کد مطلب: ۳۶۹۰۷۴

گفتگوی تجارت‌نیوز با مدیر عامل استارتاپ فلایتیو :

بازگشت ۱۳ میلیارد پول مردم از لغو سفرهای نوروزی توسط یک استارتاپ

بازگشت 13 میلیارد پول مردم از لغو سفرهای نوروزی توسط یک استارتاپ

یک استارتاپ در تعطیلات نوروز توانست هزینه بلیت‌ و هتل کنسل شده 17 هزار و 800 مسافر را به آنها برگرداند که رقمی به اندازه 13 میلیارد و 200 میلیون تومان است.

به گزارش تجارت‎نیوز، استارتاپ‌ها سقف انتظارات را هر روز بالاتر می‌برند. فعالیت شبانه روزی نیروهای یک استارتاپ در تعطیلات نوروز توانسته به شکل یک ناظر 24 ساعته پول بلیت‌های کنسل شده 17 هزار و 800 مسافر هواپیما و هتل را به آنها برگرداند که رقمی به اندازه 13 میلیارد و 200 میلیون تومان است.

استارتاپ «فلایتیو» در بازه زمانی اول تا 17 فروردین ماه امسال 29 هزار و 200 تماس تلفنی، 65 هزار و 500 از سیستم تیکت و 8 هزار و 960 ایمیل از طرف مسافران دریافت کرده که حاوی کمک برای لغو سفرها و برگشت پول‌هایشان بود. بر اساس آمار میانگین زمان پاسخگویی به هر درخواست 9 دقیقه و 21 ثانیه و بیشترین مقاصد خواستار لغو نیز در بین شهرهای شیراز، استان گلستان، گلستان، یزد و خوزستان بود.

علی کشفی، مدیر عامل استارتاپ فلایتیو به «تجارت‌نیوز» می‌گوید: تفاوت استارتاپ‌ها با آژانس‌های سنتی به ویژه در حوزه گردشگری پشتیبانی 24 ساعته و شبانه‌روزی است. آنها یک تیم 150 نفره هستند که به صورت سه شیفت کار می‌کنند؛ 8 صبح تا 5 بعدازظهر، 5 بعدازظهر تا 12 شب و 12 شب تا 8 صبح. او تاکید می‌کند این کار 24 ساعته آنها بوده که رقبای آفلاین و آنلاین را کنار زده است: «کارکنان آژانس‌های مسافرتی به خصوص در ایام تعطیلات به مسافرت می‌روند و ممکن است در دسترس نباشند و در این صورت کاربر هیچ دسترسی به اطلاعت بلیت‌اش نخواهد داشت، اگر مشکلی پیش بیاید کسی نمی‌تواند جوابگو باشد اما در سیستم ما این فرصت برای کاربران وجود دارد که می‌توانند 24 ساعته خدمات دریافت کنند.»

او اضافه مب‌کند: معمولا ساعت پروازها ممکن است 2 یا 3 نیمه شب یا 4 صبح باشد یعنی زمان اداری تمام شده است ولی اگر کاربران در سیستم ما به مشکلی برخورد کنند تیم شبانه‌روزی به کمک آنها می‌آید و که کاربر به راحتی می‌تواند از آنها خدمات دریافت کند.

به گفته او کاربر از سه طرق این خدمات را دریافت می‌کند: «اول از 30 پنل متعلق به کاربران که می‌توانند از آنجا درخواستشان را برای ما ارسال کنند. روش دوم به صورت تلفنی و روش سوم از طریق ایمیل است. از هر کدام از این سه طریق کاربر به پروسه پشتیبانی انتقال می‌یابد و سپس تیم ما اقدام به بررسی مشکلات می‌کنند.»

او با اشاره به تجربه گذشته‌شان با چنین وضعیتی ادامه می‌دهد: با توجه به تجربه‌ای که در سال 96 داشتیم و برف سنگینی که باعث خسارت زیادی به ایرلاین‌ها شد و بسیاری از پروزاها کنسل شد این تجربه را داشتیم که برای شرایط اضطراری آماده باشیم. از نیروها خواهش کردیم که کمی پرفشارتر کار کنند و تعداد نیروها را هم بیشتر کردیم.

کشفی اشاره می‌کند: امسال با جاری شدن سیل در واقع ما با سیل درخواست‌ها از سوی مخاطبان هم مواجه شدیم. در مجموع در تعطیلات عید که کار فشرده‌تر است اما با توجه به مشکلات سیل، درخواست‌های زیادی هم ارائه شد که سعی کردیم در اسرع وقت پاسخ بدهیم و از آن سو بخشنامه‌ای هم صادر شد که اعلام شد از پنج تا 9 فرودین بدون هیچ جریمه‌ای پروازهایی که قصد کنسل کردن دارند، بتوانند این کار را بکنند.

به گفته کشفی، آنها سرویسی ارائه کردند که قادر بود اگر سفری کنسل شود در اسرع وقت و طی 72 ساعت با توجه به محدودیت بانکی و سقفی که وجود دارد، وجه به مسافر برگشت داده شود: «بخش زیادی از این پول از سوی ایرلاین‌ها بعد از 15 روز برگشت داده می‌شود، بخش دیگر که سخت‌تر است از سوی پروازهای چارتری آژانس‌هاست. اما تعهد دادیم که طی 72 ساعت پول به کاربر برگشت داده ‌شود. این فعالیتی بود که در آن مقطع به دلیل افزایش بالای درخواست کنسلی وارد کار شدیم.»

مدیرعامل استارتاپ فلایتیو از سویی دیگر معتقد است که جذب کاربر در سیستم های آنلاین و اینترنتی برای استارتاپ‌ها سخت نیست: ما با دو دسته از رقبا مواجه هستیم که به رقبای آفلاین و آنلاین تقسیم می‌شوند. در زمینه آفلاین به صورت 24 ساعته می‌توانیم ضمانت بازگشت پول بدهیم و حتی ضمانت بازگشت بلیت چارتر را که رایج است این بلیت‌ها پس از کنسل شدن سوخت می‌شوند هم داده می‌شود.

او تاکید می‌کد: برای اولین بار به صورت جدی سیستم‌های آنلاین این بحث را مطرح کردند که پرواز چارتر سوخت نمی‌شود و جای نگرانی نیست. بحث دیگر درباره قیمت است تمام تلاشمان این است که بر اساس ظرفیتی که در بازار هست و تا آنجایی که ما بتوانیم تخفیف بگیریم و تخفیف بالا و مناسبی بلیت را در اختیار کاربران قرار دهیم چرا که تعداد خرید بالاست و این توانایی را داریم که بهترین قیمت را ارائه بدهیم.

به گفته کشفی کاربران می‌توانند انواع خدمات را از این سیستم دریافت کنند از جمله قطار، اتوبوس، هواپیما، رزور هتل‌های داخلی و خارجی حتی رزرو پروازها و قطارهای داخلی و خارجی را از یکجا پرداخت کنند: «ما برای پروازهای خارجی رزو رایگان داریم و اولین سایتی که رزرو رایگان ارائه داد ما بودیم و الان نیز تنها سایتی هستیم که رزرو پرواز خارجی به صورت رایگان انجام می‌دهیم. تا به امرزو به بیش از 2 میلیون 500 مسافر خدمات داده‌ایم.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.