کد مطلب: ۱۶۳۴۰۵

لزوم دریافت شناسه کالا برای تجهیزات سیم‌کارت‌خور

لزوم دریافت شناسه کالا برای تجهیزات سیم‌کارت‌خور

عباس تابش گفت: دریافت شناسه کالا برای گوشی‌های تلفن همراه و تجهیزات سیم‌کارت‌خور وارداتی و تولیدی الزامی است.

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دریافت شناسه کالا برای گوشی‌های تلفن همراه و تجهیزات سیم‌کارت‌خور وارداتی و تولیدی الزامی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ عباس تابش گفت: دستور العمل اجرایی ثبت شناسنامه، دریافت و نصب شناسه کالا برای گروه کالایی تلفن همراه و دیگر تجهیزات ارتباطی با قابلیت نصب سیم‌کارت به تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط توسط این دفتر تهیه و ابلاغ شده است.

مدیرکل دفترامور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: جلسات مربوط به کنترل پروژه روند پیشرفت کار دریافت و نصب شناسه کالا برای تلفن همراه و تجهیزات سیم‌کارت‌خور به صورت هفتگی با حضور نمایندگان دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک جمهوری اسلامی ایران، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان مقررات و ارتباطات رادیویی، نمایندگان بخش خصوصی، اتحادیه‌ها و انجمن‌ها و دیگر دستگاه های ذی‌ربط تشکیل می‌شود.

تابش در ادامه گفت: در صدد هستیم تا با همکاری مرکز توسعه تجارت الکترونیک، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و نمایندگان بخش خصوصی؛ مراحل ثبت ورود اطلاعات توسط شرکت‌های واردکننده و تولیدکننده تلفن همراه و تجهیزات سیم‌کارت‌خور در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت پذیرد.

وی ضمن اعلام آمادگی دفتر خود به همراه تیم کارشناسی جهت تسهیل در اجرای این طرح در پایان خاطرنشان کرد: آن دسته از شرکت‌هایی که در سامانه مذکور اقدام به ثبت شناسنامه و اخذ شناسه نکرده‌اند در سریع‌ترین زمان ممکن این اقدام لازم را انجام دهند و در ورود اطلاعات دقت لازم را بکنند تا با مغایرتی مواجه نشوند.

گفتنی است که در این جلسه به تفصیل مراحل ثبت در سامانه جامع تجارت، سامانه شناسه کالا و ثبت نمایندگی‌ها در قالب فایل آموزشی ارائه شد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.