کد مطلب: ۴۸۸۵۶۳

اخبار فناوری روز

افزایش و کاهش قیمت بیت‌کوین

افزایش و کاهش قیمت بیت‌کوین

تاکید وزارت ارتباطات بر تولید گوشی ایرانی، نوسانات قیمت بیت‌کوین و ارسال روزانه ۱۰۰ میلیارد پیام در واتس‌اپ را در مروری بر اخبار فناورانه امروز بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، موضوع تولید گوشی هوشمند ایرانی مدتی است مورد توجه مدیران ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد. این موضوع هم از سوی وزیر مورد تاکید قرار گرفته است و هم معاونان او.

ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در همین رابطه به دیجیاتو گفته است که این وزارتخانه بنا به دلایل مختلف به دنبال تحقق ساخت گوشی ملی و رشد آن است؛ توان خرید مردم پایین آمده و بازار دست دوم رونق گرفته است اگر مردم به گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت دست پیدا نکنند، به صورت طبیعی کسب‌وکارها و اقتصاد دیجیتال دچار رکود می‌شوند.

او در پاسخ به این نکته که موضوع بیشتر به وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط می‌شود گفته است که با توجه به وسعت و دامنه وسیعی از محصولات که وزارت صمت در تولید آنها نظارت دارد طبیعتا شاید در شرایط فعلی اولویت وزارت صمت خیلی کالاهای دیگر باشد اما زارت ارتباطات باور دارد که موبایل جزو نیازهای اولیه زندگی است.

هاشمی گفته است که روند تولید تا به امروز خوب پیش نرفته است؛ تحریم‌ها، نوسانات ارز و کرونا برنامه را خیلی عقب برد، بسیاری از فعالان و مشتاقان ورود به این حوزه نیز پس از این مشکلات وارد فضای احتیاطی شدند.

به گفته او، حداقل شش تولیدکننده بالقوه و بالفعل در کشور وجود دارد و دیگر فقط GLX مطرح نیست؛ اُرُد، جی‌پلاس، صاایران، ارگ جدید (در زمینه تولید قطعات موبایل) و انارستان (در زمینه تولید تبلت) فعالیت دارند.

افزایش و کاهش قیمت بیت‌کوین

در خبر دیگری از دنیای فناوری، دیجیاتو گزارش داده است که قیمت بیت‌کوین اخیرا از ۱۴ هزار دلار فراتر رفت که برای اولین بار از ژانویه ۲۰۱۸ شاهد چنین موضوعی بودیم، البته هم اکنون ارزش این ارز دیجیتال کاهش پیدا کرده است.

در حال حاضر دلیل افزایش قیمت اخیر این ارز دیجیتال مشخص نیست، با این حال خدمات مالی غیرمتمرکز که گزینه‌های مبتنی بر بلاک‌چین را به جای سرویس‌های سنتی بانکی در اختیار افراد قرار می‌دهند می‌تواند یکی از دلایل آن باشد. در حالی که این سرویس‌ها مبتنی بر بیت‌کوین نیستند، اما افزایش علاقه به سایر ارزهای دیجیتال، افزایش قیمت بیت‌کوین را نیز در پی داشته است.

در این میان بیت‌کوین موفق به جذب سرمایه‌گذارانی شده که می‌خواهند دارایی جدیدی داشته باشند. در این میان شرکت «Square» در ماه گذشته میلادی از خرید ۵۰ میلیون دلار بیت‌کوین خبر داد که ۱ درصد از دارایی آن را تشکیل می‌دهد. در حال حاضر قیمت بیت کوین نزدیک به ۱۳۷۰۰ دلار است.

ارسال روزانه ۱۰۰ میلیارد پیام در واتس‌اپ

همچنین زومیت در خبری از دنیای فناوری نوشته است که کاربران واتس‌اپ روزانه ۱۰۰ میلیارد پیام ارسال می‌کنند.

در حال‌ حاضر واتساپ از نظر تعامل کاربران رقیبی ندارد و باید با خودش رقابت کند. دو پیام‌رسان واتساپ و فیسبوک مسنجر در سال ۲۰۱۶ در مجموع ۶۰ میلیارد پیام دریافت ردوبدل کردند.

در اوایل سال ۲۰۱۴ روزانه ۵۰ میلیارد پیام در واتساپ ارسال می‌شد؛ در آن زمان واتساپ ۵۰۰ میلیون کاربر داشت. در حال ‌حاضر واتساپ بیش از ۲ میلیارد کاربر دارد.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هر چی که شما دست بردید توش پدر مردم و درآوردین.نمیخوایم گوشی تولید کنید بشه مثل خودرو انحصار و قیمت نجومی. بزارید از چیزای روز دنیا استفاده کنیم. آدمیم ماهم.

  • حامد

    ببینین آخه اون چیزی که دست شما بوده کدومش به خیره مردم بیچاره بوده؟الان دیگه تو روزه روشن پدره مردم رو در میارین!تو اون چیزی که یذره سرگرمی ملت تو اونه سوده خودتون قرار میکنین بیچاره میکنین!تورو بولای علی بیخیال مردم بدبخ بیچاره شین