کد مطلب: ۸۱۹۴۴۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت بیت کوین همزمان با انتقاد قانون‌گذاران از SEC

پیش بینی قیمت بیت کوین همزمان با انتقاد قانون‌گذاران از SEC

بیت کوین، ارز دیجیتال پیشرو بازار، به دلیل وقایع مهم پیرامون شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در کانون توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به دلیل شکایت‌هایی که مقامات کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده علیه صرافی‌های بزرگ Binance و Coinbase ارائه کرده‌اند، هفته پرتلاطمی را پشت سر گذاشته‌اند.

انتقاد قانون‌گذاران از SEC

قانون‌گذاران از اقدامات اجرایی انجام شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه صرافی‌های ارزهای دیجیتال انتقاد کرده و عمل آنها را تحقیرکننده توصیف کرده‌اند.

نماینده ریچی تورس، یکی از اعضای کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان که بر SEC نظارت می‌‎کند، به موضع کنونی گری گنسلر به‌عنوان رئیس SEC اشاره کرد. گنسلر که زمانی حامی ارزهای دیجیتال بود، اکنون منتقد آن است. تورس همچنین ادعا کرد که گری گنسلر از مشکلات حوزه رمز ارزها برای معرفی خود به‌عنوان یک قهرمان سیاسی استفاده می‌کند.

علاوه بر این، عضو کنگره فرانسوی هیل که ریاست کمیته فرعی مجلس نمایندگان در مورد دارایی‌های دیجیتال را بر عهده دارد، نیاز به یک ساختار قانونی شفاف و بدون ابهام را در پاسخ به فعالیت‌های Coinbase، Binance و فروپاشی FTX ضروری می‌داند. هیل اظهار داشت که اگر لایحه پیشنهادی موجود بود، SEC احتمالاً نیازی به انجام اقدامات اخیر خود نداشت.

هفته گذشته، هیل و سایر قانون‌گذاران، پیش‌نویس قسمتی از قانونی را ارائه کردند که به دنبال یک چارچوب نظارتی جامع برای تقویت نوآوری، پر کردن شکاف‌های نظارتی و تضمین حمایت از مصرف کننده بود. انتقاد فزاینده قانونگذاران ایالات متحده نسبت به اقدامات اخیر SEC، از جمله رئیس آن، گری گنسلر، در دو روز اخیر از قیمت بیت کوین حمایت کرده است.

نمودار قیمت بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین - منبع: Tradingview

پیش بینی قیمت بیت کوین

روز جمعه، این ارز دیجیتال پس از کسب حمایت در حدود سطح 26 هزار و 200 دلار، یک روز معاملاتی متلاطم را در حدود سطح 26 هزار و 500 دلار تجربه کرد.

در نمودار چهار ساعته، بیت کوین در حال حاضر سطح مقاومت 26 هزار و 500 دلار را آزمایش می‌کند و به‌طور بالقوه می‌تواند هدف بعدی خود را در 27 هزار 400 دلار هدف قرار دهد. گفتنی است، اگر بیت کوین از سطح 27 هزار و 400 دلار نیز عبور کند، می‌تواند به هدف بعدی 28 هزار و 20 دلار یا حتی بیشتر از آن برسد.

شاخص‌های تکنیکال کلیدی بازار، مانند شاخص قدرت نسبی (RSI) و شاخص (MACD)، روند خرید را نشان می‌دهند و از احتمال یک حرکت صعودی پایدار حمایت می‌کنند. از سمتی دیگر نیز وجود میانگین متحرک نمایی 50 روزه پتانسیل ادامه حرکت صعودی را تقویت می‌کند.

با این حال، اگر بیت کوین به زیر سطح حمایت 26 هزار و 200 دلار سقوط کند، ممکن است حمایت بیشتری را در حدود سطح 25 هزار و 400 دلار پیدا کند. با وجود تمام این موارد، نظارت دقیق بر روند قیمت در حدود سطح 26 هزار و 200 دلار بسیار مهم خواهد بود زیرا ممکن است فرصت‌های خرید بالقوه‌ای را پیش روی خریداران قرار دهد.

اگر این سناریو محقق شود و در ادامه بیت کوین نتواند از سطح 28 هزار و 300 دلار عبور کند، معامله‌گران ممکن است در سطح 28 هزار و 300 دلار فشار فروش را در کوتاه مدت افزایش دهند. هدف اولیه برای چنین حرکتی می‌تواند کاهش قیمت به سطح 27 هزار و 500 دلار و به دنبال آن افت احتمالی بیشتر بیت کوین به سطح حمایت بعدی خود در 27 هزار دلار باشد.

اکر بیت کوین با موفقیت از سطح 28 هزار و 300 دلار عبور کند و کندل قیمت بالاتر از آن بسته شود. در آن صورت، بیت کوین ممکن است سطح مقاومت اولیه 29 هزار دلار را هدف قرار دهد و در ادامه مقاومت بعدی قیمت نیز احتمالاً نزدیک به سطح 29 هزار و 450 دلار قرار خواهد گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فعلا نخرید.