کد مطلب: ۷۹۲۱۸۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روند قیمت بیت کوین با افزایش حجم معاملات بازار ارز دیجیتال

روند قیمت بیت کوین با افزایش حجم معاملات بازار ارز دیجیتال

قیمت بیت کوین به نوسانات خود ادامه می‌دهد و به طور منظم، سقف و کف‌های جدیدی را ثبت می‌کند، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران، همچنان بازار را زیر نظر دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با رسیدن حجم معاملات به 20 میلیارد دلار، گمانه‌زنی‌ها در مورد آینده بیت کوین افزایش یافته است. معامله‌گران به دنبال عواملی هستند که می‌تواند منجر به حرکت قیمت شود.

رکورد HashRate بیت‌کوین

از ابتدای سال جاری، نرخ هش‌ریت بزرگترین ارز دیجیتال بازار به طور پیوسته در حال افزایش است، به طوری که در ابتدای هفته، شبکه این ارز دیجیتال شاهد افزایش نرخ هش به اوج 350 EH/s بوده است.

براساس داده‌های Mempool، نرخ هش بیت‌کوین بین 23 تا 24 مارس به بالاترین حد خود یعنی 400 EH/s رسید. این پیشرفت نشان‌دهنده دو مورد، افزایش امنیت شبکه و اعتماد استخراج‌کنندگان به سودآوری بلندمدت این ارز دیجیتال است.

گفتنی است، با افزایش قیمت اخیر بیت کوین، ماینرهایی که از زمان آغاز به کار این شبکه، بخش جدایی‌ناپذیر آن بوده‌اند، به حمایت از این رمز ارز ادامه داده‌اند.

علاوه بر این، دشواری استخراج بیت کوین به رکورد 46.84 تریلیون رسیده است که 7.5 درصد افزایش نسبت به سطوح قبلی دارد که با افزایش تدریجی هش‌ریت در این دوره نیز مطابقت دارد.

افزایش هش‌ریت و دشواری استخراج می‌تواند بر قیمت تأثیر بگذارد؟

هش‌ریت بالاتر به این معنی است که ماینرهای بیشتری در شبکه وجود دارند، این موضوع، رقابت برای استخراج بلاک‌های جدید و کسب پاداش را افزایش می‌دهد. این افزایش می‌تواند منجر به شبکه‌ای ایمن‌تر و پایدارتر شود که در ادامه اعتماد سرمایه‌گذاران را به بیت کوین تقویت می‌کند و به طور بالقوه منجر به افزایش ارزش این ارز دیجیتال می‌شود.

علاوه بر این، سختی استخراج بالاتر به این معنی است که استخراج بلاک‌های جدید برای ماینرها دشوارتر هستند که می‌تواند منجر به کاهش عرضه این ارز دیجیتال شود. از آنجایی که عرضه بیت کوین محدود است، هرگونه کاهش عرضه می‌تواند به طور بالقوه قیمت را افزایش دهد.

ezgif 5 e2862308b8

نمودار قیمت بیت‌کوین - منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

قیمت فعلی این رمز ارز در بازار 27 هزار و 630 دلار است و حجم معاملات 24 ساعته آن در سطح 14 میلیارد دلار قرار دارد. بیت کوین در 24 ساعت گذشته بیش از 0.50 درصد افزایش داشته است. گفتنی است، بیت کوین با ارزش بازار زنده 532 میلیارد دلاری، ارز دیجیتال شماره یک در CoinMarketCap باقی مانده است.

براساس تحلیل تکنیکال قیمت، بیت کوین در حال حاضر روندی پراکنده را نشان می‌دهد. با این حال، این احتمال وجود دارد که بیت کوین در سطح 28 هزار دلار همچنان با مقاومت خرس‌ها مواجه شود.

اگر این ارز دیجیتال از سطح مقاومت 28 هزار دلار عبور کند، به طور بالقوه می‌تواند به سطوح 28 هزار و 500 دلار و در ادامه 28 هزار و 875 دلار بازگردد. از سوی دیگر، در صورت وقوع یک روند نزولی، سطوح حمایتی قیمت در محدوده 26 هزار و 600 دلار و 25 هزار و 200 دلار قرار دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.