کد مطلب: ۷۳۴۷۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اعتیاد ماسک به توییتر/مدیر جدید برای این پلتفرم مضر است؟

به نظر می‌رسد ایلان ماسک قرار است به اینفلوئنسر شماره یک توییتر تبدیل شود. اما همواره موج نگرانی‌ها از حضور او در توییتر روزبه‌روز در حال افزایش است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نظر می‌رسد ایلان ماسک قرار است به اینفلوئنسر شماره یک توییتر تبدیل شود. اما همواره موج نگرانی‌ها از حضور او در توییتر روزبه‌روز در حال افزایش است.

بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که سه‌شنبه، 17 ژانویه 2023، روزی است که ایلان ماسک به اینفلوئنسر شماره یک توییتر تبدیل می‌شود.

ماسک، مرد شماره ۲ توییتر

درحال حاضر حساب کاربری ماسک در توییتر با ۱۲۰ میلیون فالوور بعد از باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده که ۱۳۰ میلیون دنبال‌کننده دارد، قرار می‌گیرد.

بر اساس آمار منتشر شده در سایت 《Social Blad》، پس از از خرید توییتر، آقای ماسک تبدیل به چهره‌ای شد که روزبه‌روز به شهرتش افزوده می‌شود.

صنعت رسانه‌های اجتماعی پیش از این هرگز پلتفرمی با مدیرعاملی تا این حد شناخته‌شده و تاثیرگذار به خود ندیده است.

چه بر سر توییتر می‌آید؟

با این وجود اگر قرار است ایلان ماسک هم مدیر اجرایی توییتر باشد و فرد تاثیرگذار شماره یک این پلتفرم، چه اتفاقاتی در انتظار ثروتمندترین فرد جهان و شبکه اجتماعی‌ توییتر است؟

به نقل از بی‌بی‌سی، روزانه ۲۷۰ هزار نفر ایلان ماسک را در توییتر دنبال می‌کنند. برخلاف جنجال‌های اخیر پیش‌آمده برای آقای ماسک و توییتر، محبوبیت اون با روند روبه رشدی در حال افزایش است‌.

براساس گزارش Social Blade، طی 12 ماه گذشته، ماسک به طور متوسط روزانه 268303 دنبال‌کننده به دست آورده است.

مت ناوارا، کارشناس رسانه‌های اجتماعی معتقد است: «ایلان ماسک اکنون شخصیت اصلی توییتر است. از برخی جهات، داشتن مدیر عاملی تأثیرگذار برای این پلتفرم، مزایایی زیادی دارد زیرا مخاطب با اون احساس راحتی بیشتری دارد.»

این درحالی است که تعداد مدیران ارشدی که تاثیرگذاری بالایی در رسانه خود داشته باشند، انگشت‌شمار است.

آقای ناوارا می‌گوید: مدیر اجرایی متا، مارک زاکربرگ نیز یک سلبریتی است، اما به گفته ناوارا، پست‌های فیس‌بوک او بیشتر جنبه کاری و رسمی دارند.

او با اشاره به اینکه ایلان ماسک شخصیتی متضاد و ملتهبی دارد ادامه‌ می‌دهد: حضور ماسک احتمالا برای شرکت‌ها و برندهایی که در این پلتفرم فعالیت می‌کنند، مضر باشد.

کیت باوچرل، مشاور فناوری‌های نوظهور نیز معتقد است که آمیخته شدن جنبه‌های شخصی و کاری شخصیتی مدیرعامل یک پلتفرم می‌تواند برای آن مضر باشد. او می‌گوید که یک مرد سفیدپوست ساکن ایالات متحده نمی‌تواند نماینده جهان باشد.

ایلان ماسک رکورد خودش را زد

طبق بررسی‌های انجام شده تعداد توییت‌های ایلان ماسک بعد از خرید توییتر ۸۴ درصد افزایش پیدا کرده‌ است.

او رکورد خودش را در روز سه‌شنبه، 22 نوامبر، با ۷۵ توییت در یک روز شکست.

نظر کارمندان چیست؟

اما در این میان برخی از کارمندان توییتر تاثیرگذاری مدیرعاملشان در این شبکه را اجتماعی را امری مثبت قلمداد می‌کنند.

یکی از مدیران ارشد سابق محصولات توییتر که نخواسته نامش فاش شود به بی‌بی‌سی می‌گوید: داشتن مدیر عاملی که خودش از محصول استفاده می‌کند، خیلی خوب است.

او با اشاره به اعتیاد ایلان ماسک به توییتر می‌افزاید: به طور متوسط آقای ماسک در حال حاضر هر 15 دقیقه یک بار در ساعات روز توییت می‌کند.

این امر مورد تایید کارشناسان نیز هست اما به نظر می‌رسد آنها با محتوایی که ماسک توییت می‌کند مشکل دارند و معتقدند که توییت‌های تو مشکلات اخلاقی‌دارد.

با این تفاسیر نگرانی‌ها از حضور پررنگ ثروتمندترین مرد جهان در توییتر روزبه‌روز در حال افزایش است. به نظر می‌رسد فعالان این حوزه تبدیل شدن ماسک به‌فردی شبیه دونالد ترامپ واهمه‌ دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.