خبر مهم:

کد مطلب: ۷۰۵۴۶۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ورود باشگاه آ.ث. میلان به دنیای NFT

ورود باشگاه آ.ث. میلان به دنیای NFT

باشگاه فوتبال آ.ث. میلان در کنفرانس خبری ۱ مهر ۱۴۰۱ اعلام کرد که قدم جدیدی به سمت توسعه باشگاه در دنیای web3 برداشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، باشگاه حرفه‌ای فوتبال آ.ث. میلان و برنده لیگ سری آ ایتالیا، با همکاری یک فرنچایز ورزش الکترونیکی، قدم جدیدی برای نوآوری دیجیتالی خود در دنیای وب‌۳ برداشته است.

جزئیات کلکسیون توکن غیر‌قابل تعویض جدید

این باشگاه برای توسعه فعالیت خود در دنیای رمزارز، کلکسیون جدید توکن غیر‌قابل تعویض (NFT) خودش را عرضه کرده است‌. این کلکسیون بر بستر رمزارز‌ سولانا (Solana) و با همکاری شرکت ورزش الکترونیکی مانکی لیگ (Monkey league) ایجاد شده است. این توکن‌های غیرقابل تعویض به طرفداران این باشگاه این امکان را خواهد داد تا لباس‌های ورزشی این باشگاه را مینت ( ضرب) کنند و بتوانند به تورمونمت های بازی الکترونیکی دسترسی پیدا کنند. همچنین، به مرور زمان کلکسیون‌های غیر قابل تعویض دیگری نیز که به شکل دارایی‌های قابل استفاده در بازی باشند نیز اضافه خواهند شد.

تاریخچه باشگاه آ.ث. میلان با رمزارز

این اولین بار نیست که این باشگاه پرطرفدار ایتالیایی خود را درگیر صنعت رمزارز‌ها کرده است. در ژانویه سال ۲۰۲۱ نیز، آ.ث. میلان کمپین توکن‌های غیر‌قابل تعویض (ان اف تی) را عرضه کرده بود. این توکن‌ها با نام توکن طرفداری باشگاه آ.ث. میلان (ACM) شناخته می‌شوند و در برنامه‌های اینترنتی طرفداران ورزشی (socios) مورد مبادله قرار می‌گیرند. یک ماه پس از عرضه این توکن‌ها، صرافی بایننس نیز این توکن را در لیست توکن‌های خود قرار داد.
پیش از خبر توکن‌های بر بستر سولانا، این باشگاه در ابتدای سال ۲۰۲۲ نیز کلکسیون توکن های غیر‌قابل تعویضی را به بازار عرضه کرده بود که به صورت تکه‌های ویدویی از لحظات چشمگیر بازی‌های این تیم بود. این توکن‌ها در بازی الکترونیکی فوتبال بر بستر توکن‌های غیر قابل تعویض قابل استفاده بودند و طرفداران و بازیکنان این برنامه می توانستند کارت‌های دیجیتالی این تیم را خریداری و تبادل کنند.
باشگاه ایتالیایی آ.ث. میلان اولین باشگاه فوتبال است که با شرکت بازی الکترونیکی ورزشی وب ۳ مانکی لیگ (Monkey League) همکار شده است.

دیگر باشگاه‌های فوتبال جهان

باشگاه ایتالیایی آ.ث. میلان تنها باشگاه فوتبالی نیست که به دنبال گسترش برند خود در دنیای رمزارز است. باشگاه های مشهوری مانند پاریس سن-ژرمن، منچستر سیتی، اتلتیکو ماردید، بارسلونا و یوونتوس، تنها تعدادی از باشگاه‌های فوتبالی جهان هستند که توکن‌های غیرقابل تعویض طرفداری را عرضه کرده‌اند. به گفته تحلیل‌گران دلیل اصلی عرضه چنین توکن‌هایی توسط این باشگاه‌ها، بدست آوردن بخشی از درآمد از دست رفته‌ی آنها در دوران پاندمی کرونا است.
برخی از باشگاه‌ها حتی برای انتقال بازیکن خود از رمزارز استفاده می کنند. نمونه‌ی این پدیده، انتقال دیوید بارال، فوتبالیست اسپانیولی بود که از باشگاه رئال مادرید، به DUX International de Madrid انتقال یافت و این تبادل به کمک بیت‌کوین تامین مالی شد.

تعریف کلی NFT

واژه NFT به معنای توکن غیر قابل معاوضه یا (non-fungible token) است. NFT در حقیقت، توکنی دیجیتالی و نوعی رمزارز مانند بیت‌کوین یا اتریوم است که برخلاف آن‌ها، NFT منحصر به فرد است و نمی‌توانیم آن‌ را معاوضه کنیم.

اگر بخواهیم ویژگی منحصر به فرد NFT را به سادگی بیان کنیم، زمانی که یک تابلو نقاشی به یک عکس تبدیل و آن عکس در قالب یک NFT فروخته می‌شود، این عکس صاحب یک شناسانامه منحصر به فرد خواهد شد. اگر از این عکس کپی‌های متعددی بگیریم، هیچ یک عکس اصلی نخواهند شد. NFTها می‌توانند حتی یک عکس معمولی باشند. گفتنی است ارزش یک NFT به صورت نوعی از رمزارز بیان ‌می‌شود.

موارد استفاده از NFT

NFTها در بین هنرمندان، برندهای تجاری و بازی کنان بازی‌های ویدیویی طرفدار زیادی دارد. از اولین‌ کاربردهای NFT می‌توان در آثار هنری و کلکسیونی اشاره کرد. هنرمندان در حوزه‌های مختلف خود مثل نقاشی، عکاسی یا طراحی و انیمیشن می‌توانند آثار خود را به NFT کنند و در بازارها و بسترهای مختلف بفروشند.

علت علاقه این دسته از هنرمندان بهNFTها را می‌توان در چند عامل دانست، اول این که NFT ها مالکیت اثر در فصای دیجیتالی را تعریف می‌کنند. دوم این که با کمک NFT ها می‌توان چندین نسخه از یک اثر با اثر انگشت‌های متفاوت را خلق کرد. کسب درآمد از فروش این توکن‌های آثار هنری بسیار سودآور و قابل دسترس در سطح جهان است.

تمام این قابلیت‌ها، بسیاری از هنرمندان را به سمت تبدیل آثار خود به آثار NFT و فروش آن‌ها ترغیب می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.