کد مطلب: ۶۶۵۲۳۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ماجرای ارسال لینک‌های اینستاگرام در توییتر چیست؟

ماجرای ارسال لینک‌های اینستاگرام در توییتر چیست؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که به تازگی یک کمپین جدید فیشینگ علیه کاربران، عمدتا خبرنگاران اتفاق افتاده‌است که لینک‌های اینستاگرام جعلی را برای کاربران ارسال می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، تقریبا می‌توان گفت که برای هر کدام از کاربران در فضای مجازی؛ حداقل یکبار پیش آمده‌ که با لینک‌های حاوی ویروس هوشمند یا بدافزارها مواجه شوند. آخرین مورد نیز مربوط به لینک‌های اینستاگرام در توییتر است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که به تازگی یک کمپین جدید فیشینگ علیه کاربران و بیشتر خبرنگاران اتفاق افتاده‌است. کارشناسان می‌گویند که احتمالا این لینک‌ها به قصد دزدیدن یوزر پسورد شبکه‌های اجتماعی افراد است.

در چند وقت اخیر برخی کاربران در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کردند که لینک‌هایی برای آن‌ها ارسال شده‌ که به آدرس‌های صفحه‌های اینستاگرام بسیار شباهت دارد. اما به نظر می‌رسد که این لینک‌ها چیزی جز فیشینگ و کلاهبرداری نیست.

ماجرای لینک‌های جعلی اینستاگرام چیست؟

یکی از کارشناسان حوزه سایبری در این باره به تجارت‌نیوز می‌گوید:« این لینک http://l.instagram.com… که برای شما ارسال می‌شود، از یک ضعف قدیمی در اینستاگرام استفاده می‌کند تا کاربر را فریب دهد که لینک اینستاگرام را باز کنند. در صورتی که لینک به یک جای دیگری هدایت می‌شود.»

او توضیح می‌دهد: « این نوع لینک‌های اینستاگرام فقط حکم فریب را دارد. چرا که در بررسی‌های اولیه هیچ نشانه‌ای از تلاش برای هک اینستاگرام پیدا نمی‌شود. بعد از آن طبق برخی گزارش‌ها، بدون نیاز به لاگین کردن اکانت هک می‌شود. اما ما این موضوع را بررسی کردیم و با احتمال بالا این اتفاق رد می‌شود. لینک فوق فقط شما را به یک صفحه جعلی لاگین توییتر هدایت می‌کند.»

او با تاکید بر اینکه تا زمانی که اطلاعات شخصی وارد لینک نشود،خطری کاربران را تهدید نمی‌کند، می‌گوید: «این لینک تنها زمانی خطرناک است که داخل آن را با اطلاعات اکانت خود پر کنید. در غیر این صورت با صرف کلیک کردن روی لینک خطری شما را تهدید نمی‌کند. حالا اگر لاگین کردید، هکرها به طور اتوماتیک کنترل کامل روی اکانت شما خواهند داشت. تا زمانی که رمز عبور خود را عوض کنید. اما حالا بعد از هک شدن باید چه کاری انجام داد؟»

این کارشناس درباره چگونگی رهایی از هک‌های این چنینی توضیح می‌دهد:« در مرحله اول پسورد اکانت توییتر خود و هر اکانتی که با همان پسورد داشتید را تغییر بدهید. سپس داخل تنظیمات حساب کاربری شده تا مطمئن شوید که ایمیل یا شماره تلفن متصل به اکانت شما تغییری نکرده‌است. نهایتا داخل تنظیمات توییتر، بخش security and account access به apps and sessions شوید و connected apps را بررسی کنید و هر چیزی که نمی‌شناسید را revoke و قطع کنید. اگر خیلی نگران هستید می‌توانید این مراحل را در اینستاگرام هم تکرار کنید.»

او گفت: «این حمله لینک‌های اینستاگرام و گزارش‌ها درباره آن شبیه یک حمله خیلی پیچیده به نظر می‌آمد. اما نهایتا هیچ چیز خاصی نبودند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.