پادکست اقتصادی رادیو تجارت نیوز: دولت در برزخِ خودرو-۴۱

حجم فایل صوتی: ۷۵.۲۵M | مدت زمان فایل صوتی: ۰۰:۳۲:۳۸ دانلود فایل صوتی

به گزارش تجارت‌نیوز ، سلام امروز هفتمین روز از اردیبهشت ماه است و پراید صفر در بازار خودرو به قیمت 360 میلیون تومان رسیده است!

در چهل و یکمین پادکست اقتصادی رادیو تجارت نیوز پرونده مفصلی ترتیب داده‌ایم برای بررسی ابعاد مختلف بازار خودرو در ایران؛ بازاری که پس از گذشت تقریبا دو سال از روی کار آمدن دولت سیزدهم در برزخِ تورم، کیفیت پایین تولیدات داخل و رانت‌ها و قرعه‌کشی‌ها قرار گرفته است.

در این پادکست، پیش از هر چیز به سراغِ واقعیت‌های بازار خودرو رفته‌ایم؛ واقعیت‌هایی در آن سوی خودروسازان داخلی، واردکنندگان و وزارت صمت.

همچنین در گزارشی مفصل به وعده‌های خودرویی دولت سیزدهم پرداخته‌ایم و این که چطور شد قیمت پراید با این میزان افزایش دومینوی سوال و استیضاح را در کابینه رئیسی به راه انداخت و پایان آن به کجا خواهد رسید؟

آیا فاطمی امین می‌تواند با لابی‌های خود از استیضاح مجلس جان به در ببرد و به وزارتخانه‌ای بازگردد که به گفته نمایندگان مجلس، اصلی‌ترین عامل تورم در بازار خودرو بوده؟

چالش واردات خودروی صفر و دست دوم هم یکی دیگر از ابعاد پرونده چهل و یکمین پادکست رادیو تجارت نیوز است. حال که دولت به نفعِ تامین نیاز بازار، قیودِ محیط زیستی و کیفیِ خودروهای وارداتی را کنار گذاشته، می‌توان امیدوار بود این بازار چالش عرضه و تقاضا را پشت سر بگذارد؟ سرانجام کار فاطمی امین چه خواهد بود؟ بازگشت به وزارتخانه صمت یا رفتن به وزارتخانه تازه‌تاسیس بازرگانی؟

در بخش پایانی پادکست هم همچون هفته‌های قبل، قیمت بازارهای مهم نفت، ارز، سکه و طلا، خودرو، بورس و مسکن را در هفته دوم اردیبهشت ماه بررسی کرده ایم و از کارشناسان هر حوزه پرسیده‌ایم، تورم بر بازارها چه تاثیری داشته است

پادکست اقتصادی تجارت‌نیوز تنها پادکست خبری و تحلیلی حوزه اقتصاد و بازارهاست که هر پنجشنبه از شبکه‌های اجتماعی تجارت‌نیوز و کست‌باکس قابل شنیدن است.

شنونده ما باشید..

همچنین می‌توانید از طریق اپلیکیشن کست باکس نیز شنونده آرشیو کامل رادیو تجارت نیوز باشید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.