کد مطلب: ۷۶۱۶۷۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شیوه تحلیل فاندامنتال پروژ‌ه‌های ارز دیجیتال/ بخش نخست

شیوه تحلیل فاندامنتال پروژ‌ه‌های ارز دیجیتال/ بخش نخست

با تحلیل فاندامنتال پروژه‌های ارز دیجیتال، می‌توان انتخاب بهتری برای سرمایه‌گذاری در میان هزاران پروژه‌ فعال در این بازار داشت. اما چگونه می‌توانیم تحلیل مناسبی از پروژه‌های ارز دیجیتال داشته باشیم؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، هدف از تحلیل فاندامنتال پروژ‌ه‌های بازار ارز دیجیتال، بررسی و ارزیابی ارزش ذاتی این پروژه‌ها با توجه به داده‌های موجود شامل اهداف، کاربرد، فعالیت کاربران و دیگر اطلاعات پروژه مد نظر موجود است . به کمک این نوع تحلیل می‌توان بررسی کرد که یک پروژ‌ه بیش از حد و یا کمتر از ارزش اصلی خود، قیمت‌گذاری شده است .

تحلیل فاندامنتال در کنار تحلیل تکنیکال برای سرمایه‌گذاری فعالان بازار ارز دیجیتال، حیاتی است . در ادامه راهکار‌های تحلیل فاندامنتال برای ارزیابی پروژه‌های بازار ارز دیجیتال معرفی خواهد شد .

مطالعه وایت پیپر پروژه

وایت پیپر (White Paper) ، سندی است که توسعه دهندگان پروژ‌ه‌ها منتشر می‌‌کنند و شامل نقشه راه، چشم‌انداز تیم پروژه، اهداف آن و تکنولوژی مورد استفاده و اعداد و ارقام پروژه است . در واقع هدف از انتشار این سند، متقاعد کردن سرمایه‌گذار احتمالی برای سرمایه‌گذاری در این پروژه است . مطالعه دقیق وایت‌ پیپر پروژه پیش از سرمایه‌گذاری، می‌تواند از احتمال ضرر سرمایه‌گذار در پروژه‌های نامناسب بکاهد .

ارزیابی ادعا‌های موجود در وایت‌ پیپر

نباید به راحتی به ادعاهای درون وایت پیپر پروژ‌ه اطمینان کرد چرا که بسیاری از پروژ‌ه‌ها ممکن است واقعیت را پنهان کنند یا تغییر دهند . برای مثال مدیرعامل تیتانیوم بلاکچین که در ابتدا با عرضه اولیه سکه، ۲۱ میلیون دلار جذب سرمایه انجام داد، بعدا اعتراف به جعل اطلاعات در وایت پیپر پروژه کرد .

وایت پیپر بیت‌کوین

نمونه وایت پیپر بیت‌کوین

بررسی پروژه‌های رقیب

بر اساس اطلاعات موجود، بیش از ۴۰ درصد از پروژ‌ه‌های ارز دیجیتال فعال در سال ۲۰۲۱، از بین رفته‌اند . این آمار نشان دهنده این است که تقریبا نیمی از پروژ‌ه‌های این بازار ممکن است با شکست مواجه شوند . در همین راستا، سرمایه‌گذار باید پروژه‌های رقیب را با دقت بررسی کند تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسبی را انتخاب کند.

توجه به تیم سازنده پروژه

تیم پشت پرده یک پروژه، به اندازه خود پروژه اهمیت دارد . افراد تیم باید مهارت‌های لازم برای پیشبرد پروژه را داشته باشند . در همین راستا، باید بررسی کرد که آیا اعضای تیم در پروژ‌ه‌های قبلی خود موفق بودند یا خیر . آیا اعضای پروژه در پروژه‌های کلاهبرداری پیشین در این بازار شرکت داشتند یا خیر . همچنین، مهم است که این افراد در جامعه ارز دیجیتال، خوشنام هستند یا خیر .

بررسی شاخص‌های درون زنجیره‌ای

با مشاهده داده‌های روی بلاکچین، می‌توان شاخص‌های درون زنجیره‌ای پروژه را بررسی کرد . داده‌ها را می‌توان از وبسایت‌های تحلیل درون زنجیره‌ای، چارت‌های داده‌ها و گزارش‌های پروژه‌ها، استخراج کرد . داده‌هایی مانند میزان معاملات، ارزش معاملات، آدرس‌های فعال، هش ریت و میزان استیکینگ حائز اهمیت هستند .

این گزارش، بخش نخست بررسی نکات با اهمیت در تحلیل فاندامنتال و شناسایی بهترین روش برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های رمزارز بود؛ بخش دوم و پایانی این گزارش، به زودی منتشر خواهد شد که به توضیح موارد تخصصی‌تر خواهد پرداخت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.