فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۱۰۷۳۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بررسی روند قیمت بیت کوین با نزدیک شدن به سطح ۲۸ هزار دلار

بررسی روند قیمت بیت کوین با نزدیک شدن به سطح 28 هزار دلار

در یک روند بازگشتی، یک کیف پول حاوی بیت کوین از سال 2011 اخیراً دوباره فعال شده و نگرانی معامله‌گران درباره انگیزه پشت این اقدام را افزایش داده است. با این حال به نظر می‌رسد روند قیمت بیت کوین اندکی بهبود یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کیف‌پولی حاوی 139 بیت کوین با ارزش فعلی تقریباً 3.5 میلیون دلار، توجه جامعه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده است. به‌طوری که تجدید فعالیت این کیف‌پول نگرانی سرمایه‌گذاران درباره اصلاح بیشتر بیت کوین را افزایش داده است.

براساس گزارشی از Glassnode، تعداد 3 هزار و 200 بیت کوین فعال شده‌اند که 1 هزار و 100 مورد آن مربوط به سال 2013 هستند. گفتنی است، در قیمت فعلی این ارز دیجیتال، ارزش این دارایی‌ها به 3.5 میلیون دلار می‌رسند. از سمتی دیگر، در ماه مارس سال گذشته، بازار شاهد فروش 429 بیت کوین از یک کیف‌پول قدیمی بود که در اکتبر 2010 ایجاد شده بود، زمانی که قیمت بیت کوین در سطح 0.19 دلار قرار داشت.

همچنین تحرک قابل توجه دیگری در فوریه 2023 نیز رخ داد، زمانی که یک آدرس مربوط به زمان ساتوشی بعد از حدود یک دهه خاموشی، 412 بیت کوین به ارزش 9.6 میلیون دلار را منتقل کرد.

انگیزه‌های پشت این تحرکات، چه به هدف فروش این ارزهای دیجیتال باشد و یا مربوط به انتقالات شخصی نهنگ‌های بازار باشد، همچنان نامشخص است. گفتنی است، به دلیل ماهیت بیت کوین، ممکن است هویت و نیت واقعی دارندگان این کوین‌ها ناشناخته باقی بماند.

نمودار قیمت بیت کوین

روند قیمت بیت کوین در تایم 4 ساعته، منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

در زمان نگارش این گزارش، این ارز دیجیتال در سطح قیمتی 27 هزار و 400 دلار معامله می‌شود که نشان دهنده بهبود روند آن پس از کاهش قابل توجه قیمت در هفته گذشته است.

این ارز دیجیتال توانسته جایگاه از دست رفته خود را تا حدودی بازیابد و اکنون بالای سطح 27 هزار دلار معامله می‌شود. عوامل متعددی در این حرکت صعودی نقش داشته‌اند، به‌طوری که پس از حفظ حمایت در سطح 26 هزار و 650 دلار توسط خریداران در روز دوشنبه، بیت کوین روند افزایشی داشت و از آستانه 27 هزار دلار گذشت.

این حرکت صعودی قیمت با تشکیل یک کندل قوی در بازه زمانی چهار ساعته پشتیبانی می‌شود که پتانسیل افزایش بیشتر قیمت را نشان می‌دهد. از منظر تکنیکال، حمایت فوری قیمت، میانگین متحرک نمایی 15 روزه و سطح 26 هزار و 700 دلار است. علاوه بر این، عبور میانگین متحرک‌نمایی 50 روزه از میانگین متحرک 200 روزه نشان دهنده تغییر وضعیت به نفع خریداران و تقویت روند افزایشی خواهد بود.

از این رو، اگر بیت کوین بتواند مقاومت 27 هزار دلاری را به‌طور کامل پشت سر بگذارد، احتمال بازگشت قیمت به سطح 28 هزار دلار وجود دارد. لازم به ذکر است که به‌عقیده تحلیلگران، مقاومت قابل توجهی در حدود سطح 28 هزار و 700 دلار قرار دارد. شاخص قدرت نسبی (RSI) و شاخص (MACD) هر دو در منطقه خرید هستند و احتمال تداوم روند صعودی را فراتر از مرز 26 هزار و 700 دلار افزایش می‌دهند.

در سمت مخالف روند، اگر قیمت این رمز ارز مهم بازار به زیر سطح 26 هزار دلار سقوط کند، احتمالا سطوح بعدی حمایت قیمت در حدود 25 هزار و 900 دلار یا حتی پایین‌تر از آن باشند و در صورت ریزش بیشتر قیمت، انتظار می‌رود این ارز دیجیتال به‌طور بالقوه به سطح 25 هزار دلار نیز برسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.