فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۷۳۱۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش ترس معامله گران بیت کوین نسبت به آینده تتر

افزایش ترس معامله گران بیت کوین نسبت به آینده تتر

در روزهای اخیر قیمت بیت کوین به دلیل عدم قطعیت پیرامون تتر، بزرگترین استیبل‌کوین جهان، نوسانات زیادی داشته است. تتر با مشکلات حقوقی روبرو است که منجر به ترس، عدم اطمینان و شک در بازار ارزهای دیجیتال شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کاهش اخیر در بازار کریپتو را می‌توان به انتشار ارقام تولیدی ایالات متحده و نگرانی‌های مربوط به دسترسی به خدمات بانکی برای شرکت‌های رمزنگاری در ایالات متحده نسبت داد.

ezgif 3 7c72230302

نمودار قیمت بیت کوین - منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر 22 هزار و 357 دلار و با حجم معاملات 24 ساعته 18.5 میلیارد دلار قیمت دارد که در 24 ساعت گذشته 0.25 درصد کاهش را پشت سر گذاشته است. به همین ترتیب، اتریوم با حجم معاملات 24 ساعته 6.7 میلیارد دلار در سطح 1570 دلار معامله می‌شود.

گفتنی است، بیت کوین می‌تواند الگوی مثلث متقارن را در سطح 23 هزار و 250 دلار بشکند. در چنین سناریویی، قیمت بیت کوین ممکن است به منطقه حمایت 22 هزار دلار حرکت کند. نفوذ بیشتر قیمت به زیر این پشتیبانی ممکن است منجر به کاهش بیت کوین تا سطح 21 هزار و 450 دلار شود.

علاوه بر این، وجود یک کندل نزولی نشان دهنده سوگیری فروش قوی در بین معامله‌گران است. با این حال، اگر کندل‌های قیمت، بالاتر از این سطح بسته شوند، بیت کوین ممکن است یک جهش صعودی را به سطح 22,800 دلار و سپس سطح 23 هزار و 750 دلاری آغاز کند.

عدم قطعیت سیلورگیت

پس از بسته شدن بازار در روز چهارشنبه، سیلورگیت گزارشی را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ارائه داد و از تأخیر در ارائه گزارش سالانه خود به دلیل ارزیابی تأثیر چندین رویداد بر عملکرد این شرکت خبر داد.

به دنبال این موضوع، ارزش ارزهای دیجیتال، از جمله بیت کوین، به شدت کاهش یافت. شایان ذکر است که رویداد Silvergate تأثیر قابل توجهی بر ارزش ارزهای دیجیتال داشته است.

در ادامه، سیلورگیت کپیتال (SI) روز چهارشنبه شب اعلام کرد که ارائه گزارش سالانه خود را به دلیل ضررهای ناشی از سقوط صرافی FTX در ماه نوامبر به تاخیر می اندازد. در نتیجه، این مسئله تأثیر منفی بر احساسات بازار داشت و باعث شد سرمایه‌گذاران و معامله‌گران اعتماد خود را به ثبات و امنیت صنعت کریپتو از دست بدهند.

ریسک‌گریزی در بازار بیت کوین

بازار جهانی ارزهای دیجیتال به دلیل طیف وسیعی از عوامل در آستانه پایان هفته با روند نزولی همراه شده است. انتشار داده‌های اقتصادی قوی ایالات متحده این گمانه زنی را افزایش داده است که فدرال رزرو ممکن است اقدامات تهاجمی‌تری را برای مبارزه با تورم پایدار از طریق افزایش نرخ بهره انجام دهد.

سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به دقت شاخص‌های اقتصادی را رصد می‌کنند تا برای افزایش احتمالی نرخ‌ها و شاخص تورم آماده شوند. با عملکرد خوب اقتصاد و حضور فشارهای تورمی، این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو نرخ‌ها را به سطحی بالاتر از حد انتظار در اواخر سال گذشته افزایش دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.