کد مطلب: ۲۰۴۳۸۴

وزیر ارتباطات:

اینترنت اشیا متحول می‌شود

اینترنت اشیا متحول می‌شود

وزیر ارتباطات در بازدید از نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیا ایران گفت:‌ اطلاعات شگرفی در حوزه اینترنت اشیا در حال شکل‌گیری است.

محمد جواد جهرمی اظهار داشت: سه ضلعی اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و کلان داده‌ها در حال شکل دادن یک تحول بزرگ در دنیا تحت عنوان اقتصاد دیجیتال هستند و نتایج آن تحت عنوان انقلاب صنعتی از آن یاد می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی در ادامه گفت: دنیا در آغاز این راه قرار دارد و همه کشورها در تلاش برای به دست آوردن سهمی از این تحولات هستند و البته بسیاری از مفاهیم مربوط به حوزه حاکمیت، اقتصاد و فرهنگ و صنایع مختلف دچار تغییر می‌شود.

وزیر ارتباطات افزود: توجه ویژه به این عرصه و تلاش برای به کارگیری از توان داخلی برای پیشرفت در این عرصه اولویتی است که حاکمیت ها باید به آن توجه کنند.

وی گفت: نیروهای خلاق و توانمندی در داخل کشور وجود دارد که نمونه آنها در منطقه و دنیا کم است و این نیروها توان دارند که این فناوری را در داخل کشور ایجاد و توسعه دهند و بتوانند بازار داخل و منطقه را با این روند تصاحب کنند.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: در چنین نشست‌هایی، شرکت‌ها می‌توانند با مرور وضعیت خود بفهمند در بخش تحولات دیجیتال در چه جایگاهی به نسبت رقبا قرار دارند و برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌ها در حوزه‌های فناوری‌های نوین در حوزه تحولات دیجیتال همانند اینترنت اشیاء کمک خوبی به فعالان این عرصه برای شناسایی ظرفیت‌های داخلی است.

جهرمی ادامه داد: آن چیزی که امروز در این نمایشگاه در حوزه اینترنت اشیاء دیدیم به خصوص حوزه سانسورها، کشور دارای ظرفیت‌های خوبی در ساخت سانسورها است و مراکز دانشگاهی ما خوب کار کرده‌اند و محصولات خود را به عرصه صنعتی رسانده‌اند.

وی افزود: همچنین به لطف توسعه فراگیر نسل سوم و چهارم اینترنت موبایل بستر برای انتقال اطلاعات و توسعه در حوزه تحولات دیجیتال فراهم شده است.

وزیر ارتباطات گفت: در همین حال یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند این بهره وری را ایجاد کند توجه به فناوری‌های نوین از جمله اینترنت اشیاء است.

منبع: ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.