کد مطلب: ۵۸۲۸۶۶

ویژگی‌های مثبت بیت‌کوین / چرا رمزارزها آینده پولی جهان هستند؟

ویژگی‌های مثبت بیت‌کوین / چرا رمزارزها آینده پولی جهان هستند؟

تا به حال به این موضوع فکر کردید که چرا بیت‌کوین اینقدر طرفدار دارد؟ یا اینکه چرا می‌گویند بیت‌کوین و رمزارزها آینده سیستم پولی جهان هستند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، باز بودن بلاکچین بیت‌کوین که به هر کسی این امکان را می‌دهد که معاملات ییت‌کوین را در گذشته و حال مشاهده کند یکی از مزیت‌های بزرگ و جنبه‌های انقلابی این سیستم اثبات کار است.

تا به حال به این موضوع فکر کردید که چرا افراد زیادی در بازار رمزارزها از بیت‌کوین استفاده می‌کنند؟

اگرچه باز بودن بلاکچین بیت‌کوین امکان مشاهده معاملات بیت‌کوین در گذشته و حال را فراهم می‌‎کند اما هویت واقعی کسانی که پشت معاملات هستند مخفی باقی می‌ماند و همین موضوع باعث شفافیت این سیستم مالی است. این قابلیت هم طرفداران سیستم مالی آزاد و هم کسانی که به دنبال سازوکاری شفاف هستند را به خود جذب می‌کند.

این سیستم غیرمتمرکز و مقاوم در برابر سانسور با ترکیبی از فناوری اثبات کار در بیت‌کوین و بلاکچین امکان‌پذیر شده است.

بیت‌کوین یک رمزارز بر اساس دفتر کل توزیع شده و ضد دستکاری به نام بلاکچین است. فناوری اثبات کار در بیت‌کوین باعث شده تا هک کردن بلاک‌های این فناوری هزینه بیشتری نسبت به چیزی که هکرها به دست می‌آورند داشته باشد.

مقاومت در برابر دخالت دولت‌ها

بیت‌کوین در برابر ارز فیات در مقابل دخالت و کنترل دولت و شرکت‌ها بسیار مقاوم است. از آنجا که بیت‌کوین توسط بانک مرکزی صادر نشده است نیازی به تطابق برنامه‌ریزی شده از هیچ نهادی ندارد.

همچنین بیت‌کوین واسطه‌ها را حذف می‌کند و همین موضوع می‌تواند به کاهش هزینه‌های تراکنش کمک زیادی کند.

کیف پول‌های دیجیتال برای نگهداری رمزارزها برای بسیاری از کاربران از یک حساب بانکی در دسترس‌تر است و این موضوع هم می‌تواند به سهولت در پرداخت‌ها کمک زیادی کند.

کاربران بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال نسبت به زیرساخت‌های مالی سنتی و در مقایسه با ارزهای فیات و سایر روش‌های پرداخت دیجیتال مانند کارت‌های اعتباری با خطرات سرقت کمتری روبه‌رو هستند.

امنیت بالای ارزهای دیجیتال تا حد زیادی به کلیدهای خصوصی رمزارزها بستگی دارد. آدرس کیف پول بیت‌کوین به صورت عمومی هویت کاربران را از دیگران پنهان می‌کند.

از طرفی بیت‌کوین دائما رکورد جدیدی را برای نرخ هش شبکه خود ثبت می‌کند. هش شبکه معیاری از قدرت محاسباتی درگیر در تایید تراکنش‌های بلاکچین بیت‌کوین در زمان معین است.

قدرت و مشارکت بیشتر باعث ایجاد امنیت بیشتر در شبکه می‌شود چون بیت‌کوین در برابر خطر حمله more 51 مقاوم‌تر می‌شود.

بلاکچین بیت‌کوین

افزایش نرخ هش شبکه بیت‌کوین نشان دهنده شناخت شناخت گسترده پتانسیل سودآوری استخراج بیت‌کوین و همچنین سرمایه‌گذاری در این ارز است.

علاوه بر اینکه بیت‌کوین یک سیستم بلاکچین است می‌تواند یک سرمایه‌گذاری پردرآمد باشد. افزایش قیمت بیت‌کوین به عنوان یک دارایی قابل معامله این امکان را فراهم کرده تا بسیاری از افراد سرمایه‌گذاری در این ارز را پرسود شناسایی کنند.

اولین قیمت ثبت شده بیت‌کوین حدود ۰/۰۰۳ دلار بود اما این ارز حالا حدود ۴۲ هزار دلار قیمت دارد.

با وجود اینکه رمزارزها قابلیت زیادی دارد اما ارزهای فیات همچنان پرکاربردترین ارزهای قابل استفاده هستند.

بیت‌کوین و اتریوم هنوز از سمت تاجران پذیرفته نشدند و پلتفرم‌های پرداخت مانن پی‌پال و ویزا رمزارزها را پذیرش نکردند.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.