کد مطلب: ۴۹۹۸۸۶

نظرهای مخاطبان تجارت‌نیوز در مورد شبکه ملی اطلاعات

نگرانی‌ها از قطع دسترسی به اینترنت بین‌المللی

نگرانی‌ها از قطع دسترسی به اینترنت بین‌المللی

با وجودی که مسئولان ذی‌ربط بارها تاکید کرد‌اند پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع دسترسی کاربران به اینترنت بین‌المللی نیست، اما این نگرانی هنوز برای بخشی از افکار عمومی وجود دارد که چنین اتفاقی در آینده رخ دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی از مردم حتی کاهش سرعت اینترنت در برخی روزهای پایانی هفته را به پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات مرتبط می‌دانند؛ هر چند کیوان نقره‌کار، کارشناس فناوری اطلاعات، این شائبه را رد می‌کند.

او در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید که موضوعات مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات، مانند برخی امور کارمندی نیستند که در بازه زمانی خاصی اجرا شوند و در هر شرایطی می‌توان آنها را پیاده‌سازی کرد.

با وجود این، به نظر می‌رسد مسئولان مرتبط با فضای مجازی، در قانع کردن بخشی از افکار عمومی در مورد مزیت‌های شبکه ملی اطلاعات موفق نبوده‌اند. البته تجربه‌ قطعی 9 روزه اینترنت بین‌المللی در پاییز سال گذشته نیز، به این نگرانی دامن زده است.

آمریکا اینترنت ایران را قطع می‌کند؟

اخیرا اما یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی، هدفی را برای پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات اعلام کرده که کاملا برعکس چنین شائبه‌ای است.

رسول جلیلی، «تهدید قطع اینترنت از طرف کشوری مانند آمریکا» را یکی از اهداف پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات دانسته و گفته است که ایران باید آمادگی لازم را برای چنین شرایطی داشته باشد. اما نقره‌کار، در این مورد هم معتقد است چنین اتفاقی هیچگاه رخ نمی‌دهد.

تجارت‌نیوز چندی پیش، گزارشی را با این موضوع که آیا اینترنت ایران قطع می شود ، منتشر کرد. مخاطبان تجارت‌نیوز نگرانی‌های خود را در این مورد بیان کرده‌اند.

به نظر می‌رسد مسئولان مرتبط با فضای مجازی، در قانع کردن بخشی از افکار عمومی در مورد مزیت‌های شبکه ملی اطلاعات موفق نبوده‌اند؛ تجربه‌ قطعی اینترنت بین‌المللی نیز به این نگرانی دامن زده است

دسترسی مردم را محدود نکنید

برخی از مخاطبان، دسترسی به اینترنت بین‌المللی را حق مردم می‌دانند و معتقدند نهادهای سیاست‌گذار نباید این حق را محدود کنند.

- «اینترنت ملی دسترسی کمتری داره، و انقدر محدودیت براش گذاشتن کجاش خوبه؟ خیلی ها کارای روزانه شون رو با اینترنت انجام می دن. حتی پیام رسان ها. به نظر شما اینترنت ملی جواب گوی پیام رسان ها و سایت های خارجیه؟!»

- «خواهش می کنم این خبر هارو اصلا پخش نکنید. فقط تو این دوران کرونا استرس بیشتر به مردم می دید و اینکه هرچی خبر بیشتر پخش بشه آخرش واقعی می بینی ایران قطع می کنه. بعد می گه امریکا قطع کرده.»

- «فعلا برن یه فکری به حال همون برنامه شاد کنن .. اینترنت ملی پیشکش .. چه شود واقعا !!!»

- «شما پوسته های روی متور جستجوگر گوگل رو می گید مرورگر! بی خیال بابا.»

- «واقعا چی فرض می کنید مردم رو؟ حداقل یه بهانه بگید آدم شاخ در نیاره قشنگه ادم واسه کارای بی خودش مقصر داشته باشه.»

- «نه عزیزم آمریکا قطع نمی کنه شما بهونه نیارین برای قطع کردن اینترنت و حق طبیعی مردم.»

- «می دونن امریکا که قطع نمی کنه، دنبال بهونه هستن، فکر کردن مردم نمی فهمن یا خودشونو زرنگ می دونن.»

«خواهش می کنم این خبر هارو اصلا پخش نکنید؛ فقط تو این دوران کرونا استرس بیشتر به مردم می دید و اینکه هرچی خبر بیشتر پخش بشه آخرش واقعی می بینی ایران قطع می کنه..»

اول ایران اینترنت آمریکا را قطع کند!

برخی اما با وجود انتقاد به این موضوع، به نوعی با آن شوخی کرده‌اند.

- «اونوقت ما دانش آموزها از آمریکا تشکر می کنیم، چون کلا درس و مدرسه می پره. ولی بی شوخی ما که کنکوری ایم اگه به هر دلیلی اینترنت قطع شه خیلی ضربه می خوریم.»

- «اگر آمریکا می تونه اینترنت ایران رو قطع کنه، به نظرم ایران باید پیش دستی کنه و اینترنت آمریکا رو قطع کنه.»

- «به نظرم اینترنت ملی خوبه و مردم باید به دوران غارنشینی برگردن و سوار شتر بشن.»

- «دارم به اون لحظه ای فکر می کنم که اینترنت قراره قطع شه و مردم دارن با هم منچ بازی می کنن و روزنامه می خونن.»

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی ا ستارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شما کارت ملیمون رو بدین،

    • ناشناس

      پولش رو پس بدن به دلار.والا

  • ناشناس

    آمریکا اینترنت ایران رو قطع میکنه!!!!!!!!!!خیر . موضوعی مسخره: این همه هزینه کرده اید تا مردم با دنیا ارتباط نداشته باشند!!!غافل از اینکه در آینده ای نزدیک اینترنت ماهواره ای کل دنیا رو پوشش میده. البته کشوری که به مغز نیاز ندارد و مغزها باید بروند نیازی به اینترنت و دانش هم ندارد. منتهی همه چیز در اختیار ما نیست و دانش و تکنولوژی است که مانع از اعمال خواسته های ما می شود. شما کابل اینترنت را قطع می کنید طرف مقابل راه غلبه بر این کار رو با دانش انجام میده و شما جا می مونید.

  • ناشناس

    شما جبیب ما را نزن بقیش پیش کش

  • ناشناس

    هیچ مزیتی نداره فقط مردم ایران چشم وگوش بسته میمانند.شما الان چند تا طرح اجرا کردین مثل شبنم نمیتونی ادارش کنید .سنگ بزرگ نشانه نزدن است

  • ناشناس

    ما از سرعت بسته شده ناراضی هستیم . از پولی که میدیم و اینترنت سرعت پایین تحویل میدید . اینترنت ملی مزیت های خاص خودش رو داره که منکرش نیستم . و نیازه برای هک نشدن دستگاههای دولتی امنیتی .
    ولی اگر اینترنت اسپیس ایکس برقرار بشه بخاطر فقط سرعتش من ازش استفاده میکنم . چون چند ساله که از سرعت کند و محدود شده اینترنت مخصوصا همراه اول ناراضی و کلافه ام .

  • ناشناس

    یه سامانه شاد رو نمی تونن پهنای باندشو مدیریت کنن و هنگ نکنه، یه شبکه اجتماعی بومی ندارن، یه سرور ابری عادی و معمولی نمیتونن بزنن اون وقت میخوان اینترنت رو ملی کنن

  • میم

    والا دوماهه سرعت اینترنت مخابرات ما فاجعه است نمیدونم به کجا باید بگیم میگن سیستم کلی ایش ویروسی شده این همه پول میدیم برای اینترنت بعد هم باید بخاطر سرعتش مدام اینترنت خط گوشیمون رو وصل کنیم. اینترنت مخابرات هیچ چیزی را باز نمیکنه بارها زنگ زدم وجواب سر بالا میدن