کد مطلب: ۶۷۷۸۵۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

توزیع اینترنت رایگان از طریق درگاه خدمات دولت هوشمند/ بسته‌ها فعال شد؟

توزیع اینترنت رایگان از طریق درگاه خدمات دولت هوشمند/ بسته‌ها فعال شد؟

دولت توزیع اینترنت رایگان را از طریق درگاه خدمات دولت هوشمند آغاز کرده است. اما برخی کاربران می‌گویند بسته برای آنها فعال نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آنگونه که وزیر ارتباطات خبر داده بسته اینترنت رایگان دولت فقط به سه دهک درآمدی پایین و از طریق درگاه ملی خدمات دولت هوشمند تعلق می‌گیرد.

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه دیروز (چهارشنبه) دولت گفت: «برای سه دهک درآمدی پایین جامعه بسته اینترنتی رایگانی را فراهم کردیم. هموطنانی که مشمول هستند می‌توانند به درگاه خدمات دولت هوشمند مراجعه کنند. آنجا شماره تلفنی را ثبت می‌کنند و بر روی همان شماره تلفن، حال از هر اپراتوری باشد، یک بسته اینترنت رایگان را برایشان فعال می‌کنیم.»

او در پاسخ به این سوال که مدت استفاده از این بسته چقدر است، تصریح کرد: «دائمی است. البته بسته‌ها چهار ماهه است. اما به صورت دائمی هر چهار ماه یکبار برقرار می‌شود و می‌توانند از آن استفاده کنند.»

وزیر ارتباطات در پایان گفت: «این بسته برای سه دهک درآمدی پایین که معمولا کسانی هستند که یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند و با مراجعه به این سامانه می توانند چک کرده و این بسته را برای خود فعال کنند.»

درگاه خدمات دولت هوشمند چیست؟

افراد برای دریافت بسته اینترنت رابگان دولت باید وارد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir شوند.

1

در این سامانه ابتدا از فرد درخواست می‌شود که شماره موبایل خود را وارد کند. سپس کد پنج رقمی به گوشی موبایل فرد ارسال می‌شود. در مرحله بعد افراد با وارد کردن کد ملی وارد صفحه اصلی می‌شوند. در این مرحله افراد باید یک کد پستی معتبر را وارد کنند تا پروفایل آنها در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تشکیل شود.

در صفحه اول این پنجره باکسی وجود دارد که افراد با کلیک روی آن می‌توانند متوجه شوند که آیا مشمول دریافت بسته اینترنت رایگان هستند یا نه.

افراد با ورود به صفحه اول پروفایل خود می‌توانند درخواست اینترنت رایگان بدهند.

اینترنت برای همه کاربران فعال می‌شود؟

با وجود این، برخی از مخاطبان تجارت‌‌نیوز در پیام‌های خود تاکید کرده‌اند که نتوانسته‌اند این بسته را فعال کنند.

یکی از خوانندگان روز گذشته در پیامی نوشته است: «ما جزو دهک پایین جامعه هستیم و برای اینترنت رایگان ثبت کردیم. هنوز که فعال نشده. خودشونم اعلام میکنن از امروز فعال شده اما خبری از فعال شدن اینترنت نیست.»

مخاطبی نیز در دقایق پایانی شب گذشته نوشته: «همش الکیه. شماره موبایل با کد ملی میگه هم خوانی نداره.»

همچنین خواننده‌ای دیگر توضیح داده است که: «خودم دهک اولم، وارد سایتی که آدرس دادین، شدم، همه اطلاعاتمم درست بود و تأییدش کرد و حتا کد پستی مونم خودِ سایت بطور دقیق و درست نمایش داد. خلاصه همه اطلاعاتم رو دقیق آورد. ولی وقتی تأیید نهایی رو زدم، خطا میزنه و میگه کد شما درست نیست….!!!!!! وقتی میخان بهونه بیارن و امتیازی به مردم فقیر و ضعیف نــدن، آخرش خطا میزنن…همه اطلاعاتمو درست و دقیق دارن و از ثبت احوال استعلام میگیرن، شماره ملی و شماره تماس و کد پستی و خلاصه همه اطلاعاتمون رو دقیق دارن، ولی آخرش بهونه میارن….به پیغمبر دیگه خودمونم داریم از این همه تعجب سکته میکنیم.»

چرا فقط ۳ دهک؟

بعضی از مخاطبان نیز از اختصاص اینترنت رایگان تنها به سه دهک، گلایه دارند.

-«به نظرمن دهک ۴ دست کمی از ۳ دهک اول نداره. تازه اونا وصل به اورگانهایی هستن. ولی دهک ۴ همچین اوضاع مساعدی ندارن که حقشون نباشه که از مزایای اینترنت و امثالهم استفاده کنن.»

-«برای من نوشته جزو دهک یارانه بگیران هستید ، اما مشمول اینترنت رایگان نمی باشید، پس به کی میدید؟»

-«ما از دهک کم درآمدیم. چرا باید بگه به شما تعلق نمیگیره؟»

-«من زدم میگه شامل حالت نمیشه، در صورتی که یارانه ۴۰۰تومن گرفتیم.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همش تبلیغات و نمایشی است

  • ناشناس

    خیلی مسخره است کارهای این دولت اینا اینترنت رو گران کردند بعد به فکر مردم فقیرن.لازم نیست صدقه بدن فقط این گرونی اینترنت رو کم کنن مردم خودشون میخرن. بعدشم همه اطلاعات دهک ها رو دارن براشون فعال کنن این مسخره بازی ها که به شعور مردم توهین میکنند دیگه چیه.

  • mh454h1338@gmail.com

    باسلام من که پونصد بارزدم….. نتونستم…این نت بگیرم

  • ناشناس

    ماهاکه جاموندیم ازثبت نام چکار کنیم دیر متوجه ثبت نام شدیم

  • جواد

    سلام خسته نباشیدمن رفتم داخل سامانه تمام کارهاراانجام دادم بعدش نوشت ثبت نام شماباموفقیت انجام شدولی ۲هفته ای میشه اینترنت رایگان برام فعال نشده است

  • مهدی

    سلام وخسته نباشید. جواب دوستمون واقعا باحال بود موقع حذف رایانه امار همه دهک ها را دارن ولی موقع دادن اینترنت نمیدونن کیا جزو چهار دهک هستن باید ثبت نام بکنیم تا بدونن looool

  • ناشناس

    سلام امروز
    بسته ها فعال شد

  • میثم

    بسیار بسیار طرح خوبیست برای فقرا که پولی برای خرید اینترنت یا بسته ندارن .خداوند پشتیبان راحتان باشد تشکر

  • آرمان توکیلی

    سلام بنده چندین بار درخواست دادم برای مدتی که بتونم دیپلم بگیرم اما هیچ جوابی نگرفتم واینکه به همه وام بدون ضامن از کمیته امداد دادند بمن که تحت پوشش کمیته امداد هستم ۵ میلیون تومن وام ندادن که یه کامپیوتر دست دوم بخرم.همش پارتی بازی هستش همش سفارشی هستش بداد افراد بی کس وکار هیچ کسی نمیرسه

  • زهرا

    من گرفتم سال پیش ولی تمدید نشدقراربود۴ ماه یکبار تمدید شه