کد مطلب: ۲۷۷۸۰۵

رازهای موفقیت مدیران از زبان آریانا هافینگتون

رازهای موفقیت مدیران از زبان آریانا هافینگتون

مدیران و افراد موفق چه ویژگی‌هایی دارند و چه رفتاری آنها را از مردم عادی جدا می‌کند؟ آریانا هافینگتون، موسس رسانه مشهور هافینگتون پست، در پرسش و پاسخ مجازی به سوالات کاربران شبکه لینکدین در ارتباط با موفقیت پاسخ داد.

مدیران و افراد موفق چه ویژگی‌هایی دارند و چه رفتاری آنها را از مردم عادی جدا می‌کند؟ آریانا هافینگتون، موسس رسانه مشهور هافینگتون پست، در پرسش و پاسخ مجازی به سوالات کاربران شبکه لینکدین در ارتباط با موفقیت پاسخ داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کاربران در جریان این پرسش و پاسخ، سوالاتی در ارتباط با خواب، سوخت‌و ساز بدن، استرس، زندگی کاری، توازن، رهبری گروه و ارتباط با فناوری را ازآریانا پرسیدند. مجموعه سوالاتی که به تبیین روش زندگی و راه‌های رسیدن به موفقیت از نگاه آریانا هافینگتون کمک کرد.

پاسخ به حدود ۴۰۰ سوالی که از سوی کاربران لینکدین از آریانا مطرح شد در نهایت به دستور‌العملی ختم می‌شود که می‌تواند از سوی افراد عادی در زندگی روزمره به کار گرفته شود.

مسئولیت‌پذیری همزمان

یکی از کاربران از آریانا از چگونگی انجام مسئولیت‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون پرسید. اینکه او چگونه می‌تواند همزمان به مسئولیت‌های کاری، زندگی شخصی و تربیت بچه‌ها بپردازد و در تمام این مسئولیت‌ها نیز همچنان خلاق باقی‌بماند. موسس هافینگتون پست در پاسخ به این سوال به اولویت‌ها اشاره کرد و گفت: «درجه‌بندی و اولویت‌بندی‌ها موجب می‌شود افراد به تمام برنامه‌های خود برسند آن هم بدون قربانی‌ کردن زمان خواب» فقط باید زمان لازم برای جدا شدن از مسئولیت‌ها و شارژ شدن در روز را از دست نداد. یعنی از شبکه‌های اجتماعی که ما را محاصره کرده جدا شویم و دست از مرور اخبار و اسکرول‌کردن میان فیدها برداریم. برای این منظور اپلیکیشن‌هایی طراحی شده که به کاربر نشان می‌دهد که چه مقدار از زمان خود را صرف گشتن در شبکه‌های اجتماعی و اپ‌های خبری کرده است.

خواب را دریابیم!

سوال بعدی که از آریانا پرسیده شد در ارتباط با خواب و مسائل مرتبط با آن بود. اینکه چطور با بی‌خوابی مقابله کنیم، یا زمانی که به خواب نیاز داریم اما مغز تمکین نمی‌کند این سیکل معیوب را بشکنیم. این کارآفرین معتقد است که مهمترین‌ کار برای این منظور ایجاد مراسم آیینی برای به خواب رفتن است؛ کاری که معمولا با بچه‌ها انجام می‌هیم.

به این منظور می‌توانیم از کتاب‌های صوتی استفاده کنیم. آریانا هافینگتون کتابی با عنوان «شب‌بخیر گوشی هوشمند» منتشر کرده است. این کتاب به شنوندگان کمک می‌کند از پروژه‌های کاری و شبکه‌هایی چون اینستاگرام جدا شده و در آرامش استراحت کنند.

چگونگی کنار آمدن با استرس

یکی از کاربران لینکدین از آریانا درباره مدیریت استرس سوالی پرسیده است. او به شغلش اشاره می‌کند و می‌پرسد: «شاغلم اما مدیریت کار در کنار زندگی شخصی کاری دشوار است. چطور توانستی با استرس کاری کنار بیایی و کار کنی که این اضطراب‌ها وارد زندگی شخصی‌ات نشود.» آریانا در این رابطه نسخه‌ای برای آرامش ذهنی و دوری از استرس‌ها را پیشنهاد می‌دهد.

آریانا در ادامه به اهمیت خواب در دنیای دیجیتالی اشاره کرده و می‌گوید اگر قرار باشد میان تماشای سریال «بازی تاج و تخت» یا اسکرول کردن اینستاگرام و خواب یکی را انتخاب کنم، خواب اولویت اول من است. خوابیدن به افراد اجازه می‌دهد با شارژ کامل از خواب بیدار شده و روزشان را با خوش‌بینی آغاز کنند.

فقط باید از ترس ترسید

آریانا هافینگتون در پاسخ به سوال یکی از کاربران در ارتباط با چگونگی مقابله با ترس‌ها به حرف همیشگی مادرش اشاره می‌کند و می‌گوید: «مقابله با ترس به معنی از میان رفتن آن نیست، بلکه تسلط بر ترس است.» اگرچه نباید کورکورانه در محیط پر خطر قرار گرفت و تصمیم‌های بدون حساب گرفت اما وقتی که زمینه برای جسارت و انتخاب پر ریسک مهیا است هم نباید به انتظار بروز ترس نشست. «جسارت عقلانی» نسخه‌ای است که آریانا برای افرادی که به دنبال ایجاد کسب‌وکارند تجویز می‌کند.

عادات افراد موفق

در پایان نیز آریانا به سه عادت اصلی اشاره می‌کند که به او کمک کرده تا به عنوان چهره موفق در دنیای کارآفرینی و زنی توانا در زندگی شخصی تبدیل شود. او می‌گوید که برای رسیدن به اهدافی از این دست ابتدا باید با دقت دست به اولویت‌بندی زد و در کنارش نیز ناکامل بودن انسان را باور داشت. جدا شدن از دنیای اطراف و شارژ مجدد باتری‌های ذهن، جسم و روح یکی دیگر از عادات مهمی است که نباید نادیده گرفته شود و در آخر نیز نباید از سقوط ترسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.