کد مطلب: ۵۹۵۷۷۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش اپلیکیشن‌های جعلی بانکی/ هشدار به مشتریان ۳ بانک

افزایش اپلیکیشن‌های جعلی بانکی/ هشدار به مشتریان ۳ بانک

کلاهبرداران با طراحی نرم‌افزارهای بانکی جعلی و انتشار آن‌ها در شبکه‌های مجازی، اطلاعات حساب بانکی افراد بسیاری را به سرقت می‌برند و باعث مشکلات فراوانی برای افراد شده‌اند. برای مقابله با این روش کلاهبرداری چه باید کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، کلاهبرداران با طراحی نرم‌افزارهای بانکی جعلی و انتشار آن‌ها در شبکه‌های مجازی، اطلاعات حساب بانکی افراد بسیاری را به سرقت می‌برند و باعث مشکلات فراوانی برای افراد شده‌اند.

گسترش اپلیکیشن‌های خدمات‌دهی بانکی باعث شد که مراجعه‌ حضوری به بانک‌ها و خودپردازها به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند، همچنین آن‌ها فرآیندهای خرید و پرداخت را آسان‌تر کردند.

اما کلاهبردارن اخیرا با طراحی اپلیکیشن‌های جعلی بانکی، کاربران را در معرض ضررهای مالی و دردسرهای فراوانی قرار داده‌اند.

در این نوع اپلیکیشن‌ها کاربر باید در ابتدا اطلاعات شخصی مانند رمز عبور و شماره تلفن همراه را برای ورود به برنامه وارد کند. همچنین برای استفاده از خدمات اینترنتی بانک‌ها مجبور به وارد کردن اطلاعات حساب بانکی خود از قبیل رمز اول و دوم کارت‌ها، کلمه عبور سامانه‌های بانکی، ۲ CVV و تاریخ انقضای کارت هستند.

گسترش اپلیکیشن‌های جعلی سه بانک

به تازگی معاون اجتماعی پلیس فتا درباره همراه بانک‌های جعلی بانکی در گوگل پلی، به مردم هشدار داد و گفت است که از دریافت و نصب اپلیکیشن‌های آلوده که از طریق ارسال پیامک‌ها برای آنها ارسال می‌شود، خودداری کنند.

همچنین او ضمن اشاره به خطرات نصب و استفاده از این اپلیکیشن‌ها، اعلام کرد که در پلتفرم گوگل پلی اپلیکیشن‌های جعلی بانک‌های صادرات، کشاورزی و سپه دیده شده که باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای کاربران شده است.

کلاهبرداران اخیرا برای سواستفاده از افراد با راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی و ارسال لینک‌های جعلی، افراد را برای فعالیت در سایت‌هایی که با هدف کلاهبرداری راه‌اندازی شده‌اند، تحریک و ترغیب می‌کنند.

کلاهبرداران اینترنتی همواره با روش‌های مختلفی از قبیل پیامک‌هایی با عناوینی مانند سهام عدالت، ثبت نام یارانه، برنده شدن در قرعه کشی‌های مختلف و … از کاربران سواستفاده می‌کنند.

به نظر می‌رسد تنها راه مقابله با سودجویان این است که کاربران برای دانلود و نصب نرم‌افزارها از جمله اپلیکیشن‌های بانکی حتماً از سایت رسمی بانک مربوطه اقدام کنند و از صحت لینک‌های ارسال شده کاملا مطمئن شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.