کد مطلب: ۴۹۶۲۸۱

اخبار فناوری و استارتاپی روز

خرید و فروش آنلاین طلا قانونی شد

خرید و فروش آنلاین طلا قانونی شد

چالش‌های سوپر اپلیکیشن اسنپ، تصویب آیین‌نامه خرید و فروش آنلاین طلا و سقوط رتبه اپل در فهرست برندهای پرفروش، از جمله مهم‌ترین اخبار استارتاپی و فناوری روز است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نظر می‌رسد سوپر اپلیکیشن اسنپ این روزها با چالش‌هایی مواجه است.

در حالی که در روزهای گذشته، اعتراض پیک‌های موتوری و اعتصاب آنها، تحویل سفارش‌های اسنپ‌فود و اسنپ‌مارکت را با تاخیر مواجه کرده بود، امروز هم سایت اسنپ مارکت برای مدتی در دسترس نبود.

دلیل اعتراض پیک‌های موتوری نگرانی از این موضوع بود که به زیرمجموعه اسنپ باکس منتقل و مجبور به پرداخت کمیسیون شوند. البته مهراد عبدالرزاق، رئیس هیات‌مدیره اسنپ‌فود در گفتگو با رسانه‌ها این موضوع را رد کرد.

Capture

خرید و فروش آنلاین طلا قانونی شد

ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران چندی پیش در مطلبی با موضوع خرید طلا از دیوار به تجارت‌نیوز گفته بود که تلاش‌هایی برای برای تدوین آیین‌نامه‌ای در حوزه خرید و فروش طلا در فضای مجازی در حال انجام است و متن آن به زودی آماده می‌شود.

آنگونه که پیوست گزارش داده، حالا این اتفاق رخ داده است. بر اساس ضوابط فروش آنلاین طلا و نقره و جواهرات، همه فروشگاه‌های آنلاین و بازارگاه‌های فروش کالا و خدمات در صورتی می‌توانند معاملات آنلاین طلای آب شده، مصنوعات طلا، جواهر و نقره انجام دهند که با تامین‌کنندگان دارای پروانه کسب مرتبط با طلا و جواهر قرارداد داشته باشند.

طبق دستورالعملی که از سوی مرکز اصناف و بازرگانان ایران ابلاغ شده، همچنین سامانه‌های معاملات آنلاین طلا، جواهر و نقره برای برقراری ارتباط بین تامین‌کننده و خریدار می‌توانند راه‌اندازی ‌شود.

همراه اول هشدار پیامکی داد

همراه اول با ارسال پیامکی به مشترکان خود به آنها هشدار داده است که در صورت دریافت تماسی مبنی بر برنده شدن در قرعه‌کشی این اپراتور، مشترکان ضمن مراجعه به سایت همراه اول یا تماس با کارشناسان ۹۹۹۰ از صحت موضوع مطمئن شوند.

در این پیامک تاکید شده است که تحویل جوایز همراه اول به‌صورت حضوری و با مراجعه فرد برنده به ساختمان مرکزی همراه اول در تهران یا ادارات مشتريان ارتباطات سیار در سایر استان‌ها انجام می‌گیرد و اطلاعات بانکی دریافت نمی‌شود.

تغییر نام رمزارز فیسبوک

ایسنا در خبری از دنیای فناوری از تغییر نام رمزارز فیسبوک خبر داده است. پروژه رمزارز لیبرا که مورد حمایت فیسبوک قرار دارد، در تلاش برای نشان دادن استقلال این پروژه و کسب تاییدیه رگولاتوری، نامش را به دیم (Diem) تغییر داد.

طرح رمزارز لیبرا سال گذشته از سوی فیسبوک مطرح شد و پس از این که رگولاتورها و بانک‌های مرکزی نسبت به تاثیر آن روی ثبات مالی، تضعیف کنترل روی سیاست پولی و تهدید شدن حریم خصوصی ابراز نگرانی کردند، این پروژه در آوریل تضعیف شد.

این پروژه اعلام کرده است که سیاست‌هایی را برای مقابله با پولشویی، فاینانس تروریسم و پایبندی به تحریم‌ها طراحی می‌کند و طرح‌های اولیه خود را برای این که اجازه دهد هر کسی به شبکه‌اش ملحق شود، کنار گذاشته است.

سقوط رتبه اپل در فهرست برندهای پرفروش

زومیت نیز در گزارشی از دنیای فناوری خبر داده است که اپل در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ به رتبه چهارم پرفروش‌ترین برندهای جهان نزول کرد.

بر اساس این گزارش، سامسونگ نیز با رشد ۲٫۲ درصدی توانسته است ۲۲ در صدر از سهم بازار جهانی را تصاحب کند.

هواوی با وجود افت فروش شدید ۲۱٫۳ درصدی، با عرضه‌ی ۵۱٫۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازار و سهم ۱۴٫۱ درصدی، جایگاه دوم خود را حفظ کرده است.

در نقطه‌ی مقابل، شیائومی با یک جهش ۳۴٫۹ درصدی توانسته ۴۴٫۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند روانه‌ بازار کند. شیائومی برای اولین ‌بار ۱۲٫۱ از سهم بازار را تصاحب کرده و با عملکرد درخشان، جایگاه سوم اپل را به خود اختصاص داده است.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همین مونده بود .از این به بعد هم باید شاهد کلاهبرداریهای جدید و ترفندهای جدید برای سر کیسه کرون مردم توسط خلافکاران و ….باشیم .عجب والا اینا میرن مجلس دقیقا چیکار میکنند ???? تو خبرها داریم می بینیم که طرف با چه خونسردی طلای قلابی رو به طلافروشها میندازه و میره حالا آنلایش ک جای خود داره

  • ناشناس

    سکه ثامن هم مجوز داشت اونم دو ستاره