کد مطلب: ۷۲۲۸۸۰

مجلس خواستار ارائه اینترنت طبقاتی شد

مجلس خواستار ارائه اینترنت طبقاتی شد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است در دنیا بر اساس سن و شغل افراد، سطح دسترسی به فضای مجازی تعیین می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اعتقاد دارد در دنیا براساس سن و شغل افراد، سطح دسترسی به فضای مجازی تعیین می‌شود، اما در ایران این فضا رها شده است.

به نقل از دیجیاتو، این روزها با توجه به شرایط اینترنت، بحث اینترنت طبقاتی بار دیگر به شکل پر رنگ‌تری در مرکز توجه‌ها قرار گرفته است.

مهدی سعادتی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: «رهاشدگی فضای مجازی در هیچ کشوری وجود ندارد، بلکه در بسیاری از کشور‌ها حتی سنین استفاده از فضای مجازی نیز برای افراد تعریف شده است. به‌طور مثال، سطح دسترسی نوجوانان، جوانان و اساتید با یکدیگر تفاوت دارد.»

سعادتی اشاره کرد که خطرات رهاشدگی فضای مجازی بارها اعلام و اما نادیده گرفته شده است و حالا مجلس این کوتاهی را دیده و وارد موضوع شده است. او در همین رابطه گفت:

«واقعیت‌های طرح صیانت با آنچه که در فضای مجازی ادعا شده و دشمن نیز به آن دامن زده است، فاصله زیادی دارد. هدف از اجرای این طرح، ساماندهی فعالیت در این فضا است. هدف از اجرای این طرح این است که ما بتوانیم شبکه ملی و فضای مجازی جدید و قانونمند ایجاد کنیم که راه‌اندازی و تقویت پلتفرم‌های داخلی یکی از این اقدامات است.»

به گفته سعادتی، مجلس هنوز مصوبه اجرایی در این حوزه نداشته، اما در کمیسیون‌ها و کمیته‌ها نظرات بسیاری از افراد گرفته شده و به شورای عالی فضای مجازی سپرده شده است: «امیدواریم آن چیزی که به مصلحت نظام، کشور و مردم است، تصویب شود.»

این نماینده مجلس اعتقاد دارد پلتفرم‌های داخلی شاید اکنون قدرت رقابت با نمونه‌های خارجی که چندین سال است فعالیت می‌کنند را نداشته باشند، اما با توجه به توان داخلی می‌توان پلتفرم‌هایی طراحی کرد که قابل رقابت باشند.

درحالی سعادتی از تعیین سطح دسترسی به فضای مجازی برای افراد مختلف سخن می‌گوید که بسیاری از کارشناسان و فعالان این حوزه معتقدند اینترنت طبقاتی هیچ توجیه منطقی نداشته و حتی منجر به بروز خشم عمومی می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.