کد مطلب: ۴۱۶۱۷۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سورپرایز پنجشنبه آذری جهرمی چیست؟

سورپرایز پنجشنبه آذری جهرمی چیست؟

پس از تکذیب شدن رفع فیلتر تلگرام از سوی روابط عمومی شورای عالی فضای مجازی و قطعی اینترنت از سوی سخنگوی دولت؛ به نظر می‌رسد سورپرایز پنجشنبه وزیر ارتباطات رایگان شدن اینترنت ترافیک داخلی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در افتتاحیه کنفرانس تهران هوشمند به حضار اعلام کرد که وزارت ارتباطات برای روز پنجشنبه یک سورپرایز بزرگ برای مردم خواهد داشت.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، در روز ۱۸ آذر در سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند گفت: روز پنجشنبه یک سورپرایز ویژه داریم که توسط شبکه‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

پس از این اظهارات سه فرض در خصوص سورپرایز وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد، که این فرض‌ها عبارتند از رفع فیلتر تلگرام، ملی شدن اینترنت و رایگان شدن ترافیک استفاده از سایت‌های داخلی.

روزنامه هفت صبح نیز امروز با تیتر «در انتظار سورپرایز وزیر جوان» این سوال را مطرح کرده است: استفاده از پهنای باند داخل رایگان می‌شود با فیلترینگ تلگرام برداشته می‌شود؟

رفع فیلتر تلگرام از سوی شورای عالی فضای مجازی تکذیب شد.

برخی در فضای مجازی اینطور استنباط کردند که دستگیری و بازداشت قاضی صادرکننده حکم فیلتر تلگرام و همچنین آثار مخرب فیلترشکن‌ها و کاربردی نبودن سایر شبکه‌های اجتماعی و خالی شدن تلگرام از فیک‌نیوزها با دستگیری روح الله زم، دلیلی برای ادامه فیلترینگ تلگرام باقی نمی‌ماند.(ایرنا)

اما روابط عمومی شورای عالی فضای مجازی این خبر را تکذیب کرد و گفت: با توجه به انتشار خبری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر رفع فیلتر تلگرام با عنوان (خروجی جلسات کارشناسی هفته گذشته شورای عالی فضای مجازی رفع فیلتر تلگرام بوده است) به اطلاع می‌رساند، جلسه کارشناسی شورای عالی فضای مجازی کشور درخصوص رفع فیلتر تلگرام برگزار نشده بنابراین تصمیم‌گیری در این خصوص در شورای عالی فضای مجازی کشور صحت نداشته و صراحتا تکذیب می‌شود.

قطعی اینترنت نیز از سوی سخنگوی دولت و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت تکذیب شدو

ربیعی گفت: کشور تصمیم ندارد اینترنت را بر روی مردم قطع کند.

همچنین سجاد بنابی، نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، انتشار اخباری مبنی بر اختلال شدید روی اینترنت و قطعی ارتباط سایت‌هایی که دیتاسنتر آنها خارج از ایران است را تکذیب کرد.

وی گفت: از حدود دو هفته گذشته تاکنون هیچگونه اختلالی در شبکه ارتباطی کشور گزارش نشده و محدودیت جدیدی نیز برای سرویس دهنده ها به واسطه اجرای حکم فیلترینگ، صورت نگرفته است.(مهر)

بنابراین تنها فرضی که به احتمال زیاد به وقوع خواهد پیوست، رایگان شدن اینترنت ترافیک داخلی است.

سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در خصوص این احتمال که پنجشنبه اینترنت داخلی فعال می‌شود اعلام کرده است: شبکه ملی اطلاعات نمی‌خواهد به حوزه شبکه های اجتماعی ورود کند و قرار نیست که جایگزین اینترنت جهانی شود ، شبکه ملی اطلاعات به هیچ وجه به معنی اینترنت ملی نیست بلکه دارایی داده‌های ملی را مدیریت می‌کند که اگر اینترنت جهانی قطع شد کارهای کشور مختل نشود.(خراسان)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یه اپلیکیشن پیام رسان که ترافیکش رایگانه

  • ناشناس

    باخدا باز چه خبره

  • ناشناس

    بد نیست

  • ناشناس

    شما جیب ما رو نزنید رایگان پیش کش ولمون کنید بابا ماهانه یه چیزی هم ما میدیم کمک هزینه های دولت بی خیال ملت بشید

  • وحید

    بازم خدا رحم کنه میخواد چی گرون بشه ؟میخوان واتساپ و اینستا هم فیلتر کنن ؟حسن روحانی کل کابینه ش میخوان استعفا بدن ؟بنزین میخواد گرونتر بشه ؟یارانه میخواد قطع بشه ؟

  • ناشناس

    سلام یک گیگ اینترنت ۷تومن بود پنج شنبه اعلام سوپرایز کردن خوابیدیم جمعه بیدار شدم دیدم یک گیگ اینترنت شد ۷۰تومن منم مثل شما

    • ناشناس

      اینترنت کجا یه گیگ شده هفتاد تومن شما ایران زندگی میکنی/؟

  • gelii

    نمیدونم …فقط میدونم اقایه وزیر جوان جایه سورپرایزاقایه روحانی هنوز رو تن و بدن شهر و هموطنام درد میکنه …لطفا از پیادرو برو رسیدیم ی تکس بده …مراقب خوبیات باش

  • محدثه

    باز ببینی چ بلایی سرمون میخاین بیارید

  • ناشناس

    هنوز جای سوپرایز بنزین درد میکنه

    • ناشناس

      ?واای اره

  • باران

    ان شا الله کی می شه ?