کد مطلب: ۶۸۴۰۶۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

متاورس چیست؟

متاورس چیست؟

از منظر کارشناسان، کلمه متاورس از پیشوند یونانی «meta» به معنای فراتر و «ورس» به معنای «جهان» تشکیل شده است. فراجهان اشاره به جهانی فراتر از جهان حال حاضر ما دارد. این تعریف به نوعی یک معنای فلسفی دارد و با تعمیم آن به زمین، متاورس را می‌توان یک زیرساخت فناوری دانست که به انسان اجازه می‌دهد فراتر از موانع فیزیکی و جغرافیایی خود حرکت کند.

به گزارش تجارت‌نیوز : اکثر علاقمندان متاورس استدلال می‌کنند که همه‌گیری بیماری کرونا استفاده مردم از فناوری را تسریع کرد. اکنون بسیاری از افراد به تعامل با فناوری و شبکه‌های اجتماعی مختلف عادت کرده‌اند؛ چه در تماس‌های کاری، چه در تماس با اعضای خانواده یا فروش کالاهای فیزیکی در بازار و بسیاری دیگر کارها.

دنیای متاورس

معنای کارکردی متاورس

به نقل از مارک زاکربرگ، برای بیان تعریف ساده‌ای از متاورس، باید گفت که «متاورس، مجموعه‌ای از فضاهای مجازی است که با استفاده از آن می‌توان افرادی را که در فضای فیزیکی دنیا نزدیک به هم نیستند، گرد هم آورد و ارتباط بین آن‌ها را مثل حالتی نزدیک به واقعیت برقرار کرد.»

از دیدگاه فنی‌تر، متاورس مجموعه شبکه‌ای گسترده از شبیه‌سازی‌های سه بعدی پایدار است که به صورت لحظه به لحظه پردازش و تفسیر می‌شوند. در این فضا، هویت افراد، اشیا، سیستم‌های پرداختی حتی مراکز فروشگاهی و بازی‌های دسته جمعی قرار دارند. نکته جذاب متاورس اینجاست که تمام افراد حاضر در این فضا اصلا در دنیای واقعی نزدیک به یکدیگر نیستند و حتی ممکن است هزاران کیلومتر با یکدیگر فاصله داشته باشند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، که اسم کمپانی خود را به متا تغییر داد؛ جز افراد بزرگی است که حساب زیادی روی توسعه متاورس باز کرده است. سوال اینجاست، چگونه وارد متاورس شویم و از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آن با خبر شویم؟

Infosys metaverse image

چگونه وارد متاورس شویم

برای سرمایه‌گذاری درست در آینده این دنیا جدید ابتدا باید وارد آن بشید و تمام این پروژه‌ها را از نزدیک ارزیابی کنید. درست مانند خرید یک دارایی فیزیکی.

تجربه دنیای متاورس واقعی، نیازمند هدست واقعیت مجازی، عینک هوشمند و اینترنت پرسرعت است، اما در حال حاضر باتوجه به فراگیر نبودن تمام این امکانات، می‌توان از طریق یک مرورگر ساده نیز وارد این فضا شد.

اولین قدم برای ورود به دنیای متاورس، انتخاب و راه اندازی یک کیف پول رمزارز است. می‌توانید از یک کیف‌پول مبنتی بر مرورگر نیز استفاده کنید ( مانند: متامسک). گفتنی است کیف‌پول‌های مبتنی بر مرورگر شما را با مشکلات کمتری روبه رو خواهد کرد.

سپس باید یک پلتفرم متاورس انتخاب کنید. پلتفرم‌های موفق حال حاضر این بازار زیاد نیستند؛ از نمونه پلتفرم‌های معروف می‌توان به دیسنترالند ( Decentraland )، سند باکس (Sandbox)، اکسی اینفینیتی ( Axieinfinity ) و بسیاری دیگر نام برد.

مرحله بعدی، اتصال کیف‌پول خود به پلتفرم است. این مرحله اصلا سخت نیست، تنها کافی است پس از ورود به پلتفرم مراحلی که خود پلتفرم برای ثبت نام به شما نشان می‌دهد را دنبال کنید.

تبریک! شما وارد متاورس شدید. لازم به ذکر است که این فضاها در گام‌های اولیه خود قرار دارند و هنوز به اهداف تعیین شده در دنیای متاورس نرسیده‌اند. شما در این فضاها می‌توانید جستجو کنید، با دوستان خود جمع شوید و از مسابقات و کمپین‌های مختلف که در این دنیا برگزار می‌شوند مطلع شوید.

همچنین می‌توانید به سادگی با واریز رمزارز به کیف پولتان به راحتی به دارایی دیجیتالی خود دسترسی داشته باشید و در این دنیا اقدام به خرید یا فروش دارایی‌های مختلف کنید.

خرید NFT و یا زمین دیجیتال با کمک رمزارزها انجام می‌شود. گفتنی است می‌توانید به‌راحتی در متاورس جستجو کنید و قطعه زمین دیجیتالی دلخواهتان را از روی نقشه پلتفرم انتخاب کنید و آن را خریداری کنید.

کاربردهای دیگر متاورس

فارغ از تمام هیجانات شکل گرفته حول دنیای متاورس، این دنیا در آینده رفاه بشر بسیار تاثیرگذار است. به طور مثال در زمینه‌های پزشکی، آموزشی، خرید و فروش و بسیاری دیگر زمینه‌ها منفعت و راحتی بسیاری را ایجاد می‌کند. محدودیت دسترسی به آموزش در تمام نقاط دنیا برداشته می‌شود، پزشکان به راحتی می‌توانند عمل‌های جراحی خود را انجام دهند و جان بسیار از انسان‌ها را قبل از این که دیرشود نجات دهند. خرید و فروش افراد که تا امروز نیز به کمک فضا مجازی شکل تازه‌ای گرفته، بسیار پیشرفته‌تر و راحت‌تر خواهد شد. همچنین نیاز به نیروی انسانی در برخی بخش‌ها نیز به کمک متاورس کاملا از بین خواهد رفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    متاورس دیگه مورد استقبال مردم نیست از وقتی که لونا سقوط کرداینا همیشه در ذهن تون داشته باشید فدرال رزرو آمریکا عمرن اگه بزاره پولی به جای دلار تو جهان جا بیوفته

  • شقایق قیداری

    دریافته‌های فناوری در حال تبدیل کردن دنیا به یک مکان جدید و جذاب، و “متاورس ملی” به عنوان یک شیب جدید از این تغییرات شگفت‌انگیز ظاهر می‌شود. این شیب دیجیتالی به شما امکان می‌دهد تا از دنیای واقعی به دنیایی از فروشگاه‌های مجازی و آموزشگاه‌های سه‌بعدی پله بزرگی بردارید.در “متاورس ملی”، شما به عنوان یک جست‌وجوگر از دنیای واقعی به دنیایی از امکانات دیجیتالی ناشناخته وارد می‌شوید. این دنیا، بازی‌های جدید ابتکاری، فروشگاه‌های مجازی با اقلام شگفت‌انگیز و آموزشگاه‌های سه‌بعدی با دوره‌های متنوع را در اختیار شما قرار می‌دهد.“متاورس ملی” با پیشرفت فناوری و تخیلات دیجیتالی، به شما اجازه می‌دهد که به عنوان یک مبتکر و خلاق در دنیای مجازی فعالیت کنید. از ایجاد محتواهای تعاملی گرفته تا شرکت در تجربه‌های دیجیتالی منحصربه‌فرد، شما می‌توانید در این دنیا به واقعیت دیجیتال جدیدی تبدیل شوید.پس، در “متاورس ملی” به عنوان یک شکل‌دهنده و خلاق، به دنیایی از تخیل و نوآوری وارد شوید. این دنیا، داستان شما از دنیای معمولی به دنیایی از ایده‌ها و تجربه‌های دیجیتالی منحصربه‌فرد را روایت می‌کند.