کد مطلب: ۶۶۴۷۵۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وضعیت استفاده از اپلیکیشن‌های گردشگری در ایران چگونه است؟

وضعیت استفاده از اپلیکیشن‌های گردشگری در ایران چگونه است؟

میزان استفاده از اپلیکیشن‌های گردشگری به نظر می‌رسد که به دلیل تخفیف‌ها در این شرایط اقتصادی نامناسب و فراهم کردن گزینه‌های فراوان برای مسافران در حال افزایش است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در دنیا امروزی با توجه به تقاضای بالا برای سیر و سفر، وجود اپلیکیشن‌های گردشگری امری ضروری است. به همین دلیل در سال‌های اخیر بازاریابی آنلاین استارتاپ‌های گردشگری با افزایش مواجه‌ شده‌است. چرا که به‌ نظر می‌رسد افراد بسیاری دیگر از روش‌های سنتی استفاده نمی‌کنند.

میزان استفاده از اپلیکیشن‌های گردشگری

در ایران بازار اقامتگاه اجاره‌ای همان بازار ایر‌بی‌ان‌بی (Airbnb) در دنیا است. با اینکه بسیاری از افراد به روش آنلاین گردشگردی روی آوردند، اما این بازار در ایران هنوز بسیار جای رشد دارد.

تجارت‌نیوز در صفحه اینستاگرام خود در رابطه با این موضوع یک نظر سنجی انجام داد. در این نظر سنجی ۶۰ درصد از کاربران برای رزرو اقامتگاه و هتل از طریق اپلیکیشن‌های آنلاین اقدام می‌کنند. همچنین، ۴۰ درصد باقی مانده، همچنان با روش‌های سنتی و در شهر مقصد اقدام به انتخاب هتل یا اقامتگاه خود می‌کنند.

براساس این نظر سنجی به‌نظر می‌رسد که اپلیکیشن‌های گردشگری با بهره گرفتن از وب سرویس‌های گردشگری، رزوراسیون آنلاین هتل‌ها و طرح ریزی یک سفر کامل را به وسیله گوشی همراه، به راحتی امکان‌پذیر کردند و مسافران استفاده از روش‌های آنلاین را به روش‌های سنتی ترجیح می‌دهند.

لزوم سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های گردشگری

از سوی دیگر با توجه به رکود اقتصادی در چند سال اخیر و به‌خصوص پس از همه‌گیری کرونا، هزینه‌های سفر برای درصد بالایی از افراد جامعه سنگین بوده و بسیاری از آن‌ها برای پرداخت این‌گونه مخارج دچار مشکل شدند و به دنبال راهی برای کاهش هزینه‌های سفر هستند. اپلیکیشن‌های گردشگری توانستند در این دوران به مسافران خدمات نسبتا مناسبی ارائه دهند.

همچنین، در ماه‌های اخیر به دلیل شروع واکسیناسیون و آشنایی بیشتر مردم با روش‌های پیشگیری، بر تعداد مسافران افزوده شده‌است. با توجه به امکانات و تخفیف‌هایی که اقامتگاه اقتصادی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد، اغلب افراد ترجیح می‌دهند با رزرو اقامتگاه ارزان از این امکانات بهره ببرند و سفری مطمئن و بدون دغدغه را تجربه کنند.

این در حالی است که گاهی‌ اوقات شرکت‌های فعال در این حوزه دچار مشکلاتی می‌شوند که نیازمند توجه ویژه است. به عنوان مثال، در دو سال گذشته استارتاپ‌های گردشگری سرمایه‌های زیادی را به دلیل پاندمی کرونا از دست دادند. پس سرمایه‌گذاری بر روی استارتاپ‌های گردشگری باید در ایران افزایش یابد. چرا که گزارش‌های جهانی نشان می‌دهد که در چند ماه اخیر کشورهای در حال توسعه، رشد سرمایه‌گذاری در این حوزه را تجربه کردند.

با وجود این، به نظر می‌رسد که استارتاپ‌ها و اپلیکیشن‌های گردشگری در حال حاضر نقش مهمی را در تفریح افراد جامعه ایفا می‌کنند. به همین علت برای ارائه خدمات بهتر به مسافران، باید مورد حمایت بخش دولتی و خصوصی قرار بگیرند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مخمل

    سلام، کانال تلگرامتون تجارت نیوز خیلی کم فعال هستید چن ساعتی یه پست میزارید