کد مطلب: ۷۹۳۳۶۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سطوح حمایت و مقاومت‌های بیت کوین در آخر هفته بازار ارز دیجیتال

سطوح حمایت و مقاومت‌های بیت کوین در آخر هفته بازار ارز دیجیتال

در حالی که بیت کوین و اتریوم همچنان بر بازار ارزهای دیجیتال تسلط دارند، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران از نزدیک حرکت قیمت آنها را زیر نظر دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیت کوین بزرگترین رمز ارز بازار، روز پنجشنبه به بالای مرز 29 هزار دلار رسید و بالاترین سطح خود از ماه ژوئن 2021 را به ثبت رساند.

اگرچه، قیمت فعلی بیت کوین 28 هزار دلار است و حجم معاملات 24 ساعته آن در سطح 18,291,181,018 دلار قرار دارد، بیت کوین در 24 ساعت گذشته 1.48 درصد رشد داشته است.

در همین حال، اتریوم، کشش قابل توجهی پیدا کرده و در حدود 1 هزار و 830 دلار با بالاترین سطح روزانه 1 هزار و 840 دلار قرار گرفته است. این رقم در ماه مارس نزدیک به 10 درصد افزایش یافته و از ابتدا سال تا به امروز 52.8 درصد افزایش داشته است.

با این حال، قیمت فعلی اتریوم 1 هزار و 824 دلار و حجم معاملات 24 ساعته آن 8.7 میلیارد دلار است. گفتنی است، اتریوم در چند ساعت گذشته نزدیک به 1.50 درصد افزایش یافته است.

دلیل افزایش صعودی این رمز ارزها می‌تواند به علاقه مجدد معامله‌گران به دارایی‌های پر ریسک و امیدواری فدرال رزرو جهت پایان دادن به چرخه افزایش نرخ بهره باشد.

علاوه بر این، بحران‌های مالی اخیر و تحولات نظارتی، بیت کوین (BTC) را با افزایش علاقه و سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال تقویت کرده و به افزایش قیمت آن کمک کرده است. از جنبه منفی، رگولاتورها همچنان به سرکوب ارزهای دیجیتال و صرافی‌ها ادامه می‌دهند که مانع رشد فزاینده بیت کوین شده است.

شایان ذکر است که کمیسیون معاملات آتی کالا اخیراً از بایننس و مدیر عامل آن به دلیل نقض قوانین معاملات شکایت کرده است. در نتیجه، این موضوع نیز رشد بیشتر قیمت بیت کوین را محدود کرده است.

برنامه دولت ایالات متحده برای فروش بیت کوین

ایالات متحده در شرف فروش بیش از 41 هزار بیت کوین است که در جریان پرونده جاده ابریشم علیه Ross Ulbricht توقیف شده بود. همچنین بیان شده است که مقامات قبلاً حدود 9 هزار و 861 واحد از این رمز ارز را به ارزش بیش از 215 میلیون دلار فروخته‌اند. به این ترتیب حدود 41 هزار و 491 بیت کوین در چهار مرحله دیگر در سال جاری فروخته می‌شوند.

با این حال، خبر ورود حجم عظیم بیت کوین به بازار ممکن است علاقه سرمایه‌گذاران را برانگیزد، اما تأثیر آن بر قیمت بیت کوین نامشخص است. به طور کلی، بازار به دنبال افزایش فروش این رمز ارز، کاهش قیمت را تجربه خواهد کرد.

از طرفی دیگر، ارقام تورم ایالات متحده منتشر شده توسط وزارت بازرگانی نشان می‌دهد که PCE سالانه 4.6 درصد افزایش داشته است که کمتر از حد انتظار و پایین‌تر از سطح ماه قبل است. در حالی که تورم کل 5 درصد بود، این موضوع نشان می‌دهد که اقدامات سختگیرانه فدرال رزرو بر تورم تاثیر داشته است.

سوزان کالینز، رئیس بانک فدرال رزرو بوستون، این خبر را تحسین کرد اما تاکید کرد که باید کارهای بیشتری انجام شود. علاوه بر این، شاخص احساسات مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان برای ماه مارس کمتر از سطح پیش‌بینی‌شده بود.

این تحولات حاکی از آن است که فدرال رزرو به تلاش‌های سختگیرانه خود ادامه خواهد داد که ممکن است بر قیمت بیت کوین تأثیر منفی بگذارد.

نمودار قیمت بیت کوین

نمودار قیمت 4 ساعته بیت کوین، منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

اکنون این ارز دیجیتال همچنان در محدوده مشخصی نوسان می‌کند و در محدوده بین 27 هزار و 600 دلار تا 28 هزار و 900 دلار را حفظ می‌کند. به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران هنوز در جستجوی یک دلیل اساسی برای خروج از این محدوده خاص هستند.

گفتنی است، شکست قیمت بالاتر از سطح مقاومت 28 هزار و 900 دلاری می‌تواند این ارز دیجیتال را به سمت سطح مقاومت فوری بعدی یعنی 29 هزار و 600 دلار سوق دهد. از جنبه منفی، حمایت فوری بیت کوین در مرز 27 هزار و 600 دلار قرار دارد.

شاخص های فنی پیشرو مانند: RSI و MACD در بالا و پایین‌تر از سطوح متوسط (به ترتیب 50 و 0) در نوسان هستند که نشان دهنده یک سوگیری خنثی در بین سرمایه‌گذاران است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.