کد مطلب: ۷۳۵۷۳۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شکایت‌ها علیه ایلان ماسک بالا گرفت

شکایت‌ها علیه ایلان ماسک بالا گرفت

تعداد پرونده‌هایی که علیه ایلان ماسک، مالک جدید توییتر، منتشر می‌شوند روزبه‌روز درحال افزایش است. اما به نظر می‌رسد این چالش‌ها برای مخاطبان او جذابیت دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تعداد پرونده‌هایی که علیه ایلان ماسک، مالک جدید توییتر، منتشر می‌شوند روزبه‌روز درحال افزایش است. اما به نظر می‌رسد این چالش‌ها برای مخاطبان او جذابیت دارند.

توییتر بلافاصله پس از تصاحب توسط ایلان ماسک، بسیاری از کارمندانش را اخراج کرد. گزارش‌ها نشان می‌دهد، کاربران به دلیل دریافت نکردن غرامتی که ماسک وعده داده بود، علیه او پرونده تشکیل دادند.

حتی شکایتی علیه ثروتمندترین فرد جهان وجود دارد که نشان می‌دهد او اتاق‌های اداری را به اتاق خواب تبدیل کرده است؛ امری که خلاف قانون ایالات متحده است.

ماسک قوانین را نادیده می‌گیرد

وکیلی که پرونده دستمزد کارمندان را پیگیری می‌کند، اعلام کرده است که تصور ماسک از داشتن توانایی پرداخت دستمزدهای کارمندان، بسیار نگران کننده است. او معتقد است ماسک نمی‌تواند تمام حقوق کارمندان را رعایت کند و نیاز دارد در این مورد از قوانین پیروی کند.

همچنین ایلان ماسک در هفته‌های اخیر در ایمیل‌هایی از کارمندان خواسته بود که باید ساعت کاری خود را افزایش دهند. در غیر اینصورت باید سه ماه از حقوق خود را گرفته و شرکت را ترک کنند. وکلای پرونده ادعا می کنند که این طرح با محروم کردن کارگران از غرامت و زمان هشدار 60 روزه، قوانین کالیفرنیا را نادیده گرفته است.

تبعیض جنسیتی در توییتر

پرونده دیگری که پیش روی مالک جدید توییتر قرار دارد. مربوط به تبعیض جنسیتی در این شرکت است. اخیرا دو نفر از کارمندان زن توییتریک شکایت دسته‌جمعی علیه این شرکت تنظیم کرده و آن را به نقض قوانین فدرال و ایالت کالیفرنیا که تبعیض جنسیتی در محل کار را ممنوع می‌کند، متهم کرده‌اند. این دادخواست ادعا می‌کند که ماسک 57 درصد از کارگران زن را در مقایسه با 47 درصد از مردان اخراج کرده است.

این گزارش چند روز پس از آن منتشر شد که یکی از کارمندان ارشد توییتر در ایرلند پس از موافقت نکردن با افزایش ساعات کاری استعفای خود را از این شرکت اعلام کرد. او گفت که حین کاربا او طوری رفتار می‌شد که انگار کارمند این شرکت نیست.

طرح ماسک برای بازگرداندن شرکت‌ها

از زمانی که ایلان ماسک توییتر را خریداری کرد، مشکلات زیادی برای این شبکه اجتماعی به‌وجود آمد. خروج شرکت‌های بزرگ از توییتر این شرکت را با بحران مواجه کرد و بسیاری از کارمندان نیز از این شرکت استعفا دادند. پس از این اتفاقات ماسک تصمیم گرفت با اجرای طرح‌های تشویقی از قطع همکاری شرکت‌ها برای انجام تبلیغات در توییتر جلوگیری کند اما گویا نتوانست چندان موفق عمل کند.

در این طرح‌ها آمده بود، در ایالات متحده اگر هر تبلیغ‌کننده 200 هزار دلار برای تبلیغات در توییتر خرج کند، 25 درصد ارزش افزوده دریافت می‌کند. برای صرف 350 هزار دلار برای تبلیغات در توییتر نیز 50 درصد ارزش افزوده اختصاص داده شده است. 500 هزار دلار تبلیغات در این شبکه اجتماعی هم 100 درصد ارزش افزوده (معادل یک میلیون دلار) به‌همراه دارد.

ماسک مشهورتر می‌شود

این درحالی است براساس گزارش‌ها روزانه چیزی حدود 270 هزار نفر در توییتر ماسک را دنبال می‌کنند. تعداد توییت‌های او نیز بعد از خرید توییتر ۸۴ درصد افزایش پیدا کرده‌ است. به نظر می‌رسد که جنجال‌های به وجود آمده روزبه‌روز به شهرت او در فضای به‌ویژه توییتر اضافه می‌کند.

بسیاری از کارشناسان فناوری تداوم مدیریت ماسک در توییتر را برای این شرکت خطرآفرین می‌دانند. فعالان این حوزه تبدیل شدن ماسک به‌فردی شبیه دونالد ترامپ واهمه‌ دارند؛ زیرا معتقدند محتوایی که او در حساب کاربری توییترش منتشر می‌کند، همواره مشکلات اخلاقی دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • آرمان

    گلوبالیستها به چه کنم چه کنم افتادن!