کد مطلب: ۵۸۶۷۳۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نقض حریم شخصی مسافران در اسنپ/ چطور حساب کاربری را حذف کنیم؟

نقض حریم شخصی مسافران در اسنپ/ چطور حساب کاربری را حذف کنیم؟

اپلیکیشن اسنپ گزینه حذف حساب دائمی را برای کاربران طراحی نکرده است و این اجازه به کاربران نمی‌دهد که این موضوع در واقع نقض حریم شخصی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اغلب اپلیکیشن‌های معروفی که در دسترس کاربران قرار می‌گیرد معمولا باید به کاربران خود اجازه حذف کاربری را بدهد. چرا که ممکن است کاربر دیگر علاقه‌ای به داشتن حساب در اپلیکیشن نداشته باشد.

با توجه به این که اپلیکیشن اسنپ یک برنامه پر کاربرد است و روز به روز در حال بزرگ‌تر شدن است، اما هنوز گزینه «حذف حساب کاربری» را ندارد و تنها راهکاری که کابر در حال حاضر می‌تواند از آن استفاده کند، استفاده از گزینه خروج از حساب کاربری است.

اپلیکیشن اسنپ به گونه‌ای طراحی شده است که کاربران می‌توانند به راحتی و با دادن یک شماره تلفن همراه حساب کاربری خود را ایجاد کنند و از سرویس‌های مختلف آن استفاده کنند.

ممکن است پس از مدتی برخی کاربران بنا به هر دلیلی تصمیم به حذف حساب کاربری خود در اسنپ خود بگیرند اما این قابلیت وجود ندارد. چرا که اپلیکیشن اسنپ گزینه حذف حساب دائمی را برای کاربران طراحی نکرده است و این اجازه به کاربران نمی‌دهد.

به طور مثال ممکن است کاربری سیم کارت خود را به شخص دیگری بفروشد، با توجه این که حساب کاربری مالک اول در اسنپ حذف نمی‌شوند مالک جدید به لیست سفرهای مالک قبلی دسترسی دارد.

حساب اسنپ حذف می‌شود؟

بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که با خروج از حساب اسنپ خود، به طور کلی حساب کاربری آن‌ها حذف می‌شود اما این تصور اشتباهی است. با این کار تنها از حساب خارج می‌شود اما همچنان کاربران عضو اسنپ هستند.

پشتیبانی اسنپ نیز در این باره به تجارت‌نیوز گفت: کاربران تنها می‌توانند در تنظیمات اپلیکیشن اسنپ حساب کاربری خود را به شماره تلفن دیگری منتقل کنند، تا اطلاعات آن‌ها نیز به حساب کاربری جدیدشان انتقال یابد، چرا که امکان حذف دائمی حساب اسنپ وجود ندارد.

طبق اظهارات پشتیبانی اسنپ فقط امکان انتقال اطلاعات کاربری وجود دارد، بنابراین اگر کسی نخواهد از اسنپ استفاده کند، حساب کاربری او حذف نمی‌‌شود و برای همیشه باقی می‌ماند.

احترام به حقوق کاربران در زمینه داشتن اختیار برای حذف یا ایجاد حساب کاربری یکی از مولفه‌هایی است که هر نرم افزار یا اپلیکیشن موبایلی باید آن را رعایت کند که به نظر می‌رسد اسنپ آن را رعایت نکرده است. در واقع عدم امکان حذف کاربری در اسنپ نقض حریم شخصی است.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    راننده بیچارا کلی مسیر میرا میرسه مبدا بعد سفرشو لغو میکنن ,چیزیم بهش نمیدن کافیه ک سفرو راننده لغو کنه زود ازش 1500کم میشه,بخدا این پولارو ب حرام میخورن باید تاوان بدن

  • رهام

    چراسفرهای اسنپ حذف نمیشه

  • رهام

    چراسفراسنپ حذف نمیشه

  • ناشناس

    متاسفانه ما مردم فوقالعاده بدبختی هستیم راننده دست به سینه و محترمانه خدمات میده بعد جواب مسافر بهش یا توهین یا به وسیله سیستم امتیاز دهی اعتبار راننده رو نابود میکنه حالا جالبش اینجاست که همون مسافر(منظورم همه نیست) داره زیر دست یکی دیگه بردگی میکنه یا تو جامعه شخصیت پوچ داره چوب تمام عقده ها و کمبود هاشو میزنه تو سر راننده. میگه تمام اعتبار تو الان زیر دست منه اگر بردگی نکنی نابودت میکنم این شیرازه جامعه ماست همه نابودیم

  • محسن

    من به این شغل نیاز دارم کاکا منو نصب کنید ما شبا با چاقوکش ها سروکار داریم شما همه چیز رو در نظر بگیرید نکه‌ مسدود میکنید لطفا رسیدگی کنید ما هم خرج داریم داریم خرج خانواده میدیم

  • احمد

    دقیقا من همین مشکل رو دارم ، ماه هاست میگم اطلاعات من رو حذف کنید، حذف نمی کنند

  • ناشناس

    مه تنها اسنپ ! دیجیکالا! اپارات! و هر اپ ایرانی حذف کاربری ندارند ! کلا ناقض حقوق هستند!

  • ناشناس

    چجوری میتونم حساب اسنپ راننده را حذف کنم

  • ناشناس

    واقعا درست میگن همش رانندگی میکنی برای درآمد اسنپ وگرنه چیزی گیر راننده نمیاد

  • ناشناس

    متاسفانه خیلی برنامه مزخرفیه چون آدم وقتی نخواد چرا باید اطلاعات حذف نشه