کد مطلب: ۶۹۲۶۵۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جذب حامی مالی به نام توان یابان/ گلایه‌های رجبلو چیست؟

جذب حامی مالی به نام توان یابان/ گلایه‌های رجبلو چیست؟

وحید رجبلو بنیان گذار استارتاپ معلولین توانیتو ادعا می‌کند که به تازگی با مشکل جدیدی روبه رو شده است و برخی افراد از اسم توان‌یابان سوء استفاده می‌کنند.

گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که توان یابان در زندگی با چالش‌های فراوانی روبه ‎رو هستند. به ویژه اگر صاحب یک کسب و کار و استارتاپ باشند؛ شاید تا چندین برابر این چالش‌ها برای آن‌ها ملموس‌تر باشد. اما به نظر می‌رسد در ابن بین افرادی یافت می‌شوند که چالش‌های جدیدی برای آن‌ها به وجود می‌آورند.

استارتاپ توانیتو تقریباً کلیه معلولیت‌ها و بیماری‌های خاص را در برمی‌گیرد. این پلتفرم انواع معلولیت‌ها مانند نابینایی، ناشنوایی، بیماری‌هایی مانند MS، اوتیسم و… را پوشش می‌دهد.

«وحید رجبلو» فردی که با وجود ۹۸ درصد معلولیت یک استارتاپ ویژه برای توان یابان ایجاد کرده است. طبق گفته‌او نیز با توسعه این استارتاپ معلولین می‌توانند فضای راحت‌تر و آرام‌تری داشته‌باشند.

به تازگی اما این بینان‌‌گذار با مشکل جدیدی روبه رو شده‌است. طبق ادعای او برخی افراد قصد سواستفاده از اسم توان یابان را دارند. به همین دلیل به گفتگو با وحید رجبلو پرداختیم و جویای ماجرا شدیم.

دریافت هزینه تنها به اسم استارتاپ توان یابان، نه برای آن‌ها

وحید رجبلو، بنیانگذار استارتاپ توانیتو در این باره به تجارت‌نیوز گفت:« چند وقت پیش از من دعوت شد که برای برگزاری یک رویدادی که فوایدش در نهایت به معلولین برسد شرکت کنم. از این پیشنهاد‌ها خیلی زیاد به من می‌رسد و با اکثریت هم مخالفت می‌کنم. چرا که آن‌ها را نمی‌شناسم و من هم ظرفیتی دارم و نمی‌توانم. اما دوستان شش ماه با رفتن و آمدن و اصرار کردن و پاشنه در دفتر را درآوردن و یک سری وعده دادند که شما عضو تیم برگزار کننده شوید و خیالتان هم راحت باشد که اتفاقی نمیفتد.

او ادامه می‌دهد:«در نهایت با مدیران آن شرکت توافق شد که تمام عواید از طریق سازمان من به معلولین برسد و بودجه‌ای که از طریق اسپانسرها دریافت می‌شود هزینه برگزاری رویداد نشود. همچنین، بودجه برگزاری را خود آنها بدهند و مبلغی هم اضافه بر اسپانسری از فیلم‌های پول ساز گرفته‌شود که بخشی از برگزاری را پوشش دهد.

رجبلو در ادامه توضیح داد:«پس از این که این روند شروع شد و روی غلتک افتاد خیلی آهسته مرا کنار گذاشتند. گزارشی ندادند از این که چقدر پول آمده، چه تعداد اسپانسر جذب شده و چه جلساتی برگزار شده‌است. بهانه می‌آوردند که شما ویلچر دارید و نمی‌توانید پا به پای ما بیایید.

او با تاکید بر اینکه مدام پیگیر روند توافق بوده‌است، گفت: «وقتی جویای ماجرا می‌شدم مقاومت می‌کردند که دخالت نکنم و تنها به اختتامیه بروم. این در حالی بود که در این بین مرتبا اسپانسر به مجموعه اضافه می‌کردند و من بی‌خبر از ماجرا بودم که در نهایت کار بالا گرفت.»

اقدام به تخریب چهره من کردند

رجبلو از تهدید کردن نسبت به او گفت و ادامه داد:« گفتم جلوی کار را می‌گیرم و مرا تهدید کردند که اگر این کار را بکنی برایت گران تمام می‌شود. چه از نظر این که شما را حذف کنیم و چه آسیب‌های دیگری که به شما و مجموعه‌تان بزنیم.»

این بینانگذار استارتاپ معلولین می‌گوید:«در حال حاضر نیز تهدیدهای خود را عملی کردند. دیروز مرا در سالن حذف کردند و بنرهای مرا پاره می‌کردند و پست‌های مرا از پیجشان پاک کردند و مرا از گروه های واتساپی حذف کردند. همچنین، در صفحه اینستاگرامی استوری‌های تخریب‌آمیز دیگری علیه من می‌گذارند که من کلاه بردارم. مدیای من یک مدیای محتوای مثبت است. با این حال می‌خواهم به مراجع قانونی بروم.»

رجبلو اظهار کرد:«در درگیری حلوا خیرات نمی‌کنند. تمام تلاش خود را کردم تا جلسه برگزاری کنند. اما آن‌ها سعی می‌کنند با هر اقدامی چهره من را میان مدیران استارتاپی تخریب کنند. آن‌ها برای من یک ۲۰ میلیون تومان و یک ۱۰ میلیون تومان واریز کردند تا بگویند آنها به من پول دادند. در صورتی که اصلا به من اطلاع ندادند که می‌خواهند این کار را کنند و تا قبل از این هم هیچ پولی به من نمی‌دادند.»

اغلب افراد این موضوع را می‌دانند که نگاه مثبت و تسهیل راه این افراد می‌تواند به جامعه کمک کنند. در جامعه ایران افراد معلول انگیزه‌های زیادی برای کار کردن دارند و پتانسیل فراوانی برای پیشرفت دارند. بنابراین در این راه پیش از ایجاد مشکلات باید نهادهای نظارتی توجه بیشتری به این قشر کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا اذیتش می‌کنن واقعا!!!!