کد مطلب: ۵۷۵۷۱۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اتفاقی عجیب در سایت‌های شرط‌بندی / ورود #۷۸۰* به سایت‌های شرط‌بندی!

اتفاقی عجیب در سایت‌های شرط‌بندی  / ورود #۷۸۰* به سایت‌های شرط‌بندی!

درحالی که فعالیت در سایت‌های شرطبندی به هر نحوی در قوانین ایران جرم تلقی می‌شود، اما پیامک فعالسازی یا کد ثبت‌نام یکی از سایت‌های شرط‌بندی را اپلیکیشن موبایل هف هشتاد (*۷۸۰) ارسال می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران قمار به هرنحوی جرم تلقی می‌شود و مطابق قانون باید با همه افرادی که به شکلی درگیر ایجاد شرایط قمار هستند برخورد قضائی صورت گیرد.

با وجود اینکه پس از جنجالی شدن این موضوع سایت‌های شرط‌بندی فیلتر شدند و کسانی که در در این سایت‌ها فعالیت دارند با برخوردهای پلیسی و قضایی رو به رو می‌شوند، اما به تازگی در یکی از سایت‌های شرط‌بندی، فعالیت هف هشتاد دیده شده!

اپلیکیشن هف هشتاد یکی از نمونه‌ ابزارهای اینترنتی برای انجام تراکنش‌های مالی است که با توجه به تبلیغات مناسب به خصوص در تلویزیون، مورد استفاده بسیاری از کاربران ایرانی قرار گرفته است.

جایگاه هف هشتاد با قدرت تبلیغات تلویزیونی در برنامه‌های پربازدید به اندازه‌ای بود که بر اساس برخی از آمارهای مالی منتشر شده، سهم حداکثری در بخش تراکنش‌های موبایل را داشته است.

هف هشتاد پای میز قمار؟

نخست این سوال مطرح می‌شود که این ابزار مالی اینترنتی داخل کشور، چگونه در یکی از وب ‌سایت‌های شرط‌بندی غیرمجاز که طبق قوانین کشور کوراسائو در کارائیب جنوبی است، فعالیت می‌کند؟

پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد: عضویت در سایت‌های شرط‌بندی با وجود اینکه هیچ بعد قانونی ندارند، از طریق کد فعالسازی هف هشتاد با شماره این شرکت، به راحتی صورت می‌گیرد، بنابراین این پیامک می‌تواند فعالیت در این سایت‎‌های شرطبندی را معتبر جلو دهد.

مصطفی امیری، کارشناس حوزه فناوری و ارتباطات در این باره به تجارت‌نیوز گفت: این اتفاق اولین باری نیست که برای این نوع شرکت‌ها اتفاق افتاده است و حتی موضوع به هک شدن این شرکت‌ها نیز بر نمیگردد.

او توضیح داد: این یک اتفاق تکنیکالی است که به نوعی از طریق شبیه‌سازی و ایجاد بدل یک سرویس دهنده مثل ۷۸۰ در خارج از کشور، این پیامک‎‌ها از شماره شرکت‌های معتبر داخل کشور به مخاطبان ارسال و باعث اعتماد آن‌ها به این سایت‌های شرطبندی می‌شود.

امیری گفت: ممکن است با در دسترس قرار گرفتن IP ‌ (زیربنایی از وب و اپلیکیشن‌ها و اینترنت) یک سرور در دست کلاهبرداران، این اتفاق زیاد دیده شود که به معنی فعالیت این شرکت در سایت‌های شرطبندی نیست.

هشدار به دیگر ابزارهای مالی و اینترنتی

مصطفی امیری کارشناس ارتباطات و فناوری در این باره گفت: بانک مرکزی باید همانطور که کنترل ابزارهای مالی را در دست دارد مسیرهای کارت به کارت را نیز کنترل کند که باعث سؤاستفاده این سایت‌های شرط‌بندی خارج از کشور نشود.

او ادامه داد: به دلیل شرایط اقتصادی کشور و رویای یه شبه پولدار شدن افراد زیادی در دام این سایت‌های شرطبندی می‌افتند و این سایت‌ها با این مدل شبیه‌سازی‌ به راحتی به اهداف خود و جلب اعتماد مخاطب می‌رسند.

این کارشناس در پایان گفت: این مشکلات برای تمامی شرکت‎‌های مانند هف هشتاد ممکن است رخ دهد و برای مشکلاتی از این قبیل باید تدابیر درستی از سوی نهادهای مرتبط، اندیشه و عملی شود.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یهنی آی پی شرکت ۷۸۰ لو رفته ؟ اطلاعات مردم چی؟
    بنده بعنوان برنامه نویس میگم که حرف کارشناستون با عقل جور درنمیاد.

    • ناشناس

      چه ربطی به اطلاعات مردم داره آدرس های api لو رفته وقتی یه نفر تو سایت شرط بندی ثبت نام میکنه از api هف هشتاد پیامک می‌فرسته و باعث اعتماد میشه، اون کارشناسی هم که میگی مصطفی امیری هست که مدیرعامل زرین پاله

  • دختربچه

    چه شود ?

  • حمید ادیبی

    به نظرمن این حرف جناب کارشناس سازمان فناوری ، فقط و فقط یک توجیه برای کار نادرست هف هشتاد در زمینه عادی سازی این نوع فعالیت ها درکشور بیشتر نیست. یعنی میخاستن عادیش کنن، نتونستن ، بعد کلا از پایه زدن زیرش که مارو هک کردن

  • ناشناس

    عجب