کد مطلب: ۶۹۶۴۷۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چین بزرگترین کارخانه هیدروژن سبز جهان را می‌سازد

چین بزرگترین کارخانه هیدروژن سبز جهان را می‌سازد

سینوپک چین در حال ساخت بزرگترین کارخانه جهان برای تولید هیدروژن از منابع تجدیدپذیر است.

به گزارش تجارت‌نیوز، چین بزرگترین کارخانه هیدروژن سبز جهان را می‌سازد.

سینوپک چین در حال ساخت بزرگترین کارخانه جهان برای تولید هیدروژن از منابع تجدیدپذیر است. انتظار می‌رود این تاسیسات که با یک نیروگاه فتوولتائیک ۳۰۰ مگاواتی تامین می‌شود، در ژوئن ۲۰۲۳ به بهره‌برداری برسد.

سینوپک (شرکت نفت و گاز چین) قصد دارد پس از تکمیل تاسیسات، سالانه ۲۰ هزار تن هیدروژن سبز تولید کند. در حالی که انتظار می‌رود کاهش انتشار CO2 حدود ۴۸۵ هزار تن در سال باشد. هزینه تولید تنها ۲.۶۷ دلار در هر کیلوگرم خواهد بود.

ساخت این نیروگاه که در منطقه شمال غربی سین‌کیانگ واقع شده است، حدود ۴۷۰.۸ میلیون دلار هزینه دارد. صفحات خورشیدی مساحتی بالغ بر ۶۳۰ هکتار را پوشش می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از Balkan Green Energy News، غول انرژی دولتی پیش از این اعلام کرده بود که این پروژه کل فرآیند تولید تا مصرف از تولید انرژی خورشیدی، تبدیل، الکترولیز، ذخیره‌سازی و حمل و نقل را دربرمی‌گیرد.

ایجاد بازاری به ارزش ۱۴.۸ میلیارد دلاری

بر اساس گزارش‌های قبلی، این تاسیسات شامل نیروگاه خورشیدی ۳۰۰ مگاواتی، یک کارخانه تولید به روش الکترولیز، مخازن ذخیره هیدروژن و یک خط لوله خواهد بود.

هیدروژن سبز جایگزین سوخت‌های فسیلی مورد استفاده در پالایشگاه نفت سینوپک خواهد شد.

سینوپک تخمین می‌زند که در آینده، کل صنعت نفت با جایگزینی هیدروژن خاکستری، بازاری به ارزش بیش از ۱۴.۸ میلیارد دلار ایجاد خواهد کرد.

ناگفته نماند؛ در اروپا هم شرکت شل تا سال ۲۰۲۵ بزرگترین کارخانه هیدروژن تجدیدپذیر را در هلند احداث می‌کند. انتظار می‌رود تأسیسات جدید، روزانه ۶۰ هزار کیلوگرم هیدروژن تولید کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.