کد مطلب: ۵۷۰۵۲۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پافشاری نمایندگان به تصویب طرح صیانت

پافشاری نمایندگان به تصویب طرح صیانت

در حالی که این امیدواری وجود داشت که طرح صیانت از فضای مجازی در صحن علنی مجلس بررسی شود، اما نمایندگان دوباره به اصل هشتاد و پنجی شدن این طرح رای دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در تاریخ ششم مرداد در صحن علنی مجلس مطرح شد و با ۱۲۱ رای موافق بر اساس اصل ۸۵ به کمیسیون فرهنگی مجلس واگذار شد.

چرا طرح صیانت از کمیسیون خارج شد؟

دو روز پیش مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس تقاضای لغو اصل هشتاد و پنجی شدن طرح فضای مجازی را تقدیم هیات رئیسه کرد.

توانگر در متن این مدعی است: با توجه به این که رای‌گیری برای بررسی طرح مذکور ذیل اصل ۸۵ قانون اساسی زمانی انجام شد که پس از وقت استراحت مجلس بود و از آنجایی که معمولا بلافاصله پس از وقت استراحت طرحی برای رای‌گیری مطرح نمی‌شود، لذا تعدادی از نمایندگان در صحن علنی حضور نداشتند.

طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی که بر اساس اصل ۸۵ به کمیسیون فرهنگی واگذار شده بود، با اعتراض عده زیادی از دستور کار کمسیون خارج و به صحن مجلس بازگشت.

طرح صیانت دوباره به مجلس رفت

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۹ مرداد) مجلس شورای اسلامی با لغو رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌ مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌ اجتماعی طبق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی با ۱۳۰ رأی موافق، ۱۲۱ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۶۲ نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

بر این اساس طرح مذکور کماکان بر اساس اصل ۸۵ در کمیسیون مشترک بررسی می‌شود. (خانه ملت)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • گوسفند

    فقط اینو بگم که درآمد هنگفت از فروش اینتر نت اجازه نمیده طرح اجرا بشه چون این بسته ۷ گیگ اینتر نت برای چک کردن بود ولی من حتی نتونستم گوگل بالا بیارم این یعنی ……

  • امیرنصر

    فقط چند وقت دیگه حرف همتی رو میفهمیم ک گفت نزاشتیم ایران کره شمالی بشه.
    چن ماه دیگ میگیم روحانی کجایی ک یادت بخیر.
    سلام کره شمالی

  • ناشناس

    همه مشکلات حل شد گرونی دلار کرونا بهداشت آب مناطق محروم همه و همه فقط همین طرح صیانت مونده بود که خدا رو شکر داره حل میشه اونم توسط نمایندگان مردم علیه خود مردم. یعنی مردم نماینده فرستادن مجلس که علیه خودشون تصمیم گیری کنه

  • ناشناس

    اسم طرح صیانت ازکاربران درفضای مجازی راکی انتخاب کرد؟?

  • علی

    بنظرم بهترین کار اینه که اینترنت و واگذار کنن به خود مردم افرادی که از اینترنت استفاده می کنند حتما قوه تمیز دارن چی درسته چی غلط و مثل انتخابات گزینه درست و انتخاب می کنن ، بنظرم طرح صیانت و واگذار کنن به خود مردم بهتره.

  • ناشناس

    شرکت های خارجی مثل گوگل اونقدر بیکار هستن که بیان برای شما به طور خصوصی یه جستجوگر بسازن تا اونوقت توی جستجو هاش دزدی و دروغگوییتون صیانت بشه؟

  • ناشناس

    حالا چرا پافشاری میکنن؟
    حریص بودن + عدم وجود وجدان = دزدی بیشتر

  • ناشناس

    ما هنوز هیچی نگفتیم اینا دارن همین طور ادامه میدن… شما که توی نظام اموزشی تون جز بیعدالتی چیزی برای بچه های درس خون نذاشتین و فقط باعث بیکاری بیشر شدید. حالا هم دارید کسب کار مارو نابود میکنید. مردم عزیز ایران فشار های زیادی رو تحمل کردن از طرف این دزد های کثیف ولی مطمئن باشین که ما هم همین کارو باهاتون میکنیم اگه بخواین ادامه بدین

  • محسن

    ایناهمش نمایشه
    حالاتوی علنی بهش رای میدن.فقط میخوان بگن علنیش کردیم
    ولی کلامسولینی که توی گیرودار بی آبی و بی برقی و بدبختیهای خوزستان و کل جنوب کشورو گرانی وغیره این طرح چی بود؟بجای اینکه ازمشکلات کم کنن فکراینن چطوری پول دربیارن
    فکرمرگ و میر روزانه کرونانیستن
    خداازتون نگذره
    پخش کنیدلطفاپیامم رو

  • ناشناس

    طرح بسیار خوبی هست خیلی عالیه انشالله هرچه زودتر اجرا بشه،ارواح ادایی