کد مطلب: ۸۰۸۱۰۵

قیمت خودروهای مونتاژی کاهش یافت/ مبلغ اضافه به مردم بازگردانده می‌شود؟

قیمت خودروهای مونتاژی کاهش یافت/ مبلغ اضافه به مردم بازگردانده می‌شود؟

شورای رقابت روز گذشته قیمت جدید ۱۷ خودروی مونتاژی را اعلام کرد. قیمت‌هایی که برخی از آنها از قیمت فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو کمتر است. حالا این زمزمه مطرح شده که خودروسازان باید مابه التفاوت قیمت خودروهای فروخته شده را به مردم بازگردانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بعد از اعلام قیمت خودروهای داخلی، خودروسازان قیمت خودروهای مونتاژی را اعلام کردند. قیمت‌هایی که برخی از آنها از قیمت قبلی خودرو در کارخانه کمتر بوده و نسبت به سال گذشته حدود 17 درصد بیشتر شده است.

حالا با این اتفاق و اختلاف قیمت‌های کنونی با قیمت‌های قبلی، این مساله مطرح شده که احتمالا خودروسازان باید مابه‌التفاوت قیمت کنونی با قیمت‌های ثبت نامی را به مردم پس بدهند.

این خبری است که صدا و سیما به آن اشاره کرد و خبرنگار این رسانه اعلام کرد: خودروسازان حق افزایش قیمت را نداشتند و هر شرکتی که با قیمت بیشتر خودرو فروخته است باید اضافه پرداختی که از خریداران دریافت کرده را به حساب مردم بازگرداند.

قیمت‌های جدید از چه زمانی اعمال می‌شود؟

امیراصلانخانی، خبرنگار صداوسیما گفت: این قیمت‌ها از دور اول فروش یکپارچه خودرو که اواخر سال گذشته بوده محاسبه می‌شود، زیرا به شرکت‌های خودرویی گفته شده بود که تا زمان اعلام قیمت شورای رقابت، قیمت‌های جدید را اعمال نکنند. اما خودروسازان قیمت‌های جدید را عمال کردند و اکنون گفته می‌شود که خودروسازان باید مابه التفاوت قیمت خودروهای فروخته شده را بازگردانند.

وی در ادامه افزود: براساس مصوبه شورا و نامه‌ای که سازمان حمایت به خودروسازان ارسال کرده بود آن‌ها حق افزایش قیمت را نداشتند و هر شرکتی که با قیمت بیشتر خودرو فروخته است باید اضافه پرداختی که از خریداران دریافت کرده را به حساب مردم بازگرداند. انتظار می‌رود از این پس وزارت صنعت نظارت جدی‌تری در عرضه این خودروها داشته باشد و خودروسازان فقط در سامانه یکپارچه عرضه داشته و فروش بی‌ضابطه نداشته باشند.

تکلیف خودروسازان متخلف چه می‌شود؟

اصلانخانی اظهارداشت: ما سال گذشته این موضوع را پیگیری کردیم، معاونت خودرویی وزارت صمت رسما اعلام کرد که خودروسازان مونتاژی بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان بالاتر از قیمت مصوب خودرو می‌فروشند. وزیر سابق صمت اعلام کرده بود که سازمان حمایت باید به این مسئله ورود کند و پرونده تعزیراتی تشکیل دهد اما سازمان حمایت در آن مقطع پاسخی نداد و قیمت‌ها هم تغییری پیدا نکرد. اما در حال حاضر شورای رقابت به این موضوع ورود کرده است و حتما باید پیگیری کنیم تا ببینیم تکلیف اضافه پرداخت‌هایی که مردم در سال گذشته داشتنه‌اند چه می‌شود؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.