کد مطلب: ۷۰۷۴۷۴

نماینده مجلس:

صیانت اجرایی شود، واکنش نشان می‌دهیم

صیانت اجرایی شود، واکنش نشان می‌دهیم

نوری قزلجه درخصوص طرح صیانت گفت: خرید و دانلود فیلتر‌شکن‌ها و VPN هنگامی که توسعه پیدا کند و مردم مجبور به استفاده از آن‌ها شوند، یک هزینه به هزینه‌های‌شان اضافه می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این نماینده مجلس گفت: شنیده شده است اینستاگرام و برخی از پلتفرم‌ها قرار است فیلتر شوند، این اخبار خوشحال‌کننده نیست و امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد، زیرا این اقدامات جز این که بازار را برای فروش فیلتر شکن‌ها و VPN ها باز کند، کاری نمی‌کند.

به نقل از ایلنا، خرید و دانلود فیلتر‌شکن‌ها و VPN هنگامی که توسعه پیدا کند و مردم مجبور به استفاده از آن‌ها شوند، یک هزینه به هزینه‌های‌شان اضافه می‌کند.

تاکنون هم ثابت شده با فیلتر شدن‌ها آن اهدافی که سیاست‌گذاران در پی آن هستند و تعقیب می‌کنند، به دست نمی‌آید و ما امیدواریم این کار را نکنند.

نوری قزلجه افزود: من نمی‌دانم یک عده چه سودی در فیلترشکن‌ها و VPN‌ها دارند که دوست دارند همه چیز فیلتر شود تا فروش داشته باشند؛ نباید این کار را با مردم کرد؛ چراکه به مصحلت نیست.

معتقدم اینترنت و شبکه‌های مجازی باید به حالت قبلی بازگردند و حتی‌المقدور آن‌چه که هست از نظر دسترسی، پهنای باند و سرعت بهتر شود.

وی درباره این‌که برخی ادعا می‌کنند که این کاهش و قطعی اینترنت در برخی از ساعات شبانه‌روز در واقع به نوعی اجرایی شدن طرح صیانت است، عنوان کرد: چنین برداشتی ندارم، این قطعی‌ها به خاطر شرایط خاص کشور و به دلیل سوءاستفاده معترضان بود. مسئولان سیاست‌گذار‌هایی کردند که در این شرایط توجیه‌پذیر است.

امیدوارم این روزها سریع‌تر به حالت عادی بازگردد و طرح صیانت را عملیاتی نکنند؛ چراکه قطعا ما واکنش نشان خواهیم داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.