کد مطلب: ۷۳۱۹۷۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌‎دهد:

رشد بازار رمزارز در پی صعود ۴ درصدی بیت کوین

رشد بازار رمزارز در پی صعود 4 درصدی بیت کوین

برخلاف شرایط FUD (ترس، نااطمینانی، شک) در بازار رمزارز، بیت کوین، همچنان بالاتر از سطح روانی 16000 دلار در حالت صعودی قرار دارد و در 30 نوامبر نیز سطح 17000 دلار را آزمایش کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ارزهای دیجیتال اصلی بازار رمزارز در اوایل امروز به رنگ سبز معامله می‌شدند، زیرا ارزش بازار جهانی کریپتو در روز گذشته بیش از 4 درصد افزایش یافت و به سطح 853 میلیارد دلار رسید. در مقابل، حجم کل بازار کریپتو در 24 ساعت گذشته نزدیک به 1.0 درصد کاهش یافت و به 47.37 میلیارد دلار رسید.

حجم کلی حوزه دیفای، 2.89 میلیارد دلار است که 6 درصد از کل حجم 24 ساعته در بازار رمزارز را تشکیل می‌دهد. حجم کل استیبل‌کوین‌ها نیز 44.77 میلیارد دلار است که 94 درصد از کل حجم 24 ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

بازار رمزارز

بازار رمزارز، منبع: Coin360

برترین برندگان و بازندگان آلت‌کوین

Fantom (FTM)، Huobi Token (HT) و ImmutableX (IMX) سه مورد از 100 کوین برتر بازار هستند که در 24 ساعت گذشته افزایش ارزش داشته‌اند. قیمت FTM با بیش از 10 درصد افزایش به 0.2385 دلار رسید، همچنین قیمت HT با 5 درصد رشد به 7 دلار رسید و قیمت IMX نیز نزدیک به 5.5 درصد افزایش داشته است.

اعتماد مصرف‌کنندگان ایالات متحده دوباره متزلزل شد

با توجه به همبستگی منفی بین دلار آمریکا و ارزهای دیجیتال، افت دلار آمریکا معمولاً می‌تواند منجر به افزایش خرید در ارزهای دیجیتال برتر بازار شود.

گفتنی است، پیش‌بینی تورم برای سال آینده از 5.1 درصد در برآورد اول به 4.9 درصد کاهش یافت، در حالی که پیش‌بینی 5 ساله روی 3 درصد ثابت ماند.

علاوه بر تاثیر مداوم تورم، افزایش نرخ استقراض، کاهش قیمت دارایی‌ها و تضعیف چشم انداز بازار کار، همگی بر نگرش مصرف کنندگان تاثیر گذاشته‌اند.

برزیل رمزارزها را قانونی می‌کند؟

برزیل هنوز بیت‌کوین را به عنوان یک پول قانونی به رسمیت نشناخته است، اما قانونی را مبنی بر استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش معتبر پرداخت در سراسر کشور به رسمیت شناخته است. این امر موجب تقویت نظارتی برای استفاده گسترده از رمزارزها و رشد اکوسیستم آن خواهد شد.

از طرفی، اتاق نمایندگان در برزیل یک چارچوب قانونی ایجاد کرده است که به شهروندان اجازه می‌دهد از ارزهای دیجیتال به عنوان پول قانونی استفاده کنند.

پرداخت به روش رمزارزها برای کالاها و خدمات به زودی از حمایت قانون برخوردار خواهند شد. گفتنی است، تا زمانی که رئیس‌جمهور سند آن را امضا نکند، به‌عنوان ارز قانونی شناخته نمی‌شوند. در مجموع، افزایش پذیرش کریپتوکارنسی برای بازار ارزهای دیجیتال خبری مثبت تلقی می‌شود و در نتیجه این رویدادها بازار در حالت رشد قرار خواهد گرفت.

بازار رمزارز و بیت‌کوین

نمودار قیمت بیت‌کوین - منبع: Tradingview

روند کنونی قیمت بیت‌کوین

قیمت فعلی بیت‌کوین 16867 دلار و حجم معاملات 24 ساعته آن 25 میلیارد دلار است. در طول 24 ساعت گذشته، بیت‌کوین نزدیک به 2.5٪ افزایش داشته است، این رمزارز در CoinMarketCap با ارزش بازار زنده 324 میلیارد دلار در رتبه اول قرار دارد.

در روز چهارشنبه، بیت‌کوین پس از کسب حمایت در سطح معاملات روانی 16000 دلار، در حالت صعودی قرار دارد. بیت‌کوین در بازه زمانی 4 ساعته، سطح مقاومت دو برابری 16650 دلار را رد کرده است و شکست بالاتر از این سطح قیمت بیت‌کوین را در سطح مقاومت بعدی، یعنی 17250 دلار قرار می‌دهد.

از جنبه نزولی، حمایت مهم قیمت در حدود 16650 دلار قرار دارد. اندیکاتورهای RSI و MACD هنوز در منطقه خرید قرار دارند، که به این معنی است، روند صعودی احتمالا ادامه خواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.