کد مطلب: ۷۰۳۳۳۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اینستاگرام کنترل کودکان را به دست والدین می‌دهد؟

اینستاگرام کنترل کودکان را به دست والدین می‌دهد؟

اینستاگرام به تازگی اعلام کرده است که اکنون به والدین اجازه می‌دهد تا حساب کاربری فرزند خود را کنترل کنند. البته کودکان این امکان را دارند که برخی از گزارش‌ها را در اختیار والدین نگذارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اینستاگرام در به‌روز رسانی جدید خود مجموعه جدیدی از ابزارها را ارائه کرده است که به والدین این امکان را می‌دهد که فرزندان خود را در فضای آنلاین ایمن نگه دارند.

این پلتفرم متعلق به متا که قبلاً در ایالات متحده معرفی شده بود، اکنون ابزارهای نظارت والدین را به هند آورده‌ است. این ابزارها والدین را قادر می‌سازد تا مشارکت فرزندان خود را در اینستاگرام بررسی کنند. در کنار این، پلتفرم شبکه اجتماعی مرکز خانواده را نیز معرفی می‌کند، مکانی جدید برای دسترسی والدین و سرپرستان به ابزارها و منابع نظارتی کارشناسان.

ابزار نظارت والدین چگونه کار می‌کند؟

ابزارهای نظارت در اینستاگرام از ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) در برخی از کشورها در دسترس هستند. این ابزار به والدین و سرپرستان اجازه می‌دهد:

  • مدیریت زمان صرف شده در اینستاگرام - این ابزار به کاربران این امکان را می دهد تا با تعیین محدودیت های زمان صفحه نمایش و زمان بندی استراحت در طول روز و هفته، زمان خود را در اینستاگرام مدیریت کنند.
  • مشاهده اکانت هایی که کودکان دنبال می کنند و چه کسانی اکانت آنها را دنبال می کنند - به شما امکان می دهد از افرادی که جوان شما با آنها در اینستاگرام ارتباط دارد به روز بمانید.
  • وقتی فرزند حسابی را گزارش (ریپوت) می‌کنند مطلع می‌شود ( البته جوانان حق انتخاب دارند که گزارش‌های آن‌ها به خانواده‌ها اطلاع داده‌ شود یا خیر.) با وجود این ویژگی بنابراین وافلدین می‌توانند با یکدیگر درباره آنچه اتفاق افتاده صحبت کنند.

متا همچنین اعلام کرده است که با Kidsstoppress.com که یک پلتفرم اکتشافی برای نیازهای والدین است. این پلتفرم برای تعامل با والدین و گسترش آگاهی از ابزار‌ها کار خواهد کرد.

در اینستاگرام، والدین و سرپرستان می‌توانند برای جوانان خود دعوت نامه ارسال کنند تا ابزارهای نظارت را راه اندازی کنند. این شرکت همچنین اعلام کرده است که در چند ماه آینده ابزارها و ویژگی‌های نظارتی اضافی را در مرکز خانواده ارائه خواهد کرد.

مرکز خانواده در اینستاگرام

مرکز خانواده متشکل از یک مرکز آموزشی جدید است که در آن والدین و سرپرستان می‌توانند به منابع متخصصان دسترسی داشته باشند.منابعی مانند مقالات، ویدیوها و نکات مفید که در مورد موضوعاتی مانند نحوه صحبت با جوانان در مورد رسانه‌های اجتماعی است را بررسی کنند.

در کشور هند، این مرکز شامل منابعی مانند راهنمای والدین، راهنمای «مقابله با استرس امتحان» است که با مشارکت Fortis Mental Health، راهنمایی‌ با مشارکت پروژه مسلمانان کوئیر، راهنمای Building Health Habits Digital با مشارکت رهبران جوان برای شهروندی فعال (YLAC) توسعه یافته‌ و راهنمای ایجاد فضاهای امن و مدیریت سلامت روان والدین و فرزندان است. این مرکز به زبان انگلیسی و هندی در دسترس خواهد بود.

با وجود اینکه در کشورهای توسعه یافته‎ این پلتفرم‌ها هستند که با ارائه ابزارها و راهکارهایی به سلامت کودکان کمک می‌کنند و به کودکان این امکان و انتخاب را می‌دهند که با نظارت والدین خود در دنیای اینترنت فعالیت کنند، اما در کشور قابلیت جستجوی امن (safe search) برای تمای افراد بدون در نظر گرفتن سنین فعال شده‌ است. این قابلیت دسترسی آزاد به اینترنت را به نوعی محدود می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.