کد مطلب: ۴۷۴۹۸۵

خط و نشان آذری جهرمی برای اپراتورها / وارد کسب و کار نشوید

خط و نشان آذری جهرمی برای اپراتورها / وارد کسب و کار نشوید

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات توضیحاتی را در مورد اقدامات اپراتورهای تلفن همراه برای دلجویی از کابران به خاطر گران‌فروشی و خطر ایجاد انحصار در صورت ورود آنها به حوزه کسب و کار ارائه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدجواد آذری جهرمی در مورد سامانه شاد گفت: ما سال قبل هم آموزش مجازی برای دانش آموزان داشتیم. شاد را از فروردین تا خرداد رایگان کردیم و در واقع یک ماه در ایام نوروز بسته های رایگان در اختیارهمه قرار دادیم از جمله دانش آموزان. به 600هزار معلم در سراسر کشور بسته های رایگان روی گوشی تلفن همراهشان دادیم چون مصرف معلمان از دانش آموزان بیشتر است. مجموعا در سال قبل تحصیلی حدود 600میلیارد تومان خدمات رایگان در حوزه آموزش مجازی عرضه کردیم.

وی افزود: امسال با استفاده از تجربه اتفاقات قبلی سعی در بهینه کردن داشتیم. اول از مردم نظر سنجی کردیم که آمار ما نشان داد 73درصد مردم از شاد استفاده نمی کنند و ابزارهای دیگری در آموزش مجازی دارند. این دلایل مختلف دارد که یا عادت ندارند یا از کیفیت گلایه دارند اما در مجموع فرایند آموزش در بستر شاد انجام نمی شد ضمن این که آفاتی هم داشت و گزارش هایی از مردم داشتیم که پدر یا مادر برای فرزندشان تبلت برای آموزش تهیه کرده اند اما فرزند به بخش هایی دسترسی داشته که خیلی صلاح نبوده وآفاتی داشته است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: مبتنی براین اتفاقات در حال طراحی بسته های جدیدی هستیم که به هر دانش آموز به صورت ماهانه داده می شود و در واقع دانش آموز می تواند از سایت هایی که وزارت آموزش و پرورش مشخص کرده و ویژه آموزش است، استفاده کند که فقط شاد هم نیست اما مجموعه ای مناسب برای آموزش بچه هاست. جزئیات این بسته ها ان شاءا… این هفته اعلام خواهد شد. برای معلمان هم بسته دیگری داریم که به میزان توان خودمان بتوانیم عدالت آموزشی را تامین کنیم. تقریبا عددی که پیش بینی می شود حدود 945 میلیارد تومان برای دانش آموزان است که باید منابعش را تامین کنیم اما خود دانش آموزان با این بسته برای آموزش مجازی پولی پرداخت نمی کنند.

MTN از ایران می رود؟

آذری‌جهرمی در مورد خروج MTN از ایران گفت: به ما اطلاع رسمی ندادند. در حد یک بیانیه ای بوده که منتشر شده و بعد هم آن را اصلاح کردند. قطعا رفتن MTN از ایران هیچ خللی در عملیات شرکت ایرانسل به وجود نمی آورد و اگر روزی MTN تصمیم به خروج از ایران بگیرد، به ایرانسل ارتباطی ندارد و خللی در خدماتش ایجاد نمی کند.

وی افزود: MTN یک سرمایه گذار است و ممکن است یک روز بخواهد از بازار ایران بیرون برود، سهامش را می‌فروشد و جایگزینش بازار را ادامه می دهد البته در دیداری که با امور بین الملل ما داشتند گفته اند که خروج از ایران فعلا در برنامه کوتاه مدت و میان مدت ما نیست.

سرنوشت پول های مردم چه شد؟

آذری‌جهرمی در مورد گرانی غیرقانونی بسته های اینترنت تاکید کرد: بسته ها که به نرخ سابق بازگشت. شرکت ایرانسل هم یک بسته دلجویی به مشتریانش داد و مقررات ما را اجرا کرد. یک میلیون و 200 هزار نفر این بسته های رایگان را دریافت کردند. همراه اول هنوز اجرایی نکرده و روز سه شنبه هفته قبل مکاتبه با سازمان تنظیم مقررات داشته و گفته ظرف این هفته اجرایی خواهد کرد.

گوشی و تبلت ایرانی در بازار

وی در گفتگو با روزنامه خراسان در مورد تولید انبوه گوشی تلفن همراه ایرانی شاهین2 گفت: ما برای همه خبرنگاران دولت برای تست فرستادیم و هم اکنون هم تبلت و هم گوشی این محصول در حال تولید و اخذ سهم از بازار است. البته در حال برنامه ریزی هستیم تا به تولید 400 هزار گوشی برای سال اول برسیم، تسهیلاتی پیش بینی کردیم و چند شرکت دیگر هم با پروژه همکاری می کنند. وضعیت خوبی دارند و اگر به دنبال گوشی ایرانی باشید در بازار موجود است. تولید گوشی ایرانی یک پروژه ویژه و جزو پروژه های ده گانه ماست.

با ورود اپراتورها به حوزه کسب و کار مخالفیم

وزیر ارتباطات در مورد ورود اپراتورهای تلفن همراه به حوزه کسب و کار است بیان کرد: طبیعتا به این ها شورای رقابت باید ورود کند و ما اجازه قانونی نداریم اما این قدری که متوجه می شویم این است که اپراتور باید زیرساخت ایجاد کند، اگر وارد حوزه رقابتی مثل خدمات ویدئویی و پرداخت شود با قدرتی که دارد ایجاد انحصار می کند و مضر است.

آذری‌جهرمی گفت: در قالب رگولاتوری یا قانون گذاری باید محدود و سقف سرمایه گذاری برایش گذاشته شود. این حرف درستی است و شورای رقابت باید ورود کند. ما اجازه ورود به این موضوع را نداریم اما این اقدام را ضد رقابت می دانیم. البته برخی عاشق انحصار هستند و می گویند هیچ کس نباشد و فقط ما باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سید محمد

    وزیر بالای نخل تو برو سرعت اینترنت رو بالا ببر و قیمت سرگردنه ای انیترنت رو درست که همین یه کارو انجام بدی شاهکار کردی

    • حیدری

      سال گذشته به کدوم دانش آموزی اینترنت رایگان دادی،؟؟؟؟