کد مطلب: ۸۱۷۷۶۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ادغام هوش مصنوعی و رمز ارز؛ فرصت طلایی سرمایه‌گذاران

ادغام هوش مصنوعی و رمز ارز؛ فرصت طلایی سرمایه‌گذاران

صرافی کوین بیس، یک گزارش تحقیقاتی منتشر کرده است که در آن بیان می‌کند تلاقی هوش مصنوعی و بلاکچین یک فرصت بزرگ برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کوین بیس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال مستقر در ایالات متحده، مزایای ادغام هر دو فناوری هوش مصنوعی (AI) و بلاکچین را برای ایجاد راه حل‌های جدید جهت رفع چالش‌های اجتماعی مفید می‌داند.

دیوید دوونگ، سرپرست تحقیقات کوین بیس، می‌گوید: با بلوغ برنامه‌های کاربردی در دنیای AI و بلاکچین، مواردی که ارزهای دیجیتال می‌توانند در آینده مورد استفاده قرار گیرند و یا به کمک هوش مصنوعی بهبود ببخشند، قابل ارزیابی و شناسایی خواهند بود.

در این گزارش چندین مورد استفاده بالقوه ذکر شده است که AI و فناوری بلاکچین را به شکل ترکیبی استفاده می‌کنند. در وهله اول، می‌توان گفت که بازارهای مربوط به داده‌های غیرمتمرکز می‌توانند به هوش مصنوعی مولد کمک کنند تا تقاضا برای مجموعه‌ای تاییدشده و متنوع از داده‌ها را جهت آموزش مدل‌های خود برآورده کند. به طور مشابه، مکانیسم‌های تشویقی مبتنی بر توکن می‌توانند کیفیت داده‌های جمع‌آوری شده از آن بازارها را نیز بهبود بخشند.

موارد استفاده دیگر شامل ارائه توان محاسباتی از شبکه‌های غیرمتمرکز است که صحت داده‌ها را بهبود می‌بخشد و فرآیند تصمیم‌گیری غیرشفاف الگوریتم هوش مصنوعی را قابل بازرسی‌تر می‌کند. علاوه بر این موارد، در این گزارش ادعا می‌شود که ترکیب AI و بلاکچین پتانسیل رسیدگی به مسائلی مانند سوگیری الگوریتمی و تأیید هویت دیجیتال را مهیا می‌کند.

شایان ذکر است که فناوری بلاکچین نیز پتانسیل رسیدگی به مسائلی مانند ریسک اطلاعات نادرست را دارد. بلاکچین و توکن‌های غیرقابل تعویض می‌توانند برای تعیین منشأ تصاویر، ویدئو، موسیقی و سایر رسانه‌ها استفاده شوند. بلاکچین می‌تواند به شفاف‌تر کردن فرآیند تصمیم‌گیری مدل‌های هوش مصنوعی مولد کمک کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا منطق و اطمینان نتایج تولیدشده توسط هوش مصنوعی را بررسی کنند.

پروژه‌های رمز ارزی مبتنی بر هوش مصنوعی

از زمان انتشار ChatGPT در نوامبر سال گذشته، موج عظیمی از پروژه‌های هوش مصنوعی مختلف راه خود را به بسیاری از صنایع باز کرده‌اند. یکی از صنایعی که به سرعت AI را پذیرفته، صنعت ارزهای دیجیتال است. پروژه‌های رمز ارزی مبتنی بر AI،- آن‌هایی که فناوری هوش مصنوعی را در قابلیت‌ها یا خدمات ارائه‌شده خود گنجانده‌اند-، اکنون در حال ظهور هستند زیرا شرکت‌های جدید سعی می‌کنند از تخصص هوش مصنوعی خود برای ایجاد فرصت‌های جدید در فضای ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

به گفته Messari، در حال حاضر ارزش بازاری حدود 772 میلیون دلاری برای پروژه‌های رمز ارزی که مستقیماً در AI دخیل هستند وجود دارد. قابل ذکر است، این رقم هنوز هم بخش بسیار کمی از ارزش کلی بازار کریپتو است، به طوری که تنها 0.07 درصد از کل ارزش بازار کریپتو را تشکیل می‌دهد.

با این حال، توکن‌هایی که توسط پلتفرم داده‌های رمز ارزی CoinGecko در رده هوش مصنوعی طبقه‌بندی شده‌اند، از ابتدای سال جاری شاهد جریان‌های ورودی سرمایه زیادی بوده‌اند.

به عنوان مثال، RNDR، توکن The Render Network، ارائه‌دهنده راه‌حل‌های مبتنی بر GPU غیرمتمرکز، در سال گذشته بیش از ۲۶۲ درصد رشد داشته است. به همین ترتیب، توکن بومی SingularityNET، یک بازار غیرمتمرکز هوش مصنوعی (AI) که از قدرت فناوری بلاکچین برای ارائه دسترسی نامحدود به الگوریتم‌ها و برنامه‌ها استفاده می‌کند، در سال گذشته بیش از 374 درصد افزایش داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.