کد مطلب: ۵۴۱۰۲۵

سهم رمزارزها از نقدینگی جهان به بیش از ۲ درصد رسید

سهم رمزارزها از نقدینگی جهان به بیش از ۲ درصد رسید

روند صعودی بازار رمزارزها از اواسط سال گذشته باعث شده تا سهم این دارایی‌ها در کل سیستم مبادلات مالی جهان افزایش پیدا کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در سال جاری امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) خود را به عنوان بخش تحول‌ساز اکوسیستم رمزارزها اثبات کرده و در حال حاضر موجب جدیدی میان بازارهای مالی جهانی و سرمایه‌گذاران نهادی برای ورود به این اکوسیستم ایجاد شده تا بتوانند از پتانسیل‌های آن استفاده کرده و بازده‌های بالایی روز استیبل‌کوین‌ها، آلت‌کوین‌ها و بیت‌کوین کسب کنند.

در حالی که در هفته‌های اخیر نوسانات قیمتی دوج‌کوین در سرخط خبرها قرار گرفته است، موسسه دلفی دیجیتال از رشد اکوسسیتم DeFi روی شبکه اتریوم خبر داده است.

بر اساس اعلام پژوهشگران این موسسه، بیشترین رشد روی پلتفرم‌های بر پایه اتریوم بوده و بعد از آن، BSC، سولانا، آوالانچ، پالیپان و ترا کشش بیشتری داشته و در حال حاضر حدود ۳۴ درصد از کل ارزش DeFi را به خود اختصاص داده‌اند.

BSC اکوسیستم زنجیره بایننس پس از اتریوم دومین اکوسیستم مالی غیرمترکز بوده که رشد خود را مدیون عملکرد خود بایننس دبوده است. سه ارز ونوس (XVS)، CAKE و BUNNY سه رمزارز برتر پروتکل DeFi روی BSC هستند که مجموع ارزش آنها روی شبکه بیش از ۴۹ میلیارد دلار است.

در این میان نقش استیبل‌کوین‌ها در رشد اکوسیستم مالی غیرمتمرکز انکارناپذیر بوده به طوری که حدود ۱۰ میلیارد دلار از کل ارزش بازار در اختیار این رمزارزها بوده است.

41f921e6 6eac 49e0 b04e 30b92a76e11b

بر اساس تحفیقات موسسه دلفی دیجیتال، با توجه به رشد بازار رمزارزها از اواسط سال ۲۰۲۰، ارزش تجمعی بازار رمزارزها حالا بیش از دو درصد از کل عرضه پول ( نقدینگی و ذخایر پولی نقدپذیر) تخمین زده می‌شود و بیت‌کوین به تنهایی سهم تقریبی یک درصدی دارد.

یکی دیگر از نشانه‌های افزایش سازگاری نهادهای مالی با رمزارزها، تصمیم موسسه مالی گلدمن‌ساکس برای راه‌اندازه میز معاملاتی رمزارز در هفته اول ماه می بود. به نظر می‌رسد در آینده نزدیک سهم رمزارزها در عرضه پول بیشتر و بیشتر شود.

منبع: کوین‌تلگراف

مهمترین اخبار بازار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز ببینید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    برای تبلیغ رمز ارزها پول هم میگیرید یا همین جوری اینقد تبلیغشو میکنید ؟؟!!!