کد مطلب: ۸۱۵۵۹۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بیت کوین به زیر سطح ۲۸ هزار دلار بازگشت / پیش بینی سطوح هدف بیت کوین

بیت کوین به زیر سطح 28 هزار دلار بازگشت / پیش بینی سطوح هدف بیت کوین

بیت کوین به زیر سطح 28 هزار دلار بازگشته است اما همچنان این ارز دیجیتال با تغییرات قیمتی خود سرمایه‌گذاران را مجذوب می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از کاهش اخیر بیت کوین به سطح 27 هزار و 500 دلار، این ارز دیجیتال مورد حمایت خریداران قرار گرفت و تا حدودی به سمت بالا پرتاب شد.

تمرکز دولت روسیه به تنظیم سایت‌های تجارت رمز ارزی

دولت روسیه اخیرا تغییری در رویکرد خود نسبت به مقررات ارزهای دیجیتال اعمال کرده است. دولت اکنون قصد دارد به جای ایجاد یک صرافی ملی قانون‌گذاری شده، بر سایت‌های مختلف معاملات ارزهای دیجیتال کنترل داشته باشد.

این تغییر در استراتژی توسط آناتولی آکساکوف معرفی شد. وی اظهار داشت که روسیه بر روی ایجاد دستورالعمل‌هایی برای توسعه و عملکرد پلتفرم‌های ارز دیجیتال تمرکز خواهد کرد. وزارت دارایی یکی از مقاماتی بود که با ایده صرافی ملی ارزهای دیجیتال مخالفت کرد.

بر اساس چارچوب نظارتی جدید روسیه، انتظار می‌رود بانک مرکزی این کشور بر مبادلات ارزهای دیجیتال نظارت کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که قوانین حاکم بر این مبادلات در قانون نظام‌های قانونی آزمایشی گنجانده خواهد شد.

با این حال، ممکن است نامگذاری این پلتفرم‌ها به عنوان «صرافی‌های ارزهای دیجیتال سنتی» کمی زود باشد. در عوض، این صرافی‌ها به‌عنوان نهادهایی در نظر گرفته می‌شوند که معاملات فرامرزی بین صادرکنندگان و واردکنندگان را تسهیل می‌کنند.

جالب اینجاست که کسب‌وکارهای ارز دیجیتال روسی مخالفت خود را با ایجاد یک صرافی ملی ارزهای دیجیتال ابراز کرده‌اند و در عوض از ایجاد یک چارچوب قانونی که بر فعالیت‌های آنها نظارت می‌کند، دفاع کرده‌اند.

اعتقاد بر این است که این رویکرد ریسک معامله‌گران را کاهش می‌دهد، نگرانی‌های تسلط بر بازار را برطرف می‌کند و از حملات سایبری به زیرساخت ارز دیجیتال دفاع می‌کند.

پیشنهاد سناتورهای آمریکایی برای تعلیق سقف بدهی 2 ساله

در 28 مه، سناتورهای آمریکایی پیش‌نویس لایحه‌‍ای را ارائه کردند که در آن سقف بدهی دو ساله تعلیق شده بود. با این حال، آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد که با وجود تمایل رئیس‌جمهور جو بایدن به افزایش مالیات‌ها که مشاغل و افراد با درآمد بالا را هدف قرار می‌دهد، احتمال اجرای این اقدامات پایین خواهد بود.

نماینده دیویدسون در توییتی به اشتراک گذاشت که قانون پیشنهادی از درج برخی مالیات‌ها، مانند مالیات 30 درصدی بر مصرف برق استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال که بخشی از بودجه سال مالی 2024 بایدن بود، جلوگیری می‌کند. هدف از توافق آزمایشی به دست آمده کاهش خطر نکول بدهی است.

با این حال، مجلس نمایندگان هنوز باید توافق سقف بدهی را تصویب کند و برخی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه نیز مخالفت خود را با کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان اعلام کرده‌اند. با توجه به احتمال نکول مالی در ماه ژوئن، انتظار می‌رود سناتورها در 31 ماه مه به این پیشنهاد رأی دهند.

نمودار قیمت بیت کوین

روند قیمت بیت کوین، منبع: Tradingview

پیش بینی قیمت بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر در قیمت 27 هزار و 782 دلار معامله می‌شود که در روز سه شنبه نزدیک به یک درصد افزایش یافته است.

در حال حاضر، در بازه زمانی چهار ساعته، بیت کوین یک حرکت اصلاحی به سطح فیبوناچی 50 درصد در حدود سطح 27 هزار و 500 دلار را تکمیل کرده است. الگوی کندلی دوجی که با یک شمع صعودی منفرد همراه شده است، نشان می‌دهد که فشار فروش در حال تضعیف است و حرکت صعودی بر بازار همچنان حاکم است.

شایان ذکر است که سطح 27 هزار و 500 دلار قبلاً در 15، 18 و 23 می به عنوان مقاومت مهمی عمل می‌کرد، اما اکنون شکسته شده و به عنوان سطح حمایتی برای بیت کوین عمل می‌کند.

تا زمانی که بیت کوین بالاتر از سطح 27 هزار و 500 دلار باقی بماند، احتمال حرکت صعودی بیشتر وجود دارد و همچنین سطح مقاومت بعدی را در حدود دو هزار و 998 دلار هدف قرار می‌دهد.

اگر تقاضا برای بیت کوین به افزایش خود ادامه دهد، دستیابی به سطوح بالاتر از سطح 28 هزار و 450 دلار می‌تواند قیمت را به سمت سطح مقاومت بعدی در 29 هزار دلار سوق دهد.

از سوی دیگر، اگر بیت کوین به زیر سطح 27 هزار و 500 دلار سقوط کند، هدف بعدی قیمت حدود 27 هزار و دلار خواهد بود.

در پایان، به‌عقیده تحلیلگران نظارت بر سطح 27 هزار و 500 دلار بسیار مهم است زیرا ممکن است فرصتی برای یک موقعیت خرید وجود داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.