کد مطلب: ۶۰۰۵۳۷

گزارش تجارت‌نیوز ازنظرات کاربران:

والدین مخالف بازگشایی مدارس / آموزش مجازی به نفع دانش‌آموزان است؟

والدین مخالف بازگشایی مدارس / آموزش مجازی به نفع دانش‌آموزان است؟

مدارس در حالی بازگشایی شده‌اند که ویروس کرونا در کشور همچنان آمار بالایی را به خود اختصاص داده است. در این میان برخی از والدین مخالف بازگشایی مدارس هستند و عده دیگر از آموزش مجازی ناراضی هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدارس کشور در حالی بازگشایی شد که آمار ویروس کرونا همچنان در ایران و جهان بالا است. از طرفی آموزش مجازی در این دو سال به شدت در کاهش کیفیت تحصیل دانش‌آموزان تاثیر گذاشته است.

با این وجود با توجه به اینکه شمار شهر‌های قرمز در کشور هر لحظه ممکن است افزایش یابد و همچنین واکسیناسیون در کشور کامل نشده است. تصمیم به بازگشایی مدارس احتمال اوج‌گیری دوباره بیماری را بالا می‌برد.

«با جان دانش آموزان بازی نکنید»

به عقیده برخی از والدین بازگشایی مدارس در حالی که هنوز ویروس کرونا از بین نرفته است برای فرزندانشان خطرناک است. برخی کاربران تجارت‌نیوز نسبت به بازگشایی مدارس واکنش نشان دادند:

«نیازی به بازگشایی نیست اگر بازگشایی بشه آمار مجدد بالا خواهد رفت و بچه ها واقعا اسیر خواهند شد چرا مسئولین عناد میکنند و میخوان حرف خودشان باشند این همه آدم واکسن زدن ولی با این وجود فوت کردن پس چی؟قرار نیست هر کس واکسن بزنه و نگیره یا نمیره،رعایت پروتکلها برای دانش آموزان و دانشجویان سخت هست و عملا غیر ممکن!»

«برای چی دارید آخه با جون دانش آموزان بازی می‌کنید اگه یکی شون یه چیزی شون بچه میخوایید بگید رعایت نکردن بابا آخه الان موقعه بازگشایی مدارس نبود.»

«اونایی که کرونا گرفتن می‌فهمن چه دردی داره پس بایدم نگران باشن اگه یه دانش آموز کرونا بگیره یا سرما بخوره بقیه هم میگیرن خونوادها هم میگیرن بعد هزینه درمانی که میکنین کجا میره؟ به نظر من باهزینه‌ای که برای برنامه شاد پرداخت میشه خودمون و بچه‌هامون رو بیمه کردیم.»

«حداقل باید امسال غیر حضوری برگزار بشه تا وضعیت کرونا بهتر مشخص بشه چون بچه ها بازیگوشند و اهمیت نمی‌دهند.»

مخالفان آموزش مجازی

عدم وجود زیرساخت‌های مناسب در آموزش مجازی، باعث شد آموزش در دوران کرونا کیفیت و بازدهی لازم را نداشته باشد. به همین علت برخی از دانش آموزان و والدین از آموزش مجازی رضایت کافی نداشته‌اند.

«هیچ دانش آموزی هیچی یاد نداره هم شده روز درمیون برن مدرسه بهتر متوجه میشن تا از این برنامه شاد، همه مامانا درگیرن، بچه‌ها تو خوابن!»

«خدا کنه آموزش مجازی رو بردارن.. دیگه کلافه شدیم خدا میدونه خسته شدیم بعضی مدارس معلوم نیست چراسعی دارن آموزش مجازی باشه… وعلاقه‌ای به حضوری شدن مدارس ندارند.. لطفا مسئولین محض رضای خدا مجازی رو کلا حذف کنید. کلا حضوری رو الزامی کنید.»

« از اول اپیکشن شاد خیلی کارکرد زیادی نداشت، حتی گاهی امتحانات رو نمی‌تونستیم بدیم، اینقدر سرعتش کمه که نمی‌شه کلاس برگزار کرد.»

«آقا این همه دارین میگین مدارس حضوری میشه چرا مدارس منطقه ۱۸ و پانزده حضوری نمیشه، چرا خسته شدیم حضوری شه دیگه شاد رو هم حذف کنید.»

به نظر می‌رسد عده‌‌ای از از بازگشایی مدارس راضی هستند اما عده دیگر در این شرایط کرونایی آموزش مجازی را به آموزش حضوری ترجیح می‌دهند. اما برای تصمیم‌گیری بازگشایی مدارس، باید از طرفی نبود زیرساخت‌های لازم و قوی برای آموزش قوی را در نظر گرفت و از طرفی سلامت دانش آموزان مهم است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    وقتی جون بچه هامون در خطره چرا مدارس باز باشه.تورو خدا یه فکری بحال بچه ها بکنید و منافع خودتون رو در نظر نگیرید.من پسرم پایه هفتم نمیزارم بره مدرسه چون ناخوادگاه ممکنه رعایت نکنه

  • ناشناس

    با سلام
    اموزش مجازی تو این اوضاع خیلی بهتره تا حضوری
    مگه امار ابتلایان به کرونانسبت به قبل کمتره؟

  • ناشناس

    سلام بله کرونا است وشرایط بداول که صددرصدشرایط باشدحضوری بهتره خودفضای مجازی وگوشی و…مشکلاتی به وجودمی آورد.والدین عزیزکه می گویندمدارس بازنشودمن سوال دارم آیا واقعافرزندتان را هیچ جای دیگرهیچ مکان عمومی دیگرمهمانی جشن عروسی و….نمی بریداگراینطوراست خوب حق باشماست ولی اگرهمه جامی بریدومدرسه نمی خواهیدبازشوداین یه مورددیگراست.اگرخانواده آموزش دهدبهداشت و…درمدرسه هم گروه بندی شودحتما ماسک بزنندودستهایشان راقبل کلاس وبعدکلاس ضدعفونی کنند.ودوساعتی که یک گروه مدرسه است خوراکی نخوردخوراکی اساسی خانه بخوردوبیاید.بطری آب هم حتما حتما بیاورنددنبال خودشان وحتما نظارت شودبه این مواردبازمدرسه کنترلش بهتراست.بعضی می گویندرفتیم مدرسه مریض شدیم.پاسخ اگرشمابه جزمدرسه هیچ جای هیچ جای دیگرنرفته بودی به غیرازمدرسه باکسی که حتی سرماخوردگی داشته ومریض بوده ارتباط نداشتی وخودت درجای دیگراساسی رعایت کردی حال بگویی درمدرسه مریض شدم درسته درغیراین صورت خودت کمی فکرکن ببین به چه نتیجه ای می رسی

    • نسیم

      خب از اینکه آدم این همه نکات بهداشتی را رعایت کنه خیلی خوبه تازه خودم هم از اینکه مداراس حضوری بشه خیلی خوشحالم ولی از یه جای دیگه به خاطر ماسک که چند ساعت رو صورت باشه اون هم نفس فکر میکنید اینجوری بیشتر مریض نمیشن حالا نه به خاطر کرونا میترسم بچه ام مشکل تنفسی پیدا کنه???

  • ناشناس

    مدارس حضوری خوبه اما به وقتش
    الان که داره کرونا شدید تر میشه بهتر نیس مجازی باشه
    با حضوری شدن مدارس فقط امار مرگ و میر مبتلایان بالا میره

    • داداش اومیکرون کاری نداره اولین کسی هم که گرفته هنوز زندس خطر اومیکرون کمه ولی پرسعت ترین سرایت کنندس فقط

    • ناشناس

      منم دقیقا نمیخام که مدرسه ها حضوری شه چون جون مردم در خطره

  • ..؟..........

    من به عنوان یک دانش آموز واقعا از این وضعیت ناراضی هستم به دلیل اموزش غیر حضوری در کلاس هشتم و فک کنم هفتم الان هیچ تسلطی بر مطالب درسی نهم ندارم به دلیل اینکه کتاب نهم بیشتر دروس ان به درس های خوانده شده در دو سال قبل مربوط است. آموزش حضوری که صرفا نام است و معلم کلیپ مربوط به درس را در گروه میفرستند زمان کلاس ها ۴۰دقیقه به هیچ چیز نمی‌رسیم و امسال سال مهمی هستش الان ما دانش اموزان چه کنیم؟چرا این همه مطلب را در پایه نهم تدریس میکنید این همه صفحه این همه درس ما رو با ربات ها اشتباه گرفتید ینی چطور ممکنه این همه دروس رو ما کامل یاد بگیریم وقتی اموزش این همه داغون هست تازه امسال بجای حذف کمی از مطالب و کمتر کردن دروس به دلیل غیر حضوری و اموزش نادرست اومدید درس ها را بیشتر کرده اید. به هیچ عنوان به حرف های ما دانش اموزان گوش نمیدهید این همه مطالب مطالعات ۲۴درس هست خط به خط سوال علوم و هدیه و ……. حجمش افزایش یافته ۶ ماهه بخاطر اینکاراتو از شرایط روحی خوبی برخوردار نبودم …هیچ کس به داد ما دانش اموزان نمی رسد از ی علاقمند به رشته تجربی تبدیل شدم به ی فرد منزوی گوشه گیر افسرده همین رشته هم که صد در صد نمیارم خانواده هم که سخت‌گیر ?وقتی به فکر اینده ام میفتم میلرزم فقط امیدوارم حداقل این سوت گوش و سردرد رفع بشه شاید حداقل نوبت دوم رو خوب بدم.(نمیدونم حالا به گوش ی نفر میرسه یا نه ولی ببخشید اگه متن یکم نامنظم هست در صحبت کردن و ….. خوب نیستم)حالا شاید بگین اگه اینطوری پس میخوای سه سال کنکور رو چیکار کنی من اطلاعات زیادی در رابطه با کنکور و… ندارم فعلا بفکر وضعیت الانم هستم

    • دقیقا خیلی بده واقعا امید وارم موفق باشین

  • خدا کمک کنه دانش اموزان دبیرستان بنده خدا ها مجبورن کلی زحمت بکشن برای امتحان بعد حضوری بیان اونم حتی دو ساله غیر حضوری بود خواهشا این معلما کمکشون کنن واقعا بزرگترین ثوابو میبرن

  • نسیم

    سلام از اینکه مداراس حضوری میشه خیلی خوبه با اینکه من بچه ام مجازی هم خدا را شکر درسشو می خونه ولی باز هم جای حضور بودن در مداراس نیست از اینکه در کلاس باشند و در حضور معلم و دانش آموزان باشن تا بیشتر در درس خواندن رقابت کنن تا اینکه تو خونه درسشون را بخونن

    • ناشناس

      معلومه که شما ها به فکر خودتون نیستید الان بعد عید مردم شاید ناقل باشن بعد همین جوری سرایت میکنه

  • ناشناس

    من نمیدونم چه کرمی دارید که فقد یک ماه مونده که مدرسه ها تعطیل شه دارید حضوری میکنید شما ها به فکر خودتون نیستید به فکر بقیه باشید

  • ناشناس

    بچم از مدرسه اوده؛بهش گفتم این ماسکی که الان رو صورتت هست اونی نیست که صبح بود!گفت آره!من ماسکم رو با آرمان عوض کردم?آرمان هم ماسکش رو با فرید?آخه اینطوری قشنگترن???

  • آرش

    غیر حضوری کنید اوضاع کرونا خرابه ???????