خبر مهم:

کد مطلب: ۳۶۶۶۰۰

سبحانی‌فر، رئیس کمیته ارتباطات مجلس:

کمک مالی به استارتاپ‌ها ممکن نیست

کمک مالی به استارتاپ‌ها ممکن نیست

اختصاص بودجه برای حمایت مالی مجلس از استارتاپ‌ها از سوی رمضان‌علی سبحانی‌فر، رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی رد شد. به گفته او در شرایط کنونی کشور مجلس نمی‌تواند بودجه‌ای جداگانه برای بخش خصوصی اختصاص دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مجلس توانایی حمایت مالی از استارتاپ‌ها را ندارد و تنها گزینه پیش روی استارتاپ‌ها بودجه‌های دولتی و وجوه اداره شده در وزارت ارتباطات است که در صورت موافقت کمیته‌های تخصیص اعتبار به کسب‌وکارهای تکنولوژیک اعطا می‌شود.

چندی پیش سید فرید موسوی، نماینده مردم تهران از ارائه یک طرح دو فوریتی در مجلس خبر داد که قرار است کمک مالی به استارتاپ‌ها را مطرح کند.

سیدفرید موسوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درتوییتی اعلام کرد: «در طرح دو فوریتی فراکسیون امید برای حمایت از آسیب‌دیدگان سیل، پیشنهاد شد منابعی برای حمایت از فعالیت مرتبط استارتاپ‌ها پیش‌بینی شود. بر همین اساس استارتاپ‌هایی که برنامه‌های هشداردهی هوشمند، مدیریت بحران و کمک‌رسانی تولید کنند، از مشوق‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند.»

اختصاص بودجه برای حمایت مالی مجلس از استارتاپ‌ها اما از سوی رمضان‌علی سبحانی‌فر، رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی رد شد.

سبحانی‌فر در گفتگو با تجارت‌نیوز اعلام کرد: در شرایط فعلی که نمی‌توان بودجه‌ای تصویب کرد و امکان اینکه ردیف مالی جدایی برای استارتاپ‎ها تصویب شود وجود ندارد. با این حال استارتاپ‌ها می توانند در غالب صندوق نوآوری و شکوفایی کمک و تسهیلات دریافت کنند و وزارت ارتباطات نیز می‌تواند از وجوه اداره شده‌ای که در ردیف‌های بودجه سالیانه وجود دارد این تسهیلات را ارائه کند. بنابراین چنین پایگاه‌هایی وجود دارد که می‌توانند تسهیلات ارزان قیمت به استارتاپ‌ها ارائه کنند و اما اینکه بودجه جداگانه‌ای تصویب شود به ویژه برای بخش خصوصی، دور از انتظار است.

او پیشنهاد داد که استارتاپ‌ها برای اصلاح قوانین اگر موارد خاصی مدنظرشان است آن را مطرح کنند تا در مجلس شورای اسلامی مورد بحث گذاشته شود. به گفته رئیس کمیته ارتباطات مجلس در زمینه وضع قوانین قرار بود طرح جامع از سوی وزارت ارتباطات درزمینه مباحث مختلف مثل صیانت از داده ها، ایمنی شبکه و نیز مالکیت معنوی به مجلس ارائه شود اما تاکنون چیزی وصول نشده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.