خبر مهم:

کد مطلب: ۷۶۴۶۶۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

معرفی ارز دیجیتال یونی سواپ/ تازه‌وارد بازار کریپتو چه ویژگی‌هایی دارد؟

معرفی ارز دیجیتال یونی سواپ/ تازه‌وارد بازار کریپتو چه ویژگی‌هایی دارد؟

رمزارز یونی سواپ با توجه به سابقه نه چندان طولانی حضور در دنیای رمزارز به هفدهمین ارز بازار از لحاظ حجم معاملات بدل شده است. در ادامه به بررسی این رمز ارز و چگونگی پیدایش آن پرداخته خواهد شد.

به گزارش تجارت نیوز ، در بازار کریپتو عمده رمزارزهای برتر بازار از لحاظ حجم معاملاتی اغلب قدیمی‌ترین و پرسابقه‌ترین آن‌ها هستند. برخی دیگر از آنها با دارا بودن ویژگی‌های نوین و کاربردی، راه خود را به این فهرست باز کرده‌اند. یونی سواپ یکی از ارزهایی است که قدمت آن به سال 2020 بر می‌گردد. با این وجود این ارز قادر به کسب عنوان هفدهمین ارز دیجیتال بازار شده است.

یونی سواپ یک پروتکل مالی غیرمتمرکز است که به دلیل نقش کلیدی در تسهیل تبادل خودکار توکن‌های مالی غیرمتمرکز (دی‌فای) مورد توجه قرار گرفته است. اگرچه راه‌اندازی یونی سواپ به نوامبر 2018 باز می‌گردد، اما عمده محبوبیت آن امسال به‌واسطه پدیده دی‌فای و فناوری بازارساز خودکار (ای‌ام‌ام) به دست آمده است.

هدف یونی سواپ چیست؟

هدف این پلتفرم، خودکارسازی معاملات توکن و شفافیت هر چه تمام‌تر آن‌هاست. همچنین یونی سواپ همواره سعی بر افزایش کارایی معاملات در مقایسه با روش‌های سنتی داشته است.

در سپتامبر 2020، یونی سواپ با ایجاد و اعطای توکن خود موسوم به «یونی» به کاربران قبلی، قدمی فراتر به سوی پیشرفت برداشت. این امر در کنار افزایش سودآوری، توانایی کاربران جهت شکل دادن به آینده این ارز را ممکن ساخت.

بنیانگذاران یونی سواپ چه کسانی هستند؟

پلتفرم یونی سواپ با هدف معرفی بازارساز خودکار (ای‌ام‌ام) داخل اتریوم بنیانگذاری شد. هیدن آدامز، یکی از توسعه‌دهندگان اتریوم نیز خالق این شبکه است. این پروژه با همکاری و نظارت مستقیم ویتالیک بوترین، خالق اتریوم راه‌اندازی شد. به گفته هیدن آدامز، الهام‌بخش اصلی این پروژه یکی از پست‌های وبلاگ آقای بوترین بود.

Untitled 7

چه چیزی یونی سوآپ را منحصربه‌فرد می‌کند؟

به گفته هیدن آدامز، استفاده از فرمول منحصر به فرد در فرآیند بازارسازها از نکات کلیدی این رمزارز محسوب می‌شود. همچنین یونی سواپ جدا از مالکیت صرافی غیرمتمرکز خود تلاش دارد برخی از مشکلات شبکه اتریوم مانند مشکل نقدینگی (اتردلتا) را حل کند. این پروتکل با خودکارسازی فرآیند بازارسازی و همچنین کاهش ریسک و هزینه‌ها در وقت و سرمایه کاربران صرفه‌جویی می‌کند. به‌روزرسانی‌های متعدد و کاربردی نیز همواره به محبوبیت این پلتفرم می‌افزاید.

Untitled 8

چه تعداد توکن یونی در گردش وجود دارد؟

در عرض چهار سال حدود یک میلیارد واحد یونی راهی بازار خواهد شد. پس از اتمام دوره چهار ساله نرخ تورم دائمی دو درصدی برای این رمز ارز در نظر گرفته شده‌ است. لازم به ذکر است که این دوره چهار ساله در سپتامبر 2024 به پایان خواهد رسید.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه ارز دیجیتال بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.