کد مطلب: ۳۷۹۹۵۸

علی قربانی‌شاد، مدير ناوگان كارپينو در گفتگو با تجارت‌نیوز:

شروط فعالیت خودروهای فرسوده در استارتاپ‌های تاکسی آنلاین / ممنوعیت عضویت تاکسی با عمر بیشتر از ۵ سال در کارپینو

شروط فعالیت خودروهای فرسوده در استارتاپ‌های تاکسی آنلاین / ممنوعیت عضویت تاکسی با عمر بیشتر از 5 سال در کارپینو

اخیرا مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اعلام کرده که ۱۵۰ هزار دستگاه از تاکسی‌های کشور فرسوده هستند؛ ناوگانی که بخشی از آنها در سیستم یک تاکسی آنلاین فعال است.

به گزارش تجارت‌نیوز، با این حال مدیر ناوگان تاکسی کارپینو می‌گوید که تاکسی‌هایی با عمر بیش از پنج سال را در سیستم کارپینو ثبت نام نمی‌کنند.

اگرچه تاکسی‌های اینترنتی قوانینی یکسانی برای چکاپ فنی خودروهای تحت ناوگان خود ندارند اما ضرورت ارائه مجوز معاینه فنی یکی از راهکارهایی است که برای نظارت بر نقص فنی خودروها از سوی این تاکسی‌ها اعمال می‌شود.

علي قرباني‌شاد، مدير ناوگان كارپينو در این باره به «تجارت‌نیوز» می‌گوید: طول عمر ناوگان در خدمت ما، به طور متوسط کمتر از پنج سال است. بازدیدهای سالانه و همچنین آشنایی قابل توجه رانندگان به سلامت خودرو باعث شده ناوگان کارپینو همواره از سطح کیفی قابل قبولی برخوردار باشد.

قربانی‌شاد تاکید می‌کند: ناوگان در اختيار ما، از ميان تاكسي‌هاي شهری است و همانگونه كه مي‌دانيد بر اساس قوانين شركت تاكسيرانی، عمر مفيد تاكسی‌ها 10 سال است و پس از‌آن تاكسی‌ها فرسوده محسوب شده و باید از دور فعاليت خارج شوند. اگرچه تاکسیرانی الزاما این موارد را رعایت نمی‌کند اما کارپینو ناوگان خود را از میان تاکسی‌های زیر شش سال انتخاب می‌کند و تاکسی‌های فرسوده فعال در شهر، جایی در ناوگان ما ندارد.

مديرناوگان كارپينو می‌گوید: کیفیت ناوگان ما به چند طریق بررسی می‌شود. اول معاینه فنی است. علي‌رغم اينكه ماشين‌های معمولی در چهار سال اول فعاليت، نيازی به معاينه فنی ندارند، اما تاكسی‌ها موظف‌اند از سال اول توليد، همه ساله معاينه فنی بگيرند. بر این اساس می‌توان گفت ناوگان ما، علی‌رغم نو بودن، همه ساله به لحاظ فنی هم بررسی می‌شود.

او ادامه می‌دهد: دومین بررسی زمان ثبت نام ناوگان انجام می‌شود. با توجه به اینکه بخش عمده ثبت‌نام رانندگان در كارپينو به صورت حضوری انجام می‌شود،‌ اين امكان در اختيار شركت است كه در هنگام ثبت‌نام، خودرو را از نظر فنی بررسی كند. بررسی معاینه فنی، بیمه ماشین و کارنامه تاکسیرانی از ديگر مداركی است كه رانندگان هنگام ثبت‌نام در اين ناوگان بايد به همراه خود داشته باشند.

به گفته قربانی سومین بررسی هم پس از پایان سفر صورت می‌گیرد. او در این باره اضافه می‌کند: ما در نظرسنجی پایان سفر، از مسافر می‌خواهیم هم به راننده و هم به خودرو امتیاز بدهد و با این روش هم كيفيت و سلامت خودرو را بررسی می‌کنیم.

او در عین حال تاکید می‌کند:حدود 80 درصد از ناوگان كارپينو دوگانه سوز است و از اين نظر مي-توان گفت ناوگان ما يكي از ناوگان‌هاي سبز و طرفدار محيط زيست است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.