خبر مهم:

کد مطلب: ۵۹۵۹۱۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کدام اپلیکیشن مسیریاب ایرانی بهتر است؟

کدام اپلیکیشن مسیریاب ایرانی بهتر است؟

بسیاری از رانندگان برای انتخاب مسیرهای راحت‌تر و سریع‌تر از اپلیکیشن‌های گوگل مپ، نشان و بلد استفاده می‌کنند. اما این اپلیکیشن‌ها مسیریابی بنا بر دلایلی باعث مشکلاتی برای رانندگان می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با افزایش استفاده از برنامه‌های تاکسی اینترنتی و حجم سنگین ترافیک شهرها اغلب رانندگان برای انتخاب مسیرهای نزدیک‌تر و خلوت‌تر به یک راهنما نیاز دارند.

ویز (waze) یکی از اپلیکیشن‌های مسیریابی است که این امکان را فراهم می‌کند تا کاربران بتوانند با تعیین مبدا و مقصد از کوتاه‌ترین و سریع‌ترین مسیر برای رسیدن به مقصد خود مطلع شوند.

اپلیکیشن ویز برای کاربران ایرانی از اسفندماه ۱۳۹۵ با فیلترینگ مواجه شد. چرا که ویز یک نرم‌افزار اسرائیلی است که توسط یک شرکت استارتاپ اسرائیلی طراحی شده است.

جایگزین‌ داخلی ویز

نرم‌افزارهای داخلی و بومی نشان و بلد با مسدود شدن اپلیکیشن ویز، پا به عرصه مسیریابی گذاشتند. از این رو با توجه به محدودیت ایجاد شده برای اپلیکیشن‌های خارجی، رانندگان از اپلیکیشن‌های داخلی برای مسیریابی استفاده می‌کنند.

در حالی که کاربران زیادی از اپلیکیشن‌های نشان و بلد استفاده می‌کنند، اما بسیاری از آن‌ها نسبت به عملکرد این نرم‌افزار‌ها معترض هستند: «بلد نرم افزار تهران گردیه. دورترین و بدترین مسیر رو بهت میده.»

«برای بار چندمه! گوگل‌مپ میزنه یک ساعت و ۱۴ دقیقه، همون مسیر رو بلد میگه که یک ساعت و ۵۳ دقیقه! ۴۰ دقیقه اختلاف! همیشه هم گوگل‌مپ رو انتخاب می‌کنم و بعد از اینکه بلد میفهمه افتادم تو همون مسیر، زمان رو آپدیت میکنه و تقریباً شبیه به گوگل‌مپ میشه!»

«از من به شما نصیحت هیچ وقت بلد رو نصب نکنید. دقیقا میارتون وسط ترافیک صبحگانی ولتون می‌کنه، نقشه‌اش هم‌زمان با حرکتت آپدیت میشه و فقط تو شاهد اینی که زمان رسیدنت به مقصد داره زیاد میشه.»

«بلد و نشان مانند ویز قابل باشید»

نشان و بلد دو اپلیکیشن داخلی معروف هستند که بسیاری از افراد برای پیدا کردن راه‌های مناسب از آن‌ها استفاده می‌کنند، اما براساس نظرات کاربران در شبکه‌های اجتماعی اپلیکیشن نشان هم مانند بلد دچار مشکلاتی است.

«دیروز از شش صبح از خونه زدیم بیرون به مقصد کرج تا شاعت ۹:۳۰ دقیقه در مسیری بودیم که اپ نشان نشونمون میداد یعنی شمران نو پشت شیان مبارک اباد امامعلی! بعد از این که کل شرق تهران مارو گردوند انداخت در مسیر مستقیمی که از ابتدا جلوی رومون بود! استفاده از اپ ایرانی اشتباهه.»

«نرم افزار ویز چنان اعتماد مارو جلب کرده که حتی اگه چندین کیلومتر مسیرمون رو دور کنه با اطمینان میگیم ببین چقدر ترافیک بوده که از این مسیر آدرس داده، بلد و نشان لطفا مثل ویز قابل اعتماد باشید.»

«یعنی مزخرف ترین مسیر ترافیکی عمرم امروز بود، نشان یعنی اگر مسیر فرعی نمی‌رفت ۵۰ دقیقه بیخودی تو ترافیک نبودم، مسیر ۴۵ دقیقه رو کرد یک ساعت ۵۵ دقیقه!»

باتوجه یه نظرات برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی به نظر می‌رسد نرم‌افزارهای مسیریابی داخلی برای رقابت با رقیبان خارجی خود مانند گوگل مپ و ویز همواره باید زیرساخت‌های خود را تقویت و به روزرسانی کنند.

اما اپلیکیشن های داخلی آنطور که باید مورد توجه کاربران ایرانی قرار نگرفته‌اند و بسیاری از کاربران با وجودی که نمونه‌های مشابه بومی بسیاری از اپلیکیشن‌های خارجی در کشور وجود دارد اما باز هم ترجیح می‌دهند از نرم افزارهای خارجی استفاده کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ممد

    من از بلد استفاده میکنم و به نظرم خوبه
    قبلا از گوگل مپ استفاده میکردم ولی الان خیلی کند شده و به جاش الان بلد رو جایگزین کردم و به نظرم اوکیه ??

  • ناشناس

    سلام علیکم
    من سالهاست که از نشان استفاده می کنم، چه آن موقع که فقط مسیریابی می کرد و ترافیک را در نظر نمی گرفت و چه الان که بسیار خوب مسیریابی می کند طوری که طی دو سال اخیر هنگام سفر با اکثر رانندگان تاکسی مشاهده کرده ام ایشان هم از همین نشان وطنی خودمان بهره برده اند.
    من از نشان راضی هستم و توصیه می کنم شما هم استفاده کنید و در مسافرت های شهری و بین شهری و یافتن تفریح گاه ها و اماکن دیدنی از نشان لذت ببرید.
    موفق باشید

  • بلال خان

    اتفاقا من از نشان استفاده میکنم و خیلی عالی و دقیق هست
    دوستانی که ویز رو خیلی تایید میکنن
    شاید درست بگن بنظر خودشون
    ولی اینها از ورژن اولیه ویز استفاده کرده ببینن از کی و کجا شروع کرده و به اینجا رسیده
    یه کم منطقی باشیم و منصف بهتره
    هر چی میشه میگن مثل خودرو سازی!!!
    اونقدری که خود تحقیری رو با رسانه تو ذهن خیلی ها تثبیت کردن
    خودباوری در مقابلش لنگ می ندازه!!!
    ولی ایران بهترین و با با افتخار بهترین رو خواهد ساخت

  • سامان

    والا من از نشان استفاده می کنم خیلی هم راضی ام. حتما جا برای بهتر شدن داره، ولی این فاز منفی که شما دادید اصلا نیست! اتفاقا نشان از اون مواردی ه که باعث شد من به اپ‌های ایرانی بیشتر اعتماد کنم

  • آریا

    ویز آنقدر صحیح و درست مسیریابی می کرد و این را در عمل ثابت کرده بود که چشم بسته فلش مسیریابی را دنبال میکردم . متاسفانه پس از فیلتر کردن آن ، هیچ مسیریابی نتوانست اون حس اعتماد زو بازیابی و جای ویز را بگیرد برای همین من همچنان با فیلتر شکن از خدماتش استفاده میکنم.

  • حمید

    منم نشان دارم و راننده اسنپ هستم و برعکس نظر شما باید بگم که الکی دور میچرخه و مثلا ده قدم مستقیم تا سر کوچه رو میبره ته کوچه و از کوچه ی بعدی میارت اونجا !!!! و ده قدم رو هزار قدم میری! و جالبه که خیلی وقتها مسافرها میگن آقا چرا دور الکی میزنی؟ و وقتی میگم نشان هست میگن افتضاحه و حتی یکبار که تازه نشان رو نصب کرده بودم در اتوبان باقری مسیر کندرو به دسترسی محلی رو رفتم ولی در مپش نبود! و اونجا متوجه شدم نمیشه بهش اعتماد کرد و خیلی کار داره

  • ناشناس

    من از بلد استفاده میکنم راضی ام
    به دلایل زیر
    در حال بهتر شدنه با تمام انتقادها
    حمایت از تولید جوانان ایرانی
    اگر حمایت کردی توقع پیشرفت داشته باش
    عموما نرم افزار خارجی امنیت نداره و احتمال جاسوسی هم داره

    • ناشناس

      آره، آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها نشستن آماده که تو یه برنامه خارجی نصب کنی تا تمام اطلاعات مهمی که داری با جاسوسی ازت بدزدن،خارجی نصب نکن

    • ناشناس

      کسی نشسته برنامه ها به ذات قابلیت جمع آوری اطلاعات دارند. که از آنها اطلاعات تجاری سیاسی اقتصادی و اجتماعی برداشت می شود.
      این موضوع کاملا برنامه خودکار است
      اولین و بزرگترین هم کروم و گوگل
      در مورد جاسوسی هم کافیه در باره NSA یک کم بگردی

  • رها

    من اپ های ایرانی رو نصب می کنم. این کمترین حمایتی است که می تونم از جوانان نخبه داخلی و کالاهای ایرانی داشته باشم. اما اگر محصولشان نیاز به انتقاد داشته باشد مستقیم با خود شرکت در میان میگذارم نه این که جو بدبینی رو در جامعه نسبت به محصولات داخلی ایجاد کنم.

    • ناشناس

      من هم با شما هم عقیده ام و همینکار را انجام میدهم .از بلد اطلاعی ندارم ولی نشان چندین بار با گزارشهای داده شده و پیشنهادها بهینه شد.
      از طرفی نرم افزاری مثل ویز بر روی سرورهای ماکروسافت و با خرید آخرین متدها و الگوریتمهای مسیر یابی از همه دنیا عمل می کنند ولی هموطن های ما اینجا دستشون بسته است وبا این وجود کارایی قابل قبولی ارائه می دهند.

  • امین

    قبلا از بلد استفاده می کردم خوب نبود و مسیرم رو طولانی میکرد چند روزی هست نشان رو نصب کردم ولی از این یکی هم راضی نیستم

  • ناشناس

    داداش جاسوسی پیچیده تر از این حرفاست
    برو یکم تحقیق کن