خبر مهم:

کد مطلب: ۸۰۳۶۹۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تقویت روند بیت کوین همزمان با افزایش بحران بانکی آمریکا

تقویت روند بیت کوین همزمان با افزایش بحران بانکی آمریکا

با نزدیک شدن دوباره بیت کوین به سطح مقاومت 30 هزار دلاری، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران مشتاقانه حرکت بعدی آن را زیر نظر دارند. در این سناریوی پیش‌بینی، دیدگاه‌های مختلف درباره روند آتی قیمت بیت‌کوین را بررسی و عواملی را که می‌توانند بر مسیر آن تأثیر بگذارند، تجزیه و تحلیل خواهیم کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به عقیده برخی تحلیلگران، ارزش بیت کوین در حال بازگشت به سطح 30 هزار دلار است زیرا موج جدید بحران بانکی ترازنامه فدرال رزرو را تحت فشار قرار داده است. بر اساس گزارش 29 آوریل وال استریت ژورنال، دولت ایالات متحده ممکن است بانک First Republic را در آخر هفته تحت کنترل FDIC قرار دهد.

با این حال، بانک فرست‌ریپابلیک تنها بانکی نیست که در معرض چنین ریسکی قرار دارد، زیرا در حال حاضر حدود چهار مورد دیگر از بانک‌های آمریکا با برداشت میلیاردی سپرده بانکی مواجه هستند. در ادامه راه، فدرال رزرو مجبور به چاپ پول بیشتری است تا این بانک‌های گرفتار را از سقوط نجات دهد.

سهام فرست ریپابلیک از روز دوشنبه بیش از 75 درصد سقوط داشته و در روز جمعه در سطح 3.51 دلار بسته شده و پس از ساعت کاری به 2.33 دلار کاهش یافته است. تحلیلگران وال‌استریت گمان می‌کنند که بانک‌های بیشتری ممکن است در ماه‌های آینده ورشکسته شوند.

عدم اطمینان در بازار ارز دیجیتال و افزایش تقاضا

سقوط فرست‌ریپابلیک و شکست‌های احتمالی سایر بانک‌ها می‌تواند به طور قابل توجهی بر بازار ارزهای دیجیتال، به ویژه بیت کوین (BTC) تأثیر بگذارد. از آنجا که سیستم مالی سنتی با بی‌ثباتی مواجه است، سرمایه‌گذاران ممکن است به دارایی‌های جایگزین مانند ارزهای دیجیتال پناه ببرند.

این تغییر در احساسات معامله‌گران می‌‎تواند تقاضا برای بیت کوین را افزایش داده و منجر به افزایش قیمت آن شود. علاوه بر این، با از دست رفتن اعتماد مردم به سیستم بانکی، سرمایه‌گذاران ممکن است به راه‌حل‌های مالی غیرمتمرکز روی بیاورند که پذیرش و ارزش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را افزایش می‌دهد.

نمودار قیمت بیت کوین

روند 4 ساعته قیمت بیت کوین، منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

قیمت فعلی این ارز دیجیتال 29 هزار و 287 دلار و حجم معاملات 24 ساعته آن 15 میلیارد دلار است. بیت کوین طی روز گذشته افزایش 0.50 درصدی را تجربه کرده است. این ارز دیجیتال در CoinMarketCap جایگاه شماره یک را دارد و دارای ارزش بازار زنده 567 میلیارد دلاری است. در حال حاضر 19،359،125 بیت کوین در گردش وجود دارند که حداکثر عرضه آن 21 میلیون کوین است.

از منظر تکنیکال، بیت کوین با مقاومت فوری در حدود 30 هزار دلار روبرو است که به عنوان یک مانع روانی نیز عمل می‌کند. از سوی دیگر، حمایت مهم این ارز دیجیتال نزدیک به سطح 28 هزار و 875 دلار قرار دارد.

گفتنی است، مقاومت قابل توجهی در نزدیکی بیت کوین و در حدود سطح 29 هزار و 600 دلار قرار دارد. با این حال، شاخص‌های تکنیکال کلیدی مانند شاخص قدرت نسبی (RSI) و (MACD) هر دو در منطقه خرید قرار دارند و از احتمال یک روند صعودی پایدار حمایت می‌کنند.

به طور همزمان، میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA) در حدود سطح 29 هزار و 100 دلار قرار گرفته است که نشان دهنده یک روند صعودی بالقوه در بیت کوین است.

اگر بیت کوین بتواند از سطح مقاومت 30 هزار دلاری عبور کند، ممکن است ناحیه مقاومتی 30 هزار و 400 تا 30 هزار و 800 دلار را هدف قرار دهد. از سوی دیگر، اگر بیت کوین به زیر سطح 29 هزار و 100 دلار سقوط کند، می‌تواند سطح 28 هزار و 800 و سپس 28 هزار و 200 دلار را هدف قرار دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.