کد مطلب: ۷۵۳۲۷۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

صعود اخیر قیمت بیت کوین پایان خواهد یافت؟

صعود اخیر قیمت بیت کوین پایان خواهد یافت؟

سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال هشدار می‌دهند که اگر فدرال رزرو از سیاست‌های پولی افزایش نرخ ماهانه فعلی خود دور نشود، بیت کوین ممکن است تمام مسیر رفته اخیر خود را بازگردد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سرمایه‌گذاران مختلفی درباره تاثیر تورم بر بازار رمزارز صحبت می‌کنند و این مساله را به عنوان یکی از عوامل بنیادی و تعیین‌کننده برای تعیین روند بیت کوین می‌دانند.

گفتنی است، رقم CPI پس از رسیدن به حدود 9 درصد در اواسط سال 2022 به حرکت نزولی خود ادامه داده و به سمت هدف 2 درصد کاهش یافته است.

سرمایه‌گذاران انتظار دارند که فدرال رزرو در بحبوحه کاهش تورم، برای جلوگیری از رکود، سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش دهد.

این پیش‌بینی‌کنندگان استدلال می‌کنند که پاول، رئیس فدرال رزرو، به دنبال هر فرصتی است تا از سیاست‌های سخت‌گیرانه فعلی خود دور شود.

ezgif 4 f76cd12de8

آرتور هیز، میلیاردر رمزارز

آرتور هیز، از سرمایه‌داران بزرگ کریپتو، استدلال می‌کند که یکی از دلایل افزایش اخیر بازار کریپتو می‌تواند از سرگیری چاپ پول توسط فدرال رزرو باشد. اگر چنین است، بیت کوین به عملکرد قوی خود ادامه خواهد داد زیرا فدرال رزرو به زودی طبق انتظارات از افزایش نرخ‌های بهره فاصله خواهد گرفت.

از سوی دیگر، اگر بانک مرکزی سیاست‌های سخت‌گیرانه فعلی خود را از سر گیرد، بیت‌کوین و بازار ارزهای دیجیتال می‌توانند تمام صعودهای اخیر خود را از دست بدهند.

آرتور هیز که زمانی مدیرعامل BitMex بود، در مصاحبه اخیر خود بیان کرد که او معتقد است فدرال رزرو برای چاپ پول و جلوگیری از سقوط مالی دیگر اقدام خواهد کرد و اگر این اتفاق بیفتد، پایین‌ترین سطح دارایی‌های پرریسک مانند بیت کوین را مشاهده می‌کنیم.

شایان ذکر است که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اصرار دارد تا زمانی که تورم به هدف مورد نظر فدرال رزرو نرسد، نرخ‌های بهره همچنان بالا بمانند. این موضوع، نشان می‌دهد صرفاً به این دلیل که CPI در حال کاهش است، چرخش سیاست این نهاد محتمل نخواهد بود.

همانطور که گزارش شده است، نرخ تورم سالانه در ماه دسامبر به 6.5 درصد در مقایسه با 7.1 درصد در نوامبر کاهش یافته است. شاخص CPI نیز که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد، از 6 درصد در نوامبر به 5.7 درصد کاهش یافته است.

روند کلی بازار ارز دیجیتال

ارزهای رمزنگاری شده بزرگ طی هفته‌های گذشته سود قابل توجهی را ثبت کرده‌اند. بیت کوین روز شنبه به بیش از 23000 دلار افزایش یافت، سطحی که در پنج ماه گذشته مشاهده نشده بود.

اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ نیز سود قابل توجهی را به ثبت رساند و به بالاترین سطح خود در حدود 1674 دلار رسید. هر دو رمز ارز در ماه گذشته بیش از 30 درصد افزایش داشته‌اند.

در اکتبر سال گذشته، آرتور هیز بیان داشت که روند صعودی بعدی بیت کوین زمانی آغاز خواهد شد که چین موضع خود را نسبت به بازار ارز دیجیتال تغییر دهد و رویه معتدل‌تری را در پیش بگیرد.

وی استدلال کرد نشانه‌هایی وجود دارند که یکی از این نشانه‌ها، اعلامیه دولت هنگ‌کنگ درباره لایحه‌ای برای تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال است.

بیت کوین

روند روزانه بیت کوین، منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر در سطح 22990 دلار معامله می‌شود و حجم معاملات 24 ساعته آن 27 میلیارد دلار است. بیت کوین در 24 ساعت گذشته بیش از 1 درصد افزایش داشته است. بیت کوین در حال حاضر با مقاومت سنگینی در محدوده 23250 دلار همراه با حمایت فوری در 22500 دلار مواجه است.

اگر کندل‌های قیمت زیر سطح 22500 دلار سقوط کنند، به احتمال زیاد یک اصلاح نزولی آغاز خواهد شد و تا رسیدن به مرز 21500 دلار ادامه خواهد داشت. اگر بیت کوین به زیر 21500 دلار سقوط کند، ممکن است تا سطح 20450 دلار سقوط کند.

اندیکاتورهای RSI و MACD در ناحیه اشباع خرید قرار دارند، اما کندل اخیر قیمت نشان دهنده احتمال تداوم روند صعودی است. از طرف دیگر، سطح مقاومت فوری برای بیت کوین 23250 دلار است و شکست بالاتر قیمت از این سطح ممکن است بیت کوین را در سطوح بالای 23900 و 25150 دلار قرار دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.