کد مطلب: ۸۱۵۰۱۲

گزارش تجارت‌نیوز از تلاش یک معمار ایتالیایی برای افزایش بهره‌وری انرژی در ساختمان‌ها

جنگل عمودی یا چگونه آسمانخراش‌ها اکسیژن می‌سازند!

جنگل عمودی یا چگونه آسمانخراش‌ها اکسیژن می‌سازند!

جنگل عمودی، جدیدترین طرح معماری در هلند است که توسط معمار ایتالیایی طراحی شده. قرار است این جنگل میزبان 10 هزار گیاه و درخت باشد. اما ساکنان منطقه، چه سودی از این طرح می‌برند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، 300 درخت و 10000 گیاه به جدیدترین جنگل عمودی اروپا در اوترخت اضافه می‌شود تا یکی از شاهکارهای معماری سبز به تولد خود نزدیکتر شود.

ووندروودز Wonderwoods جدیدترین طرح معماری در هلند است که توسط معمار ایتالیایی برنده جوایز متعدد، استفانو بوئری انجام شده است.

این جنگل‌ها که به شکل عمودی طراحی شده‌اند، با یک بوته توت و یک درخت گلابی شروع می‌شوند؛ اولین درخت از 300 درخت و 10 هزار گیاه که این آسمانخراش هلندی را به یک جنگل زنده تبدیل می‌کند.

اوترخت آخرین شهری است که از طرح‌های سبز معمار مشهور استفانو بوئری، بهره‌مند شده. معمار 66 ساله ایتالیایی با اولین جنگل عمودی خود در میلان یک دهه پیش تخیل جهان را گسترش داد.

Bosco Verticale در ناحیه Porta Nuova الهام‌بخش نسل جدیدی از پروژه‌های احیای جنگل‌های شهری است و شیوه معماری بوئری از آن زمان به بعد طراحی خود را از ایتالیا تا فرانسه، سوئیس تا آلبانی ، قاهره و دبی گسترش داده است.

یک بوته بیدانه و یک درخت گلابی اولین درخت از 300 درختی بودند که در گلدان‌های روی نما، در روف گاردن و در باغ‌های داخلی جداگانه کاشته شدند.

جنگل عمودی Wonderwoods در محله اوترخت بین Croeselaan وJaarbeursboulevard ریشه می‌گیرد و تا تابستان 2024 برای ساکنان آماده می‌شود.

فرانچسکا سزا بیانچی، معمار، مدیر پروژه استفانو بوئری آرچیتتی، می‌گوید: «این مدلی از ادغام با فضیلت بین معماری و طبیعت زنده خواهد بود، که امیدواریم ابزاری برای سبزتر کردن شهرها باشد .

مزایای ساختمان‌های جنگلی عمودی چیست؟

به گزارش یورونیوز ، این برج با 300 درخت از 30 گونه مختلف در نمای خود و هزاران گیاه، پوشش گیاهی یک هکتار جنگل را در خود جای می‌دهد.

معماران تخمین می‌زنند که این اکوسیستم شهری می‌تواند سالانه حدود 41 تن اکسیژن تولید کند، در حالی که دی‌اکسید کربن را مکیده و ذرات ریز گرد و غبار را جذب می‌کند.

این گیاهان علاوه بر تصفیه هوا، آلودگی صوتی شهر را نیز کاهش می‌دهند. در تابستان، سایه شاخ و برگ آن اثر جزیره گرمایی را کاهش می‌دهد و موجب کاهش دما در نما و داخل ساختمان می‌شود.

جنگل

بلوک جدید جنگلی عمودی 41 تن اکسیژن در سال را تولید می‌کند

این شیوه تأثیر قابل توجهی بر ریزاقلیم محلی و رفاه ساکنان دارد، به خصوص که خطر امواج گرما به دلیل تغییرات آب‌وهوایی افزایش می‌یابد. مردم نیز مزایای صرفه جویی در انرژی را احساس خواهندکرد، زیرا به تهویه مطبوع کمتری نیاز است.

با الهام از پوشش گیاهی پارک ملی Utrechtse Heuvelrug، با درختانی که از Van den Berk سرچشمه می‌گیرند، این سبزی خاص به TLC منحصر به فرد و محلی نیز نیاز دارد.

گروهی از باغبان‌های پرنده از گروه رویال جینکل از بالای ساختمان برای مراقبت از ساکنان غیرانسانی برج فرود می‌آیند، همانطور که امروز در Bosco Verticale میلان اتفاق می‌افتد.

جنگل عمودی Wonderwoods برای چه کسانی مناسب است؟

Wonderwoods دارای 200 آپارتمان در انواع مختلف خواهد بود. پروژه Wonderwoods از دو برج به ارتفاع 105 و 70 متر تشکیل شده است که محل اقامت و ادارات خواهد بود. این برج بلندتر برج (A) است که به یک جنگل عمودی تبدیل خواهد شد.

به طور کلی این پروژه میزبان 200 آپارتمان در انواع مختلف و 15000 متر مربع دفتر خواهد بود.

سزا بیانکی می‌گوید: «جنگل عمودی Wonderwoods پروژه‌ای است که ما به آن افتخار می‌کنیم، زیرا میزبان فعالیت‌هایی است که هم برای شهر و هم برای ساکنان باز است.

به این ترتیب، به گسترش دانش جنگل‌های شهری و عمودی کمک می‌کند و کاربران بیشتری را قادر می‌سازد از اثرات مثبت مرتبط با نزدیکی نزدیک به گیاهان و درختان بهره‌مند شوند.»

اوترخت اولین شهر هلندی نیست که دارای جنگل عمودی است. از دیگر پروژه‌های استفانو بوئری آرچیتتی، جنگل عمودی ترودو است که در سال 2021 در آیندهوون ساخته شد.

جنگل عمودی آیندهوون اولین جنگلی در جهان بود که مسکن رفاه اجتماعی را با کاهش اجاره بها ارائه کرد و برای استقبال از جوانان و دانشجویان طراحی شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اذرگون

    قشنگه هم اکسیژن میسازه وهم برای اهالی ساختمان خوبه