خبر مهم:

کد مطلب: ۷۵۱۶۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شرکت وام‌دهی جنسیس اعلام ورشکستگی کرد

شرکت وام‌دهی جنسیس اعلام ورشکستگی کرد

پلتفرم وام‌دهی جنسیس، به عنوان یکی از اولین ورشکستگان سال 2023 بازار ارز دیجیتال، به صورت رسمی فرم ورشکستگی فصل 11 را به دادگاه نیویورک تسلیم کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت وام‌دهی جنسیس (Genesis) یکی دیگر از شرکت‌هایی است که پس از چندین ماه درگیری، به صورت رسمی امروز اعلام ورشکستگی کرد.

ورشکستگی پلتفرم جنسیس

پلتفرم وا‌م‌دهی جنسیس (Genesis) به صورت رسمی در ۳۰ دی ۱۴۰۱ اعلام ورشکستگی کرد. در روز‌های اخیر، خبر‌های غیررسمی درباره احتمال اعلام این ورشکستگی مطرح شده بود و امروز به صورت رسمی این شایعات به تحقق پیوست. جنسیس پیش‌تر در ۱۶ نوامبر ۲۰۲۲ و بعد از ورشکستگی صرافی FTX، به طور ناگهانی امکان برداشت را از پلتفرم خود متوقف کرد و اعلام کرد که به طور موقت بازخرید و ارائه‌ی وام‌های جدید را به حالت تعلیق در خواهد آورد. دلیل تصمیم آن زمان این شرکت وام‌دهی، آشفتگی بازار به دلیل ورشکستگی صرافی FTX بود.

همچنین، با ورشکستگی صندوق Three Arrows Capital در اوایل سال ۲۰۲۲، جنسیس متحمل ضرر سنگینی نیز شده بود که با تاثیر ورشکستگی صرافی FTX، وضعیت مالی آن وخیم‌تر از قبل شد.

اعلام ورشکستگی با فصل ۱۱

بلومبرگ در گزارش روز گذشته خود اظهار کرد که جنسیس گلوبال کپیتال در حال مذاکره محرمانه با شرکت های اعتبار دهنده است. جنسیس هشدار داده بود که اگر نتواند سرمایه خود را افزایش دهد، ورشکسته می شود.

پلتفرم وام‌دهی جنسیس به صورت رسمی فرم ورشکستگی فصل ۱۱ را به دادگاه نیویورک تسلیم کرده است. پیش‌بینی شده است که جنسیس بین یک تا ده میلیارد دلار بدهی ‌و معادل همین مقدار دارایی را در اختیار داشته باشد. همچنین، این شرکت وام‌دهی اعلام کرده است که حدود ۱۵۰ میلیون دلار دارایی نقد را در اختیار دارد که برای پیش‌برد هزینه‌های عملیاتی شرکت و تسهیل فرآیند بازسازی شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ورشکستگی فصل 11

ورشکستگی فصل ۱۱ چیست؟

ورشکستگی فصل ۱۱، یکی از قوانین ورشکستگی ایالات متحده آمریکا است که فرصتی دوباره را در اختیار شرکت‌های ورشکسته می‌دهد. بر اساس این فصل، شرکت ورشکسته هنوز هم به فعالیت خود ادامه می‌دهد و این امکان را خواهد داشت تا با کسب سود، خود را احیا کند. ‌

بسته به گستردگی پرونده ورشکستگی، پروسه پرونده ورشکستگی می‌تواند از چندین ماه تا چندین سال طول بکشد و کسب‌وکار ورشکسته باید در چندین جلسه در دادگاه حضور پیدا کند. پیش‌تر نیز، صرافی بزرگ FTX، شبکه سلسیوس و ویجر کپیتال از شرکت‌های فعال حوزه ارز دیجیتال بودند که با چنین فصلی، اعلام ورشکستگی کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • احسان شهابی

    خدا نکنه ورشکسته کنه . احسان شهابی از مشهد