کد مطلب: ۶۹۰۴۸۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مشکلات بسته‌های پستی تیپاکس روی دور تکرار!

مشکلات بسته‌های پستی تیپاکس روی دور تکرار!

مشتریان تیپاکس مدتیست که از نحوه خدمات‌دهی این شرکت گلایه‌های بسیاری دارند. به تازگی نیز ویدئویی از نحوه نامناسب بارگیری بسته‌های مشتریان در فضای مجازی منتشر شده که بیش از پیش عملکرد تیپاکس را زیرسوال می‌برد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدت‌هاست که گزارش‌های مشتریان تیپاکس حاکی از آن است که این شرکت در خدمات‌ و سرویس‌دهی مناسب به مشتریان ضعیف عمل می‌کند. چرا که نحوه خدمات‌دهی شرکت تیپاکس به‌ویژه در به موقع نرسیدن مرسولات و ناسالم بودن آن‌ها باعث نارضایتی بسیاری مشتریان این شرکت شده‌است.

شرکت تیپاکس به عنوان یک شرکت خصوصی پست بین‌‌المللی و داخلی در حوزه خدمات ارسال مرسولات فعالیت دارد. اما این شرکت این روزها با عدم درست نظارت بر خدمات‌دهی روبروست و گویا با توسعه فعالیت خود مشتریان را دچار مشکلات بسیاری کرده است.

به تازگی نیز در شبکه‌های اجتماعی فیلمی از نحوه نامناسب بارگیری بسته‌های پستی توسط نیروی‌های انسانی تیپاکس منتشر شد. این ویدئو واکنش‌های فراوانی از سوی کاربران و البته جوابیه این شرکت را به‌دنبال داشت.

واکنش کاربران به تیپاکس

در پی پاسخی که این شرکت به مشتریان خود، درباره این ویدئو داده‌است، بسیاری از کاربران به آن واکنش نشان دادند. شماری از کاربران و مشتریان ادعا کردند که تعدادی از مرسولات دریافتی دچار مشکل اساسی شدند و از پیگیری تیپاکس برای رفع مشکل خبری در کار نیست.

«به‌عنوان کسی که تو تیپاکس شاغل‌بوده، بهتون توصیه میکنم بسته‌هاتونو با تیپاکس نفرستید. این شرکت اگه از محتویات بسته‌ای خوششون میومد صاحبش میشدند و اعلام مفقودی میکردند.»

«دو سری وسایلی که برام با تیپاکس ارسال شده‌بود، به شدت آسیب دیدند، یه سری هم این اتفاق توی شرکت افتاد. تا اینکه امروز این کلیپ رو دیدم ممکنه بگید همه شعبه‌هاش‌ اینطوری نیست. من همینقدر می‌دونم اگه این نفرات می‌دونستند از طرف تیپاکس نظارتی روشون هست هیچ وقت اینطوری برخورد نمی‌کردند.»

«والا ما یه بار یه‌بسته تحویل گرفتیم از شرکتتون. قرار بود بیارن در خونه که نیاوردند. زنگ زدند گفتند بیاید تحویل بگیرید. رفتیم اونجا دیدیم همه مرسوله‌ها رو ریختن تو یه مغازه داغون. گشتم بستمو پیدا کردم. دیدم زیرپا افتاده‌ جای پای یکیم روش بود. باید تبریک گفت به این نحوه مدیریت.»

«سرشار از تجربه تلخ با تیپاکس هستم. چند مرسوله که گم شد و به دستم نرسید. شکایت‌های که هیچوقت رسیدگی نشد. توییتهایی که زدم و شماره پیگیری خواستند و پیگیری نشد و… . مدتهاست از سایتی هم که با تیپاکس ارسال می‌کند، خرید نمیکنم.»

eb911e12 9ea6 49d0 9e81 d346211c3c85

این واکنش‌ها، تنها تعداد کمی از نظرات و تجربه‌های کاربران درباره طریقه خدمات‌رسانی این شرکت بود. چرا که به گفته‌کاربران تیپاکس، این مساله برای بار اول نیست که رخ داده‌است و مورد انتقاد و اعتراض کاربران قرار می‌گیرد.

عدرخواهی از مشتریان کافی است؟

با وجود اعتراض‌های فراوان کاربران، شرکت پستی تیپاکس ضمن عذرخواهی از مشتریان خود، بیانه‌‌ای را نیز منتشر کرد.

«متاسفانه بعضی اوقات دور از چشم مسئولین امر، اتفاقی نابهنجار می‌افتد. اخیرا شاهد انتشار ویدئویی از بارگیری نامناسب بسته‌ها در یکی از نمایندگی‌های تیپاکس بودیم. ما به عنوان سازمانی پاسخگو در قبال چنین رفتاری، عذرخواهی کرده و اقدامات مقتضی در جهت رفع این نقیصه را انجام می‌دهیم.

با بررسی‌های به عمل آمده، نمایندگی مذکور شناسایی و تذکرات کتبی لازم داده شد تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. برای اطمینان بیشتر، فعالیت این نمایندگی همچنان تحت نظارت ویژه قرار گرفته تا درصورت بروز هرگونه تخلف، وارد فرایند لغو و سلب مدیریت شود.

در نهایت، بابت این اتفاق متاسفیم و از شما و همه افرادی که به تیپاکس اعتماد می‌کنند عذرخواهی می‌کنیم.»

این در حالی‌ست که کاربران معتقدند، تنها عذرخواهی این شرکت کافی نیست. چرا که ممکن است با تاخیر در رسیدن تعدادی از مرسوله‌های پستی به دست گیرنده‌ها و یا حتی نرسیدن بسته‌های پستی توسط اداره پست یا تیپاکس دلایل مختلفی داشته‌باشد. اما به نظر می‌رسد که تکرار این مسائل از جمله ضعف‌های اساسی تیپاکس در ارائه خدمات را نشان می‌دهد.

در نهایت سوالی که برای مشتریان این شرکت پستی به وجود می‌آید، این است که چه نوع نظارت و کنترلی روی بسته‌های پستی صورت می‌گیرد که مرسولات در زمان معیین شده، به دست مشتریان نمی‌رسد؟ اصلا نظارتی وجود دارد؟

آخرین اخبار مربوط به حوزه استارتاپ را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هیچ نظارتی نیست ونخواهد بود از شکایتهایی که ازشون شده وهیچ اهمیتی ندادن معلومه..یکبار در کل عمرم یه بسته از تیپاکس گرفتم و با اینکه از مقصد هزینه پرداخت شده بود راننده دوباره طلب پول کرد وتا نگرفت بسته ای نداد

  • فاضل

    متاسفانه نظارتی برعملکردتیپاکس نیست،فقط ارسال ازطریق پست بهتره.
    چون تجربه تلخی ازتیپاکس دارم بنده قطعات اصلی راازطریق تیپاکس ارسال میکردم که مشتریان بارهاازپارگی بسته ویانوع برخوردشاکی بودن تاجابیکه بعدازچنپروزمشتری تماس گرفت که چرابجای قطعات اصلی،قطعات غیراصلی وفیک ارسال کردم،خداشاهده همین تیپاکس زیربارنمیرفت به هرصورت مشخص شداین کاربتوسط همین شرکت انجام شده.خلاصه کلام اگراجناسی گرانقیمیت ویاحساس ارسال میکنیدبدیدباپست سفارشی بره حداقل آبروتون حفظ میشه،
    اصلآدرتیپاکس رسالت امانتداری معنی نمیده.

  • ناشناس

    سلام من هم اصلا از کارشون راضی نیستم بسته من گم شد ولی اصالا پی گیری نکردنوهیچ تعهدی نیست که بسته سالم برسه

  • ناشناس

    اصلا راضی نیستم چون بسته من گم شد ولی پی گیری نکردن

  • مریم قدیمی

    این فرهنگ جا افتاده در تیپاکس هست . من یک مجسمه بلور رو خیلی مناسب و در این پلاستیکهای حبابدار گذاشته ودر تیپاکس هم چند بار گفتم ظرف بلور هست . گفتند .حله .و وقتی به مقصد رسید .شکسته بود . وقتی اعتراض کردم . گفتن مقدار بیمه یک بیستم قیمت کالا بوده و تازه زمانی قابل گرفتن هست که در حضور نماینده شرکت باز شده باشه . کی کالا رو جلوی نماینده تیپاکس باز می کنه . دیگه گرد تیپاکس هم نمی رم .

  • مهدی

    بنده هم با تجربه این چند ساله دو سالی هست که اگر ارسال کالا اجباراً با تیپاکس باشه اون خرید رو انجام نمیدهم. مشکل مدیریت و رسیدکیشون به کنار، اون مانوری هم که بسته رو می‌آورد همیشه دولا پهنا حساب میکرد و یه عرف ناپسندی شده در تیپاکس این موضوع.

  • ناشناس

    بله بنده چندی پیش از مشهد دستگاه خرید کردم از طریق تیپاکس ارسال شده توسط پرسنل تیپاکس شکسته تحویل داده شد هر چند بار تماس گرفتم جواب نداده شد چه از مرکز تهران و مشهد و تحویل گیرنده در شهرستان آذرشهر هیچ کدام خطا را بعهده نگرفتند عملا من ظرر کردم

  • علی شکری

    سلام
    کاشکی از ده ت هزینه اضافی که مامور پستی تحت عنوان درون شهری از همه مشتری ها میگیرن به زور هم گزارش میدادین

  • ناشناس

    چرا خوده اداره پست مرکزی رو نمیگید که واقعاً داغونه ، من یک شخص بی طرفم و طرف کسی رو نمی‌گیرم ولی اگه بخوام بین اداره پست مرکزی و تبپاکس رو یکی رو انتخاب کنم حتماً میگم تبپاکس ، مردم ایران رو عسل دهنشون بذاری باز هم از نظرشون زهر دادی بهشون ، رک و راست

  • ناشناس

    بیخود بیخود و باز هم بیخود
    متاسفانه کل کشور شده کاسب بازی و خدمتی به صورت صحیح در بخش خصوصی انجام نمیشه.
    طی یک هفته اخیر از 5 ارسال با تیپاکس 3 مورد دچار شکستگی شده و فقط ازم عذرخواهی کردن
    ابرومون رو جلو مشتریهامون بردن
    خراب بشه این تیپاکس لعنتی
    افتضاح افتضاح