کد مطلب: ۷۸۹۲۴۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تاثیر ورشکستگی سیلیکون ولی بر بازار NFT/ مقاومت NFT تراشه آبی در تلاطم بازار

تاثیر ورشکستگی سیلیکون ولی بر بازار NFT/ مقاومت NFT تراشه آبی در تلاطم بازار

ورشکستگی بانک آمریکایی تاثیرات منفی خود را بر حجم معاملات و تعداد سرمایه‌گذاران بازار NFT را گذاشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ورشکستگی بانک سیلیکون‌ولی بر بازار توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) تاثیر منفی گذاشته است . بر اساس آمارهای موجود، تنها 11 هزار و 440 معامله‌گر بازار NFT در ۱۱ مارچ سال جاری فعال بودند .

این آمار، پایین‌ترین میزان معامله‌گران فعال از نوامبر سال ۲۰۲۱ بوده است . سقوط بانک آمریکایی سیلیکون‌ولی، تاثیر شدیدی بر حجم معاملات بازار NFT نیز گذاشته است، چرا که سرمایه‌گذاران به دلیل ترس از پیامد‌های سقوط این بانک بزرگ، از بازار خارج شدند .

تاثیر سقوط سیلیکون ولی بر بازار NFT

بر اساس گزارش ۱۶ مارچ پلتفرم DappRadar ، حجم معاملات NFT تا پیش از این ورشکستگی، بین ۶۸ میلیون دلار تا ۷۴ میلیون دلار در نوسان بوده است . پس از سقوط سیلیکون ولی، حجم معاملات این دارایی‌های دیجیتال به ۳۶ میلیون دلار در ۱۲ مارچ ریزش کرده است . از ۹ تا ۱۱ مارچ سال جاری، میزان فروش روزانه NFT ها حدود ۲۷ . ۹ درصد ریزش داشته است . در ۱۱ مارچ نیز تنها ۱۱۴۴۰ معامله‌گر این بازار به شکل فعال بودند .

این گزارش به این نکته اشاره می‌کند که دیپگ شدن ( جدا شدن وابستگی به دلار ) استیبل‌کوین USDC و کاهش قیمت آن به ۰ . ۸۸ دلار نیز باعث خروج سرمایه‌گذاران از بازار NFT و کاهش فعالیت این بازار شده است .

حجم NFT

روند حجم معاملات و فروش تمام شبکه‌ها از 11 تا 13 مارچ 2023 (منبع: DappRadar)

NFT تراشه آبی مقاوم در برابر تلاطم بازار

با وجود کاهش حجم معاملات در این بازار، کف قیمتی کلکسیون‌های NFT تراشه آبی مانند Bored Apes Yacht Club و CryptoPunks کاهش چندانی را تجربه نکرده است . ریکاوری قیمت این کلکسیون‌ها سریع رخ داد. این امر نشان‌ دهنده مقاومت و ثبات آنها ست .

همچنین این موضوع نشان می‌دهد که NFT های تراشه‌ آبی در بازار متلاطم نیز سرمایه‌گذاری مناسبی محسوب می‌شوند . یکی دیگر از دلایل تاثیر ناپذیری این کلکسیون‌ها از نوسانات اخیر بازار، تیمی است که پشت این کلکسیون‌ها قرار گرفته است .

تغییرات قیمت NFT

کاهش دو درصدی کف قیمت کلکسیون BAYC (منبع: OpenSea )

برای اطلاعات بیشتر درباره ان‌اف‌تی تراشه آبی، گزارش‌های گران‌ترین پروژه‌های NFT فروخته شده در جهان و ان‌اف‌تی‌ تراشه آبی چیست و چه کاربردی دارد؟ را مطالعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.