خبر مهم:

کد مطلب: ۵۸۶۱۸۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان کرونا با پایان فروش اینترنتی همراه است؟

پایان کرونا با پایان فروش اینترنتی همراه است؟

با شیوع کرونا در سراسر جهان و اهمیت بالای قرنطینه، کسب‌ و کارهای اینترنتی رونق بسیار زیادی گرفتند. آیا ممکن است با واکسیناسیون عمومی مردم از خرید آنلاین دست بکشند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، همزمان با شیوع کرونا در سراسر جهان و اهمیت قرنطینه، کسب‌ و کارهای اینترنتی رونق بسیار زیادی گرفتند چراکه افراد ترجیه می‌دهند برای سلامتی خود تا حد امکان از خانه خارج نشوند.

قرنطینه و محدودیت‌های رفت و آمد باعث شد بسیاری از کسب‌ و کارها آسیب جدی ببینند. با این حال برخی از این کسب و کارها با ورود به بازار آنلاین توانستند تا حدودی از تعطیلی کامل در امان بمانند.

با سرعت گرفتن واکسیناسیون عمومی و کاهش موارد ابتلا به کرونا، ممکن است که کسب و کارهای آنلاین به دوران قبل از کرونا بازگردنند و محبوبیت خود را تا حدودی از دست بدهند.

فروش اینترنتی بعد از کرونا ادامه دارد؟

یک فعال حوزه کسب‌وکار آنلاین به تجارت‌نیوز می‌گوید: آمدن کرونا باعث شد رفتار مصرف کنندگان تغییر کند چرا که تعداد زیادی از افراد یاد گرفتند که می‌توان آنلاین یاد گرفت، آنلاین خرید کرد و آنلاین از خدمات بهره برد.

به گفته عادل طالبی، اتفاقی که کرونا رقم زد این بود که خرید آنلاین و استفاده از فضای دیجیتال را به بخش‌های گسترده‌تری از جامعه انتقال داد، اما قبل از آن خرید‌ آ نلاین و استفاده از خدمات آنلاین مختص بخش‌های مشخصی بود .

او عنوان می‌کند: کسب و کارهای کالا محور، خصوصا کالاهای اساسی در زمان شیوع کرونا با افزایش نرخ فروش همراه بودند، به طور مثال بسیاری از افراد در زمان کرونا دیگر به سوپرمارکت یا فروشگاه‌های بزرگ مراجعه نمی‌کردند و مواد مورد نیاز خود را از طریق فروشگاه‌های اینترنتی سفارش می‌دادند.

اما به گفته این کارشناس حوزه کسب‌وکار آنلاین، طبیعتا فروش آنلاین با گسترش واکسیناسیون تا حدودی فروکش می‌کند. چرا که با گسترش واکسیناسیون عمومی این امکان وجود دارد که استفاده افراد از خدمات‌دهی آنلاین کاهش پیدا کند و فروش حضوری دوباره افزایش یابد.

آنطور که او می‌گوید، سهم خرده فروشی آنلاین ایران ۳ / ۲ درصد از کل سهم جهان است که حتی با وجود افزایش فروش اینترنتی در دوره کرونا از دنیا عقب هستیم. چه کرونا باشد چه نباشد در بازار آنلاین حتی با کشورهای همسایه هم فاصله داریم.

در مجموع طالبی معتقد است نه تنها پایان کرونا با پایان فروش اینترنتی همراه نیست بلکه آغاز راه است. بلکه می‌توان با فرهنگ‌ سازی استفاده از خدمات، مسیر خرید‌و فروش آنلاین را بعد از پایان کرونا قوی‌تر ادامه دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.